Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA210-ADU «Συνεργασίες μικρής κλίμακας στην εκπαίδευση ενηλίκων», με τίτλο «Back to Our Roots; from Fast Food to Slow Food / from Fabrication to Handmade (BATOR)», το οποίο συντονίζουν στη χώρα μας ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου Εκπαιδευτικών νομού Λάρισας, Γιουρούκης Αργύρης και το μέλος του ΠΟΚΕΛ, Μπάκου Καλλιόπη, πραγματοποιήθηκε από 3 έως 7/10/2022, στο Başiskele, Kocaeli, στην Τουρκία, το Εργαστήριο Τεχνικών Τουρκικής Μαγειρικής «παραδοσιακή τουρκική κουζίνα, τεχνικές μαγειρικής και χειροποίητες μαγειρικές χειροτεχνίες». Το ΠΟΚΕΛ εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί Αργύρης Γιουρούκης και Χαρίκλεια Μακρυγιάννη.

Το Εργαστήριο παρακολούθησαν 10 συμμετέχοντες από το Stowarzyszenie Klub Sportowy ACTIVITA (Πολωνία), T.C. Kaymakamlığı Abpkm (Τουρκία), Tuzla Kaymakamlığı Proje Üretim ve Yönetim Merkezi - Tupyöm (Τουρκία), Young Effect Association Magenta (Ιταλία) και Πολιτιστικό Κέντρο Εκπαιδευτικών νομού Λάρισας - ΠΟΚΕΛ (Ελλάδα) κι είχε ως στόχο να ενθαρρύνει και να διευκολύνει τους ενήλικες να μοιραστούν γνώσεις και καλές πρακτικές, σχετικά με τις παραδοσιακές τουρκικές μαγειρικές δεξιότητες και τα υγιεινά στιλ διατροφής, καθώς και να δημιουργηθεί μια ευκαιρία για την ομάδα, να ικανοποιήσει την ανάγκη να βγει από την απομόνωση και τη ρουτίνα της νοικοκυράς και να βοηθήσει την ηλικιωμένη γενιά να περάσει στις νεότερες γενιές τις λαϊκές παραδόσεις και τις χειροτεχνίες.

Οι εταίροι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να μαγειρέψουν παραδοσιακό ταρχανά,  σαρμά και χαλβά από σιμιγδάλι, γλυκό Gullac, ακόμη και να φτιάξουν το δικό τους ζυμωτό ψωμί, γεύτηκαν μπακλαβά και τσάι, ενώ δόθηκαν τα διπλώματα από τον κυβερνήτη της περιοχής. Επισκέφθηκαν το θέρετρο Aytepe, τα γραφεία του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ένα τζαμί, μια πολύ παλιά Αρμένικη Σχολή, το ιστορικό κέντρο της πόλης, τους πεζόδρομους, μια βιοτεχνία που φτιάχνει παραδοσιακά γλυκίσματα, έναν φούρνο, κ.α.

Σημαντική στιγμή του ταξιδιού ήταν η επίσκεψη σ’ ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα την ημέρα εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Εκπαιδευτικού και η συνομιλία με μαθητές.