Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 αναμένεται να παραδοθεί το νότιο τμήμα του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας - Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, ενώ ήδη τρέχουν και οι εργασίες στο βόρειο τμήμα.

Τα έργα και στο νότιο και στο βόρειο τμήμα εκτελεί η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της Κεντρική Οδός Α.Ε., αμφότερες μέλη του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα.

Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής του εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και θα τονώσουν την απασχόληση με περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Στο τέλος Σεπτεμβρίου η πρόοδος του έργου στο βόρειο τμήμα είναι σημαντική (περίπου στο 35%), ενώ στόχος είναι να αποδοθεί πρώτα το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα, μήκους 25 χλμ.

Με την ολοκλήρωσή του το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα-Τρίκαλα, που βρίσκεται σε λειτουργία από τον Δεκέμβριο του 2017.

Αυτά τα περίπου 80 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.

Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.

Όσον αφορά το νότιο τμήμα, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία.

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας, και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της δυτικής Μακεδονίας, εν όψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας −που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη− με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

Επίσης, η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, οι οποίοι θα είναι προσβάσιμοι γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικό είναι ότι το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.

Eλένη Μπότα (capital.gr)