Το SEO (Search Engine Optimization) είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο για κάθε ιστοσελίδα ή e-shop. Δεν είναι μυστικό άλλωστε πως οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, λατρεύουν τις SEO πρακτικές καθώς σε αυτές στηρίζουν την κατάταξη των σελίδων και τη σειρά εμφάνισής τους στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών. Το 2021 είναι μια καθοριστική χρονιά για το SEO, καθώς η δημοτικότητά τέτοιου είδους πρακτικών έχει αυξηθεί αισθητά, ενώ πλέον οι επαγγελματίες που ασχολούνται με την ανάπτυξη ιστοσελίδων, το digital marketing ή την προώθηση ιστοσελίδων θέτουν το SEO στις πρώτες θέσεις της λίστας των προτεραιοτήτων τους.

Τι είναι το SEO

Το SEO είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που γίνονται σε έναν ιστότοπο και τον βοηθούν να γίνει φιλικός προς τις μηχανές αναζήτησης. Αποτελεί έναν ιδιαίτερα αποδοτικό τρόπο να αυξήσει μια ιστοσελίδα ή ένα e-shop τον αριθμό των χρηστών που τα επισκέπτονται, μέσω οργανικού traffic. Εφαρμόζοντας όλες τις σωστές και κατάλληλα μελετημένες SEO πρακτικές, μπορούμε να βοηθήσουμε τις μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν καλύτερα το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας ή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και έτσι κάθε φορά που κάποιος χρήστης αναζητά κάτι σχετικό με αυτό που διαθέτει ο εν λόγω ιστότοπος, να το εμφανίζουν στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Το SEO δεν είναι μια απλή διαδικασία, αλλά μια σειρά από ενέργειες που συνδέονται μεταξύ τους, ενώ απαιτεί χρόνο και πολύ προσπάθεια για να δούμε τα πρώτα άμεσα αποτελέσματα.

SEO tips για το 2021

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι μηχανές αναζήτησης αναβαθμίζουν ή αλλάζουν πλήρως τους αλγορίθμους λειτουργίας τους με αποτέλεσμα να επηρεάζονται και οι SEO πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για καλύτερα αποτελέσματα κατάταξης.

Για το 2021, τα πιο χρήσιμα, έξυπνα και αποδοτικά SEO tips που μπορεί να εφαρμοστούν σε ένα e-shop ή μια ιστοσελίδα έχουν ως εξής:

1. Κατακτήστε τα featured snippets

Όσοι ασχολούνται με το SEO γνωρίζουν καλά τον κανόνα που λέει πως οτιδήποτε βρίσκεται στη 2η σελίδα των αναζητήσεων είναι καταδικασμένο να “πεθάνει”. Οι χρήστες παρουσιάζουν την τάση, όταν πραγματοποιούν μια αναζήτηση σε μηχανές όπως η Google, να επισκέπτονται μια από τις ιστοσελίδες που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων, ενώ αν θέλουμε να είμαστε ακόμη πιο ακριβείς, συνήθως επιλέγουν μια από τις τρεις πρώτες ιστοσελίδες που θα βρουν μπροστά τους. Αυτός ο κανόνας δεν είναι απόλυτος, ωστόσο σίγουρα δείχνει μια τάση που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας.

Τα featured snippets εμφανίζονται πάντα στην πρώτη σελίδα και μάλιστα στο πάνω μέρος αυτής και έχουν τη μορφή ενός κύριου τίτλου και μερικών υποτίτλων σε bullet points. Πρόκειται για άρθρα τα οποία ξεχωρίζει η Google, εκτιμώντας πως αποτελούν ιδιαίτερα χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο που αξίζει να δουν ως πρώτη επιλογή οι χρήστες. Πως θα δημιουργήσετε ωστόσο ένα τέτοιο περιεχόμενο; Θα χρειαστεί να επενδύσετε στη δημιουργία μεγάλων άρθρων, τα οποία θα προσφέρουν πρωτογενή πληροφορία. Θα αποτελούνται από μικρές αλλά περιεκτικές παραγράφους, θα συνοδεύονται από κεφαλίδες, πίνακες, bullet points, εικόνες, βίντεο και ενδεχομένως γραφήματα. Πρακτικά πρέπει να δημιουργήσετε άρθρα που θα μοιάζουν περισσότερο με έναν “πλήρη οδηγό” που θα απαντάει σε όλα τα καίρια ερωτήματα που μπορεί να σχετίζονται με τη θεματολογία την οποία διαπραγματεύεστε.

2. Δημιουργήστε evergreen περιεχόμενο

Στην ίδια φιλοσοφία, ένα ακόμη ιδιαίτερα αποδοτικό SEO tips είναι και η δημιουργία evergreen περιεχομένου. Πρόκειται για περιεχόμενο, πάλι υπό τη μορφή άρθρων, το οποίο δεν χάνει την αξία και το ενδιαφέρον του και παραμένει πάντα “επίκαιρο”. Για να δημιουργήσετε τέτοιου είδους content θα χρειαστείτε ιδιαίτερα μεγάλα άρθρα, συνήθως 1.500 – 2.000 λέξεων, στα οποία θα συμπεριλάβετε long tail keywords, λέξεις κλειδιά δηλαδή ιδιαίτερα συγκεκριμένες, που σχετίζονται άμεσα με τη θεματολογία που διαπραγματεύεστε. Εάν για παράδειγμα διαθέτετε ένα e-shop σχετικό με είδη άθλησης, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα evergreen άρθρο σχετικό με τον αθλητισμό και το τι είδους ρούχα χρειάζονται για κάθε άθλημα. Επενδύετε στην παραγωγή πρωτότυπου περιεχόμενου, που παραμένει πάντα επίκαιρο και ενδιαφέρον για τους αναγνώστες. Το evergreen περιεχόμενο κερδίζει ακόμη περισσότερο έδαφος το 2021.

3. Αυξήστε τα internal links

Οι μηχανές αναζήτησης λατρεύουν τα links! Αυτό πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη του κάποιος που ασχολείται με το SEO καθώς η δημιουργία συνδέσμων παραμένει ψηλά στη λίστα με τις προτεραιότητες και για το 2021. Αυξήστε τα internal links που οδηγούν από τη μια σελίδα του ιστοτόπου σας στην άλλη και βοηθήστε τις μηχανές αναζήτησης να κατατάξουν με μεγαλύτερη ακρίβεια το περιεχόμενό σας. Εάν διαθέτετε κάποιο blog μέσα στην ιστοσελίδα ή το e-shop σας, συνδέσετε τις λέξεις κλειδιά που υπάρχουν μέσα στα άρθρα με τις αντίστοιχες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών σας ή με άλλα άρθρα, που είναι ωστόσο σχετικά.

4. Ανανεώστε παλιό content

Οι ιστοσελίδες πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ένας ζωντανός οργανισμός, που εξελίσσεται. Η λογική του “έφτιαξα μια σελίδα και πλέον δεν χρειάζονται αλλαγές” έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Ένα ιδιαίτερα έξυπνο και αποτελεσματικό SEO tip που μπορείτε να ακολουθήσετε το 2021 είναι το να ανανεώσετε παλιό περιεχόμενο που υπάρχει στη σελίδα ή το e-shop σας. Προσθέστε νέο περιεχόμενο σε σελίδες που διαθέτουν τις πιο σημαντικές λέξεις κλειδιά στις οποίες στοχεύετε, ώστε να τις ανανεώσετε και να τις κάνετε πιο σύγχρονες και σχετικές με την εποχή μας. Στην ίδια λογική, τοποθετήστε και internal links σε νέο περιεχόμενο που φορτώνετε στη σελίδα σας, συνδέοντάς το με παλαιότερα άρθρα, ώστε να τα “επαναφέρετε” και πάλι στο προσκήνιο και να αυξήσετε το ενδιαφέρον για αυτά.

5. Βελτιώστε το mobile περιεχόμενο

Τα τελευταία χρόνια οι μηχανές αναζήτησης έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στη mobile version των ιστοσελίδων. Κάτι που είναι ιδιαίτερα λογικό, αν αναλογιστεί κανείς πως οι περισσότεροι χρήστες πλέον επιλέγουν το κινητό τους τηλέφωνο για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο και να πραγματοποιήσουν αναζητήσεις. Βεβαιωθείτε πως η mobile version της σελίδας σας είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης, πως τα links σας παραμένουν όλα ενεργά και λειτουργούν κανονικά όταν κάποιος επιχειρεί να επισκεφθεί τον ιστότοπο σας από κινητό τηλέφωνο και αυξήστε την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σας για κινητές συσκευές. Με τον τρόπο αυτό θα πετύχετε ακόμη καλύτερα αποτέλεσμα στην κατάταξη της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης.

6. Χρησιμοποιήστε περισσότερες κεφαλίδες

Οι κεφαλίδες (H2, H3, H6 κλπ) είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός SEO παράγοντας. Φροντίστε ώστε να χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν περισσότερες μέσα στα άρθρα αλλά και ευρύτερα στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Με τον τρόπο αυτό βοηθάτε τις μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν με μεγαλύτερη ακρίβεια το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας και να κατευθύνουν ακόμη περισσότερο κόσμο σε αυτόν.

7. Κρατήστε τους επισκέπτες

Ο χρυσός SEO κανόνας για το 2021 είναι σίγουρα ο ακόλουθος: κρατήστε τους επισκέπτες! Όσο δύσκολο και απαιτητικό είναι το να αναπτύξει κανείς μια SEO στρατηγική που θα φέρει το πρώτο κλικ σε μια ιστοσελίδα, άλλο τόσο είναι και το να κρατήσει τον επισκέπτη μέχρι και το… τελευταίο κλικ. Δεν αρκεί κάποιος να επισκεφθεί τη σελίδα σας μέσω μιας μηχανής αναζήτησης, αλλά να παραμείνει σε αυτή και να ικανοποιηθεί από το περιεχόμενο που θα βρει. Με τον τρόπο αυτό το κλικ που θα κερδίσετε από τις μηχανές αναζήτησης δεν θα είναι “κατά λάθος”, αλλά ο χρήστης θα καταλήξει όντως στην ιστοσελίδα που έψαχνε, θα μείνει ικανοποιημένος, θα παραμείνει για αρκετή ώρα μέσα σε αυτή και είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει ξανά ή ακόμη και να μετατραπεί σε έναν “φανατικό” επισκέπτη.  

Το SEO είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να απογειώσει την επισκεψιμότητα σε μια ιστοσελίδα ή ένα e-shop, να αυξήσει τη δημοτικότητα ενός ιστοτόπου στις μηχανές αναζήτησης και να βοηθήσει τους χρήστες να βρουν αυτό που αναζητούν, γρήγορα και εύκολα. Το 2021 είναι αναμφίβολα μια ακόμη χρονιά που το SEO διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο web development και το digital marketing.

Στοιχεία επικοινωνίας

www.webone.gr

Διεύθυνση: Αγίας Σοφίας 41, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Τηλέφωνο: 2310-254007

Email: info@webone.gr