Η κατασκευή μιας δυναμικής, σύγχρονης και αξιόπιστης ιστοσελίδας που θα αποτελεί μια ολοκληρωμένη ψηφιακή βιτρίνα για ένα brand, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της digital marketing στρατηγικής για κάθε επιχείρηση, όσο μικρή ή μεγάλη και εάν είναι. Η κατασκευή ιστοσελίδων, τα τελευταία χρόνια, καταγράφει αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης καθώς οι νέες τεχνολογίες έχουν επιτρέψει στους web developers να χρησιμοποιούν μια σειρά από σύγχρονα εργαλεία σχεδίασης ιστοσελίδων, που αλλάζουν πλήρως τον τρόπο πλοήγησης σε έναν ιστότοπο και τον βοηθούν να γίνει πιο εύχρηστος και προσβάσιμος για τους χρήστες.

Αν και κάθε ιστοσελίδα διαθέτει διαφορετικά επιμέρους χαρακτηριστικά και οι ανάγκες σχεδίασης ποικίλουν, υπάρχει μια σειρά από “χρυσούς” κανόνες που εάν τους ακολουθήσει κανείς στο στάδιο της κατασκευής ή της ανανέωσης μιας ιστοσελίδας, θα βοηθήσει το περιεχόμενό της να γίνει πιο εύκολα προσβάσιμο στους χρήστες και τον ιστότοπό πιο ελκυστικό και εύχρηστο.

Πώς μπορώ να βελτιώσω μια ιστοσελίδα;

Ας δούμε τα πιο αποτελεσματικά και χρήσιμα tips πάνω στην κατασκευή ιστοσελίδων που κερδίζουν έδαφος το 2021 και φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των must-have κάθε σύγχρονης ιστοσελίδας:

Λιγότερος “θόρυβος”

Ο πρώτος χρυσός κανόνας που πρέπει να ακολουθήσετε στην κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι ο περιορισμός των “θορύβων”. Μια ιστοσελίδα που είναι γεμάτη με πληροφορίες, βίντεο, φωτογραφίες που αποσπούν την προσοχή του χρήστη και τον κάνουν να μπερδεύεται αντί να τον βοηθούν σίγουρα δεν είναι ένα πετυχημένο παράδειγμα ορθού web design. Δώστε βάση στην ουσία και επικεντρωθείτε στο μήνυμα που θέλετε να περάσετε στους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας. Αφαιρέστε περιττές εικόνες και πληροφορίες που επαναλαμβάνονται από υποσελίδα σε υποσελίδα και υιοθετήστε τη φιλοσοφία μιας λιτής, απλής αλλά περιεκτικής κατασκευής ιστοσελίδας. Με τον τρόπο αυτό θα βοηθήσετε τους χρήστες να εντοπίσουν πιο εύκολα αυτό που αναζητούν, η ιστοσελίδα σας θα “τρέχει” πιο γρήγορα, καθώς θα μειωθεί και ο χρόνος φόρτωσής της, και συνολικά θα επωφεληθείτε από μια πιο εύχρηστη και ταχύτατη εμπειρία πλοήγησης μέσα στον ιστότοπό σας.

Συνδέστε το brand σας

Εν έτη 2021 και όμως υπάρχουν ακόμη ιστοσελίδες οι οποίες δεν αποτελούν φυσική συνέχεια της ψηφιακής παρουσίας μιας επιχείρησης. Εάν διαθέτετε social media προφίλ, φροντίστε ώστε να τα συνδέσετε με την ιστοσελίδα σας, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνετε τους χρήστες να διαμοιράζονται το περιεχόμενο της σελίδας σας στα δικά τους social media. Μπορείτε να εντάξετε μοντέρνα και πιο ευδιάκριτα social media share buttons μέσα στη σελίδα σας, ώστε να βοηθήσετε τους χρήστες να κάνουν share τη σελίδα σας χωρίς να χρειαστεί να ψάχνουν ώρες τον τρόπο. Αντίστοιχα, εάν η ιστοσελίδα σας είναι υπερφορτωμένη με ανούσια pop-up που εμφανίζονται κάθε τόσο και ζητούν από τους χρήστες να κάνουν like ή share στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ίσως ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε αυτή την τακτική και να επιλέξετε πιο στοχευμένη προώθηση των ιστοσελίδων σας, σχεδιάζοντας κουμπιά που δεν “φορτώνουν” σε όγκο την ιστοσελίδα σας και δεν γίνονται κουραστικά για τους χρήστες.

Δημιουργήστε υποσελίδες για διαφορετικά προϊόντα

Το να δημιουργείτε διαφορετικά υποσελίδες για κάθε κατηγορία προϊόντων ή υπηρεσιών που υπάρχουν στον ιστότοπό σας, αποτελεί μια πολύ έξυπνη πρακτική. Πρόκειται άλλωστε για κάτι που σας βοηθάει στο SEO και σας δίνει τη δυνατότητα να κερδίσετε περισσότερες θέσεις στις αναζητήσεις των χρηστών, σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Αντί να υπερφορτώνετε με πληροφορίες, προϊόντα και υπηρεσίες μια σελίδα, μπορείτε να δημιουργείτε υποσελίδες για διαφορετικά προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρετε. Με τον τρόπο αυτό, θα οργανώσετε καλύτερα και το περιεχόμενο της σελίδας σας και θα βοηθήσετε τους χρήστες να εντοπίσουν πιο εύκολα αυτό που ψάχνουν. Εάν για παράδειγμα στην ιστοσελίδα σας υπάρχουν προϊόντα όπως έπιπλα, είναι κάτι παραπάνω από συνετό το να δημιουργήσετε υποσελίδες με κατηγορίες ανά δωμάτιο (έπιπλα σαλονιού, κουζίνας κλπ) αλλά και στη συνέχεια νέες υποσελίδες με τα επιμέρους είδη επίπλων (για παράδειγμα καναπέδες, πολυθρόνες κλπ).

Επενδύστε στα call to action

Οι χρήστες λατρεύουν τα call to action και αυτό είναι κάτι που το γνωρίζουν πολύ καλά όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με την κατασκευή ιστοσελίδων. Πρόκειται για όλα εκείνα τα κουμπιά ή τις εντολές που παροτρύνουν άμεσα έναν χρήστη να προβεί σε μια ενέργεια. “Αγοράστε τώρα”, “κερδίστε έκπτωση -15%”, “κάντε εγγραφή και μπείτε στην κλήρωση”, είναι μόλις μερικά από τα call to action που συναντά κανείς στις σύγχρονες ιστοσελίδες. Εκτός από πρακτικά, καθώς βοηθούν τους χρήστες να εντοπίσουν μια προσφορά, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, μπορούν να φανούν ιδιαίτερα πολύτιμα για μια επιχείρηση, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων που καταγράφουν οι ιστοσελίδες πλέον, ξεκινά από τέτοιου είδους call to action. Όταν κατασκευάζετε μια ιστοσελίδα ή ανανεώνετε αυτή που διαθέτετε, φροντίστε ώστε να εντάξετε στοχευμένα call to action, τα οποία να βρίσκονται σε αρμονία με το υπόλοιπο περιεχόμενό του ιστοτόπου σας. Εάν διαθέτετε ήδη τέτοιου είδους εντολές, μπορείτε να εξετάσετε την αποτελεσματικότητά τους και να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να αλλάξετε αυτά που δεν αποδίδουν, με άλλα πιο σύγχρονα και έξυπνα.

Προσοχή με τις εικόνες

Ένα λάθος που κάνουν αρκετοί με την κατασκευή ιστοσελίδων είναι η αλόγιστη χρήση stock φωτογραφιών, η οποία έχει ως συνέπεια να φθείρει την εικόνα ενός brand αλλά ακόμη και να δημιουργεί ένα αίσθημα ανασφάλειας στους επισκέπτες. Μια ιστοσελίδα πρέπει, εκτός των άλλων, να είναι και μοναδική. Να αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία μιας επιχείρησης και να προβάλει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει. Εάν φορτώσετε μια σελίδα με stock φωτογραφίες και βίντεο, τότε αυτή αυτόματα χάνει τον επαγγελματισμό της ενώ είναι πολύ πιθανό οι χρήστες να βρίσκουν τις ίδιες εικόνες και σε άλλες ιστοσελίδες. Η καλύτερη λύση είναι το να επιλέγετε φωτογραφίες και βίντεο που έχετε δημιουργήσει εσείς, αποκλειστικά για τη δική σας σελίδα, και όταν επιλέγετε stock φωτογραφίες ή αγοράζετε έτοιμες από κάποια πλατφόρμα, να μην το παρακάνετε, καθώς ελοχεύει ο κίνδυνος να αλλοιωθεί η ταυτότητα της επιχείρησής σας.

Βαρύτητα στη mobile version

Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός πως το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας χρησιμοποιεί κινητές συσκευές για να πλοηγηθεί σε αυτές. Εάν η σελίδα σας δεν είναι φιλική για κινητά τηλέφωνα, και υστερεί σε ευχρηστία, τότε σίγουρα θα χάσετε μια μεγάλη μερίδα επισκεπτών. Δώστε βαρύτητα στη mobile εκδοχή του ιστοτόπου σας και κατασκευάστε ιστοσελίδες που θα προσαρμόζονται αυτόματα σε κάθε τύπο συσκευής, χωρίς να χάνουν σε περιεχόμενο ή ταχύτητα.

Η κατασκευή ιστοσελίδων δεν είναι μια απλή διαδικασία. Απαιτεί σωστή μελέτη των αναγκών της κάθε επιχείρησης αλλά και διαρκή προσαρμογή στα νέα trends, εφαρμόζοντας κάθε σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο που μπορεί να κάνει έναν ιστότοπο πιο εύχρηστο και ελκυστικό για τους χρήστες, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης.

Στοιχεία επικοινωνίας

www.webone.gr

Διεύθυνση: Αγίας Σοφίας 41, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Τηλέφωνο: 2310-254007

Email: info@webone.gr