Στη σημερινή εποχή, με την ψηφιακή επικοινωνία να καταγράφει καλπάζουσα πορεία και τις νέες τεχνολογίες να κυριαρχούν σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας των πολιτών [εργασία, ψυχαγωγία, επικοινωνία] ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες για κάθε επιχείρηση.

Η κατασκευή ιστοσελίδας για ένα brand, η δημιουργία λογαριασμών στα social media, η αξιοποίηση των digital tools και των τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η επαυξημένη πραγματικότητα, είναι μόλις μερικά από τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας επαγγελματίας για να παραμείνει βιώσιμη και ανταγωνιστική η εταιρία του σήμερα.

Τα σύγχρονα trends στο ψηφιακό μάρκετινγκ δίνουν προτεραιότητα στην ταυτόχρονη αξιοποίηση πολλών, και διαφορετικών, καναλιών marketing. Στόχος είναι ο «βομβαρδισμός» των καταναλωτών – πελατών ενός brand με πολύτιμες πληροφορίες και γνώση, αλλά και η ενεργή ψηφιακή παρουσία ενός brand, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες προσέλκυσης νέων πελατών.

Εάν για παράδειγμα στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης Tik Tok υπάρχουν χρήστες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα της επιχείρησής σας, αλλά εσείς δεν χρησιμοποιείτε το εν λόγω social media platform, τότε είναι πολύ πιθανό να χάνετε μία σημαντική πηγή εσόδων αλλά και να αφήνετε «χώρο» στον ανταγωνισμό.

Το διαδίκτυο προσφέρει πληθώρα ψηφιακών μάρκετινγκ καναλιών, τα οποία εάν τα αξιοποιήσετε σωστά θα μπορέσετε να χτίσετε μία ισχυρή εταιρική ταυτότητα, να κάνετε το brand σας δημοφιλές και φυσικά να κερδίσετε νέους πελάτες και να αυξήσετε τα έσοδα της επιχείρησής σας.

Ας δούμε λοιπόν τα πιο σημαντικά κανάλια του marketing στα οποία πρέπει να επενδύσει ένα brand αν θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικό και σύγχρονο!

1. Email marketing

2. SEO

3. Online διαφημίσεις

4. Social media

5. Live chat

6. Παραδοσιακό μάρκετινγκ

1. Email marketing

Το «ταχυδρομείο» διαδραμάτιζε ανέκαθεν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επικοινωνία αλλά και ευρύτερα στη διάδοση πληροφορίων ή μηνυμάτων. Είτε πρόκειται για την πρώιμη εκδοχή του ταχυδρομείου, τα ταχυδρομικά περιστέρια, είτε για τη πιο σύγχρονη, τα email, ο στόχος είναι ένας – και μάλιστα πολύ συγκεκριμένος: η αποστολή ενός μηνύματος.

Το email marketing είναι αναμφίβολα ένα μάρκετινγκ κανάλι στο οποίο αξίζει να επενδύσετε, εάν θέλετε να αυξήσετε τη δημοτικότητα και τα έσοδα της επιχείρησής σας. Πρόκειται για τα γνωστά σε όλους μας newsletter που φτάνουν στο ψηφιακό ταχυδρομείο μας και μας ενημερώνουν για προσφορές, εκπτώσεις, νέες υπηρεσίες, προϊόντα ή απλά τα νέα της ημέρας.

Τι πρέπει να κάνετε:

-Σχεδιάστε έξυπνα και σύντομα newsletter

-Δώστε βάση στην πληροφορία και προσθέστε μερικές χρήσιμες συμβουλές ή tips

-Κεντρίστε το ενδιαφέρον με ένα ελκυστικό θέμα

-Δώστε κίνητρα σε όσους κάνουν εγγραφή στο newsletter σας

Τι δεν πρέπει να κάνετε:

-Αποφύγετε τα κλισέ και τα πολύ τυποποιημένα μηνύματα

-Μην στέλνετε email σε αποδέκτες που δεν έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για να τα λαμβάνουν

-Μην περιορίζεστε μόνο σε εκπτώσεις και προσφορές. Εμπλουτίστε τα email σας με χρήσιμες πληροφορίες που έχουν κάτι να πουν

-Αποφύγετε τίτλους που μπορεί να οδηγήσουν το μήνυμά σας στον φάκελο με τα spam (όπως “Επείγον”, “Super προσφορά”, “Απίστευτο νέο”)

-Ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη που δείχνουν «προχειρότητα»

-Μην υπερφορτώνετε με εικόνες

Το email marketing είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε brand. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να ενθαρρύνετε τους χρήστες να κάνουν εγγραφή στο newsletter σας, ώστε να δημιουργήσετε μια μεγάλη δεξαμενή αποδεκτών. Να «τρέξετε» εκστρατείες και να δοκιμάσετε διάφορες πρακτικές, ώστε να δείτε αυτή που αρμόζει καλύτερα στο κοινό σας. Ακολούθως, να βρείτε την κατάλληλη ημέρα και ώρα για να στέλνετε τα email, ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να διαβαστούν και να υιοθετήσετε ένα μοναδικό και αυθεντικό ύφος και τόνο γραφής, που θα σας κάνει να ξεχωρίζετε.

Η τελευταία τάση στο email marketing προτάσσει το «περιεχόμενο» έναντι των προσφορών. Εξηγήστε στους αποδέκτες των μηνυμάτων σας τι ακριβώς κάνουν τα προϊόντα που προσφέρετε, δώστε τους κίνητρα για να τα αγοράσουν καθώς και πληροφορίες που θα τους πείσουν πως τα έχουν πραγματικά ανάγκη.

2. SEO

Το Search Engine Optimization (SEO) είναι ένα ακόμη marketing κανάλι που δεν πρέπει να απουσιάζει από τη στρατηγική του brand σας. Πρακτικά, πρόκειται για όλες εκείνες τις ενέργειες που καθιστούν το περιεχόμενό μας [όποιο και αν είναι αυτό] εύκολα ορατό στις μηχανές αναζήτησης. Όσο πιο καλό είναι το SEO score που διαθέτουμε, τόσο πιο ψηλά στη λίστα με τα αποτελέσματα στις αναζητήσεις των χρηστών εμφανίζεται το brand μας. Το SEO εξασφαλίζει την οργανική προσέλκυση των χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι κάθε φορά που ψάχνουν μία πληροφορία σχετική με τη δική μας επιχείρηση, θα «πέφτουν πάνω μας».

Τι πρέπει να κάνετε:

-Keyword research: Βρείτε τις λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με το brand σας και δημιουργήστε περιεχόμενο αντίστοιχο. Για παράδειγμα αν έχετε ένα ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, τότε λέξεις κλειδιά όπως «ξενοδοχεία Σαντορίνη», «δωμάτια Σαντορίνη», «καταλύματα Σαντορίνη» κλπ., είναι μερικές απ’ αυτές στις οποίες μπορείτε να επενδύσετε. Δημιουργήστε άρθρα ή και αναρτήσεις στα social media που περιλαμβάνουν αυτές τις λέξεις, ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες να σας βρουν πιο εύκολα οι χρήστες που ψάχνουν κάτι σχετικό.

-Link building: Αν θέλετε καλό SEO score τότε το link building είναι κάτι που χρειάζεστε άμεσα. Ξεκινήστε συνεργασίες με άλλα site ή «αγοράστε» link, ώστε να αυξήσετε τη δημοτικότητά σας στις μηχανές αναζήτησης. Όταν για παράδειγμα πολλές ιστοσελίδες παραπέμπουν τους επισκέπτες τους σε ένα συγκεκριμένο site, τότε αυτό κερδίζει σε δημοτικότητα και αξιοπιστία.

-Technical SEO: Πρόκειται για ενέργειες που πρέπει να αναλάβει ένας ειδικός προγραμματιστής που θα προσαρμόσει τη σελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημά σας στις «προδιαγραφές» που ορίζουν οι μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα αν η ιστοσελίδα σας αργεί να φορτώσει, τότε χάνετε αυτόματα και σε SEO score και ένα μεγάλο μέρος οργανικής επισκεψιμότητας.

Το βασικό πλεονέκτημα που διαθέτει το SEO είναι το γεγονός πως είναι [σχεδόν] δωρεάν, αν και θα χρειαστεί να επενδύσετε σε εργατοώρες, να προσλάβετε κάποιον επαγγελματία ή ακόμη και να δημιουργήσετε μια ολόκληρη ομάδα που θα ασχολείται με το SEO. Αντίστοιχα ωστόσο, πρόκειται για ενέργειες που απαιτούν χρόνο, για να δείτε τα πρώτα αποτελέσματα, ενώ υπάρχει και υψηλός ανταγωνισμός ακριβώς επειδή είναι [σχεδόν] δωρεάν.

3. Online διαφημίσεις

Και κάπου εδώ προκύπτει ένα ακόμη marketing κανάλι στο οποίο πρέπει να δώσετε μεγάλη βαρύτητα. Οι διαφημίσεις. Στην προκειμένη περίπτωση οι online διαφημίσεις, τις οποίες πρέπει να σχεδιάσετε πολύ προσεκτικά και να «τρέξετε» για το brand σας. Εάν μάλιστα καταφέρετε να πετύχετε ένα καλό SEO score και το συνδυάσετε με αποτελεσματικές διαδικτυακές καμπάνιες, τότε θα δείτε την επιχείρησή σας να απογειώνετε και μάλιστα άμεσα. Υπάρχουν λέξεις κλειδιά στις οποίες, ακριβώς λόγω υψηλού ανταγωνισμού, είναι δύσκολο να «κερδίσετε» έδαφος μόνο με το SEO.

Για παράδειγμα αν διαθέτετε ένα e-shop με γυναικεία παπούτσια, δεν θα είναι εύκολο κάθε φορά που γράφει κάποιος απλά τις λέξεις γυναικεία παπούτσια στο Google να βλέπει πάνω, πάνω την ιστοσελίδα σας. Μπορεί βέβαια να μην είναι εύκολο, αλλά σίγουρα δεν είναι και ακατόρθωτο. Εκεί έρχεται η online διαφήμιση για να σας προσφέρει μια σειρά από digital tools τα οποία θα σας επιτρέψουν να στοχεύσετε σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, σε ένα εξίσου συγκεκριμένο κοινό και όλα αυτά με ένα συγκεκριμένο budget που θα έχετε ορίσει.

Τύποι διαφημίσεων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:

-Facebook Ads

-Instagram Ads

-YouTube Ads

-Twitter Ads

-Google Ads

Τα βασικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι online διαφημίσεις είναι πως είναι οικονομικές συγκριτικά με άλλες μορφές προβολής καθώς και πως χαρακτηρίζονται από υψηλή απόδοση. «Τρέχοντας» μία διαφήμιση στην Google στη πλατφόρμα Google adwordsγια παράδειγμα, μπορείτε να προβάλλετε τα μηνύματά σας μόνο σε χρήστες που έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε και έτσι ακόμη και το ένα λεπτό που ξοδεύετε «πιάνει τόπο». Ταυτόχρονα οι διαδικτυακές διαφημίσεις σας δίνουν τη δυνατότητα να ελέγχετε ανά πάσα στιγμή στατιστικά απόδοσης και να προβαίνετε σε αλλαγές, εάν και εφόσον κάτι δεν σας ικανοποιεί. Εκτός των παραπάνω, τα online ads έχουν πολλές μορφές, όπως κείμενο, βίντεο, banner, pop-up banner, και έτσι μπορείτε να συνδυάσετε διαφορετικά είδη αλλά και να μεταφέρετε το μήνυμά σας με πολλούς [και άκρως ελκυστικούς] τρόπους.

4. Social media

Τα social media είναι ένα μέρος στο οποίο η πλειοψηφία των χρηστών ξοδεύει τον περισσότερο χρόνο. Υπάρχουν ωστόσο πολλά brands τα οποία είτε δεν έχουν καθόλου παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης [ακόμη και σήμερα], είτε η παρουσία τους δεν είναι η κατάλληλη. Τα social media αποτελούν ένα κανάλι μάρκετινγκ στο οποίο πραγματικά αξίζει να επενδύσετε.

Αρχικά δημιουργήσετε προφίλ σε όσα περισσότερα social media μπορείτε να διαχειριστείτε, δίνοντας φυσικά προτεραιότητα σε αυτά που υπάρχουν περισσότεροι δυνητικοί πελάτες για το brand σας. Δεν αρκεί ωστόσο απλώς να φτιάξετε μια σελίδα στο Facebook ή να δημιουργήσετε ένα account στο Twitter. Πρέπει να έχετε συνεχή και ενεργή παρουσία.

Ένας έξυπνος τρόπος είναι να δημιουργήσετε το social media plan σας και να προγραμματίζετε για όλη την εβδομάδα ή και όλο τον μήνα τις αναρτήσεις σας, φροντίζοντας ώστε να ανεβάζετε κάτι καινούργιο ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Τα social media θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε μία πιο άμεση σχέση επικοινωνίας με το κοινό σας και θα κάνουν την επιχείρησή σας άμεσα «ορατή» σε ένα ευρύ κοινό. Ταυτόχρονα, μπορείτε να «τρέξετε» social media ads για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορείτε να χτίσετε μία ισχυρή εταιρική ταυτότητα, να τοποθετηθείτε για επίκαιρα θέματα, να πυροδοτήσετε online συζητήσεις και να ενθαρρύνετε τη δική σας διαδικτυακή κοινότητα να εκφραστεί, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των χρηστών και δημιουργώντας μια σχέση επικοινωνίας σε βάθος χρόνου.

5. Live chat

Το βασικό χαρακτηριστικό του διαδικτύου είναι η ταχύτητα και η αμεσότητα. Το live chat προσφέρει αυτές ακριβώς τις υπηρεσίες και είναι ένα κανάλι επικοινωνίας που θέλετε να παραμείνει ανοιχτό, καθώς θα σας βοηθήσει πολύ στην digital marketing στρατηγική σας. Μπορείτε να ενσωματώσετε μία υπηρεσία live chatting στην ιστοσελίδα ή το e-shop σας και να παρέχετε άμεσα απαντήσεις σε τυχόν ερωτήματα των επισκεπτών σας.

Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος χρήστης που έχει μόλις μπει στη σελίδα σας πατώντας κλικ πάνω σε μία online διαφήμιση που είδε στο Facebook να θέλει να μάθει για τους τρόπους πληρωμής που προσφέρετε. Εάν δεν μπορέσει να βρει αυτό που ψάχνει άμεσα και δεν υπάρχει κάποιος να τον «εξυπηρετήσει», τότε το πιο πιθανό είναι να εγκαταλείψει τη σελίδα σας. Το live chat έρχεται να καλύψει αυτό ακριβώς το κενό και να σας προσφέρει ένα πολύτιμο marketing κανάλι.

Εναλλακτικά, μπορείτε να διαθέτετε live chat μέσω messenger ή κάποιας άλλης πλατφόρμας ή να απαντάτε ακόμη και με email, όσο πιο άμεσα ωστόσο γίνεται.

Αυτό που χρειάζονται οι χρήστες είναι το να ξέρουν πως είναι κάποιος εκεί γύρω για να τους βοηθήσει ό,τι και να χρειαστούν.

Δεν είναι λίγα τα brands που για να εξοικονομήσουν πόρους [μίας και το live chat απαιτεί και την απασχόληση αντίστοιχου προσωπικού] επιλέγουν τις αυτοματοποιημένες απαντήσεις με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Πρακτικά, οι χρήστες νομίζουν ότι συνομιλούν με κάποιον πωλητή, ωστόσο στην πράξη δέχονται αυτοματοποιημένες απαντήσεις ανάλογα με τις ερωτήσεις που υποβάλλουν. Εάν δεν μείνουν ικανοποιημένοι, το αίτημά τους μεταφέρεται μέσω email στην εταιρία και αμέσως μόλις υπάρξει κάποιος διαθέσιμος εκπρόσωπος της, επικοινωνεί μαζί τους για περισσότερες πληροφορίες.

6. Παραδοσιακό μάρκετινγκ

Σίγουρα το ψηφιακό μάρκετινγκ κυριαρχεί. Ωστόσο δεν πρέπει να λησμονεί κανείς πως υπάρχει ακόμη ένα μέρος των καταναλωτών [και πιθανόν πελατών μας] που δεν είναι τόσο εξοικειωμένο με τα νέα μέσα και τις τεχνολογίες, και κατά συνέπεια οι digital marketing εκστρατείες μας παραμένουν «άγνωστες» για αυτούς.

Το «παραδοσιακό» μάρκετινγκ είναι ένα κανάλι που δεν χρειάζεται να αφορίσουμε πλήρως, αλλά μπορούμε να επιστρατεύσουμε κάθε φορά που στοχεύουμε σε ένα κοινό εκτός διαδικτύου. Τεχνικές όπως «από στόμα σε στόμα», «έντυπη διαφήμιση», «διαφημιστικές πινακίδες» κλπ. μπορούν ακόμη και σήμερα να μας φανούν χρήσιμες.

Μάλιστα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιες εξ’ αυτών συνδυαστικά με την digital marketing στρατηγική μας. Για παράδειγμα ορισμένα brand εκδίδουν διαφημιστικά όπως αναπτήρες ή μαγνητάκια και πάνω σε αυτά τοποθετηθούν QR codes, που στη συνέχεια οι καταναλωτές μπορούν να σκανάρουν μέσω κινητών συσκευών και να περιηγηθούν στο e-shop ή τα social media μίας εταιρίας. Αντίστοιχα, η τεχνική του «από στόμα σε στόμα» χρησιμοποιείτε ευρέως και στο διαδίκτυο, όπου μπορούμε να ζητήσουμε από γνωστούς μας να μεταφέρουν ένα μήνυμά μας [όπως για παράδειγμα μία προσφορά] σε άλλους γνωστούς τους, και αυτοί στη συνέχεια να κάνουν το ίδιο και πάει λέγοντας.

7. Word of mouth marketing (WOM)

Το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα είναι η διαδικασία επιρροής και ενθάρρυνσης φυσικών συζητήσεων, εμπειριών και σχολίων σχετικά με ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια εταιρεία. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να δίνουμε στους ανθρώπους έναν λόγο να μιλήσουν για εμάς.

Το WOM είναι αποτελεσματικό επειδή οι άνθρωποι γενικά εμπιστεύονται περισσότερο τα σχόλια από φίλους συγκριτικά με τις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης.

Ενισχύετε το φαινόμενο WOM κοινοποιώντας τι λένε οι άνθρωποι για εσάς: κριτικές, αξιολογήσεις, μαρτυρίες κ.λπ.

Επίσης μπορείτε να δώσετε στους ανθρώπους μια μικρή ώθηση για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Αλλά να θυμάστε: Οι άνθρωποι πρέπει να μιλάνε για εσάς επειδή το θέλουν, όχι επειδή τους πληρώνετε.

Τελειώνοντας…

Μία ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική για να είναι αποτελεσματική πρέπει να χαρακτηρίζεται από συνέπεια, συνέχεια, σωστή οργάνωση και να αξιοποιεί πλήρως όλα τα διαθέσιμα digital tools, χρησιμοποιώντας διάφορα κανάλια επικοινωνίας. Το SEO, τα social media, οι online διαφημίσεις, το email marketing, το live chat και το word of mouth είναι αναμφίβολα κάποια μάρκετινγκ κανάλια που δεν πρέπει να λείπουν από τη στρατηγική ενός brand, καθώς μπορούν να το βοηθήσουν έμπρακτα να χτίσει μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία και να αυξήσει τις πωλήσεις του!

Εάν είστε έτοιμοι για μία ολοκληρωμένη καμπάνια στον digital κόσμο τότε ελάτε μαζί μας. 

Μπορούμε να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων, κατασκευής eshop και να σχεδιάσουμε βήμα προς βήμα την επόμενη διαφημιστική σας κίνηση με στρατηγική σκέψη, φαντασία και πολύτιμους συμμάχους! 

Στοιχεία επικοινωνίας

Url: https://webone.gr

Διεύθυνση: Αγίας Σοφίας 41, Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο: 2310-254007

Email: info@webone.gr