«Η επαγγελματική κατάρτιση είναι το θεμέλιο της οικονομίας. Μια οικονομία για να είναι παραγωγική, ανταγωνιστική και προ πάντων για να μην υποφέρει από τη νόσο της ανεργίας πρέπει να είναι στελεχωμένη από άτομα κατάλληλα καταρτισμένα.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας επιχειρεί μια συνολική αναδιάρθρωση σε όλο το φάσμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Διά Βίου Μάθησης.

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση που στηρίζεται στον επανασχεδιασμό όλων των μορφών επαγγελματικής εκπαίδευσης με στόχο την αποφυγή επικαλύψεων και την ενεργή συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, εργοδοτών και εργαζομένων, που καλούνται να μεταφέρουν για πρώτη φορά τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και οικονομίας στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Το νομοσχέδιο αναβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ώστε να ανταποκρίνεται στον ρόλο που της αξίζει».

Τα παραπάνω υποστήριξε η βουλευτής Λάρισας της ΝΔ κα Στέλλα Μπίζιου μιλώντας για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τον επανασχεδιασμό του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης.

«Όλο και περισσότερο, οι άνθρωποι πρέπει να βασίζονται στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Με την ταχέως μεταβαλλόμενη τεχνολογία, την ταχύτητα με την οποία οι επιχειρήσεις πρέπει να λειτουργούν ώστε να είναι ανταγωνιστικές σε μια παγκόσμια οικονομία και με το προσδόκιμο ζωής του ανθρώπου να αυξάνεται σταθερά, είναι σαφές ότι η δια βίου μάθηση είναι απαραίτητη για τους ανθρώπους προκειμένου να παραμείνουν σχετικοί στο χώρο εργασίας.

Είμαστε αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα που λέει ότι σε πολλά επαγγέλματα οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν την προοπτική ότι οι υπάρχουσες δεξιότητές τους θα καταστούν άνευ αντικειμένου, αλλά συχνά δεν είναι προφανές πώς μπορούν να αποκτήσουν νέες.

Η μάθηση των ενηλίκων είναι, συνεπώς, ζωτικής σημασίας για να ξεπεράσουμε τις οικονομικές προκλήσεις και να ανταποκριθούμε στη ζήτηση για νέες δεξιότητες και διαρκή παραγωγικότητα σε μια ολοένα μεταβαλλόμενη παγκόσμια οικονομία.

Επομένως, η πρόκληση για το κράτος είναι να ανταποκριθεί σε αυτό το αίτημα και να βοηθήσει τους ανθρώπους να επανεκπαιδευτούν και να συνεχίσουν να μαθαίνουν», τόνισε η ίδια χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως «το νομοσχέδιο προβλέπει τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης τα οποία θα παρέχουν στους ενήλικους επανακατάρτιση, αναβάθμιση δεξιοτήτων, συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, επαγγελματικό προσανατολισμό και επαγγελματική συμβουλευτική».

«Το πλέον σημαντικό στοιχείο αυτού του νομοσχεδίου είναι ότι στοχεύει στην αλλαγή νοοτροπίας σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση. Υπάρχει μια παγιωμένη αντίληψη, που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ότι η γενική και η τριτοβάθμια εκπαίδευση διασφαλίζει καλύτερες προοπτικές απασχόλησης.

Τα στοιχεία δείχνουν πως στην Ελλάδα μόνο το 28,8% των σπουδαστών επιλέγει την αρχική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι στο 47,8%. Τα επίσημα στοιχεία λένε πως πολλές επιχειρήσεις σήμερα αδυνατούν να καλύψουν ανάγκες και κενές θέσεις εργασίας. Μια στις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζει τέτοιο ζήτημα ενώ υπάρχουν κλάδοι, όπως η ενέργεια, όπου σχεδόν μια στις δύο εταιρείες αδυνατούν να στελεχώσουν το δυναμικό τους επαρκώς.

Η πολιτική μας εστιάζει στην αναβάθμιση του θεσμού αναδεικνύοντας τα πολλαπλά οφέλη που η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας θα επιφέρει στην κοινωνία», σημείωσε η Λαρισαία βουλευτής, κάνοντας λόγο για «επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο υλοποιώντας μια ποιοτική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση».

«Σχεδιάζουμε μια συνεκτική και συνολική εθνική στρατηγική προωθώντας ουσιαστικές σχέσεις μεταξύ των βασικών συντελεστών της οικονομίας, περιλαμβανομένων των επιχειρήσεων, των κοινωνικών εταίρων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Εμείς δεσμευτήκαμε να κάνουμε την Ελλάδα πόλο έλξης για τις παγκόσμιες επενδύσεις. Το ανθρώπινο δυναμικό μας θα είναι το θεμέλιο για τον μετασχηματισμό της οικονομίας μας», κατέληξε στην ομιλία της η κα Μπίζιου.