Άρχισαν χθες και ολοκληρώνονται την Κυριακή 15 Οκτωβρίου οι τριήμερες εργασίες του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τον αυτισμό. Το συνέδριο διοργανώνεται από τον Σύλλογος Γονέων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ν. Λάρισας συνεργασία με το Ελληνικό Επιστημονικό Δίκτυο Αυτισμού, τον Δήμο Λαρισαίων, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Υπουργείου Υγείας.
Στο συνέδριο πραγματοποιούν εισηγήσεις Έλληνες και ξένοι επιστήμονες, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει και το γεγονός ότι στο πλαίσιο των εργασιών θα μιλήσουν και άτομα με αυτισμό. Σήμερα το βράδυ, στο περιθώριο του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκε και συναυλία από μια Αγγλική μουσική μπάντα στην οποία συμμετέχουν και άτομα στο φάσμα του αυτισμού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο πλαίσιο των εργασιών του Συνεδρίου είχε και η συζήτηση για τα Θεραπευτικά αποτελέσματα της συστηματοποιημένης εκπαιδευτικής διεργασίας στο Κέντρο Ημέρας ΧΑΡΑ ΙΙ για Παιδιά Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας με διαταραχή αυτισμού που λειτουργεί στη Λάρισα.
Όπως ανέφεραν οι εισηγήτριες (Κ. Ζιάρρα και Ι. Τσιούρη ) «τα εκπαιδευτικά – θεραπευτικά εξατομικευμένα προγράμματα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τους θεραπευτές σε συνεργασία με την οικογένεια έχουν στόχο την γνωστική, κοινωνική και ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών στο σπίτι, στο σχολείο, στην κοινότητα. Oι πολυδιάστατες υπηρεσίες που παρέχονται αφορούν την υποστήριξη της οικογένειας, την προαγωγή και τη διακίνηση της γνώσης και της εμπειρίας σε θέματα Δ.Α.Φ και τέλος, την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της κοινότητας. Μία δομή όπως το Κέντρο Ημέρας δεν μπορεί παρά να αποτελεί ένα ζωντανό οργανισμό που συνεχώς αλλάζει, εξελίσσεται αναθεωρείται αυτό‐διορθώνεται, ένα κυβερνητικό σύστημα όπου η εξατομικευμένη παρέμβαση σε ένα μαθητή βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών για όλα τα υπόλοιπα παιδιά.
Τα βασικά δομικά στοιχεία ενός τέτοιου δυναμικού συστήματος μπορούν σύντομα να αναλυθούν στα παρακάτω:
α) Συστηματική και δομημένη παρουσίαση εκπαιδευτικών ευκαιριών δυναμικής αλληλεπίδρασης του θεραπευτή με το μαθητή (κύκλος συστηματικής διδασκαλίας)
β) Καταγραφή, οπτικοποίηση, επισκόπηση και συνεχής αναθεώρηση των δεδομένων που προκύπτουν για κάθε παιδί σε ημερήσια βάση.
γ) Συνολική επισκόπηση των δεδομένων για όλους τους μαθητές σε επίπεδο αριθμού διδακτικών ευκαιριών, σωστών απαντήσεων και ρυθμού μάθησης, προκειμένου να υπάρχει μία καταγραφή της εξέλιξης του συνόλου των μαθητών σε μηνιαία και ετήσια βάση.
Στο επίπεδο οργάνωσης και λειτουργίας του Κέντρου Ημέρας η επισκόπηση αυτών των δεδομένων επιτρέπει τη συστηματική εξαγωγή συμπερασμάτων, τόσο για την αποτελεσματικότητα των θεραπευτικών παρεμβάσεων για κάθε παιδί, όσο και για τις ανάγκες εκπαίδευσης και κατάρτισης του προσωπικού στη συστηματική εφαρμογή επιστημονικά έγκυρης διδακτικής μεθοδολογίας αλλά και ποιοτικής ανταπόκρισης στις ανάγκες του παιδιού με ΔΑφ και της οικογένειας με απώτερο στόχο την κοινωνική και σχολική προσαρμογή».

ert.gr