Τα πρώτα έργα του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο κέντρο της Λάρισας και ειδικότερα οι αναπλάσεις των δρόμων Μεγ. Αλεξάνδρου, Βενιζέλου, Φιλελλήνων, έδωσαν στο Δήμο Λαρισαίων ένα ακόμα βραβείο Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ.

Η ανακοίνωση των βραβείων έγινε σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στην αίθουσα εκδηλώσεων του κτηρίου Αβέρωφ στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

Ο Δήμος Λαρισαίων βραβεύθηκε στην κατηγορία Οικόπολις και Τοπική Αυτοδιοίκηση και στην ενότητα «Βελτίωσης Ποιότητας Ζωής.

Το βραβείο παρέλαβε ο αν. δήμαρχος και αντιδήμαρχος Τεχνικών Εργων κ. Γιώργος Σούλτης, ενώ στην εκδήλωση μετείχε και ομάδα υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου.

Τα Βραβεία Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ επιδιώκουν να συμβάλουν στην προβολή και στην αναγνώριση της έμπρακτης και αυξημένης περιβαλλοντικής ευαισθησίας των φορέων της Πολιτείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Επιχειρήσεων, των Επιστημονικών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων και των Μέσων Ενημέρωσης.

Σημειώνεται πως ο θεσμός των Βραβείων ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ στοχεύει στη δημιουργία συνθηκών ευγενούς άμιλλας, που θα προάγει την γενικότερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και επίδειξη κοινωνικής συμμετοχής των επιχειρήσεων, ενώσεων και φορέων στην ανάληψη ή στήριξη δράσεων για το περιβάλλον.

Ο Δήμος Λαρισαίων διακρίθηκε για την υλοποίηση των πρώτων έργων στην περιοχή του ευρύτερου κέντρου και σε περιοχή, συνολικού εμβαδού περίπου 90 στρεμμάτων.

Τα πρώτα έργα του ΣΒΑΚ αφορούν ως γνωστόν, στην ανακατασκευή της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου (5.300 μ2) (από την οδό Κύπρου έως την οδό Μανδηλαρά), που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης με αρχή στην ανατολική πλευρά της Κεντρικής Πλατείας «Πλατεία Σάπκα», καθώς και την ανακατασκευή των οδών Βενιζέλου- Φιλελλήνων (5.060μ2).

Ειδικότερα, με την ανακατασκευή της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου επιτεύχθηκε η ενοποίηση των δύο μεγάλων πεζοδρομημένων τμημάτων του εμπορικού κέντρου της πόλης, τα οποία μέχρι σήμερα είχαν ως όριο και φραγμό την οδό Μ. Αλεξάνδρου που είχε μεγάλο φόρτο κυκλοφορίας από διερχόμενα από το κέντρο οχήματα.

Ενώ η διαμόρφωση των οδών Βενιζέλου – Φιλελλήνων συμβάλει στην ενοποίηση του ιστορικού κέντρου (Λόφος Φρουρίου – Α΄ Αρχαίο Θέατρο, Μπεζεστένι, Βασιλική Αγ. Αχιλλείου κλπ) με τις διαδρομές πεζοδρόμων που οδηγούν στην Κεντρική Πλατεία «Πλατεία Σάπκα».

Η παρέμβαση αφορά την κατασκευή Ζώνης αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων και ΤΑΧΙ (πλάτους 3.25μ), ποδηλατόδρομο με αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ποδηλάτων (πλάτους 1.50μ), και με διπλό ρεύμα κυκλοφορίας (πλάτους 2,50μ), ζώνες κυκλοφορίας πεζών κατά μήκος των όψεων των οικοδομικών τετραγώνων.

Ο ποδηλατόδρομος διαχωρίζεται από τη ζώνη των λεωφορείων με φυτεμένη νησίδα πλάτους 70 εκ. σύμφωνα με τις προδιαγραφές.

Όλη η διαμόρφωση έγινε σε ένα ενιαίο επίπεδο με την επιφάνεια των πεζοδρομίων.

Για ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών, αλλά και για την απαγόρευση της παράνομης στάθμευσης, μεταξύ του «πεζοδρομίου» και του λεωφορειόδρομου τοπικά προτάθηκε η διατήρηση της ήδη υπάρχουσας δενδροστοιχίας, καθώς και η τοποθέτηση καθιστικών και εμποδίων διέλευσης (κολονάκια).

Πρόκειται για τα πρώτα έργα του ΣΒΑΚ που υλοποιήθηκαν στην πόλη της Λάρισας, ενώ τα έργα συνεχίστηκαν με τη διαμόρφωση της Ασκληπιού, ενώ από τις αρχές του 2020 θα ξεκινήσει η ανάπλαση και άλλων δρόμων όπως π.χ. Ηλιοδώρου – Ρούσβελτ, Κολοκοτρώνη, Ιουστινιανού κ.α.

Την αντιπροσωπεία του Δήμου Λαρισαίων στην εκδήλωση αποτελούσαν η μέχρι πρότινος και συνταξιοδοτηθείσα πλέον Γενική διευθύντρια του Δήμου κ. Ευαγ. Γιοβρή, ο αν. προιστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Θαν. Πατσιούρας, τα στελέχη της Τεχνικής Υπηρείας Μαρ. Κωτούλα και Ηλ. Πνευματικός, το στέλεχος της Υπηρεσίας Πρασίνου κ. Νικ. Μήτσου καθώς και ο επικεφαλής της ομάδας μελετητών του ΣΒΑΚ κ. Χρυσ. Ριζομυλιώτης.