Το θέμα των ελλείψεων εκπαιδευτικών στις Μονάδες Ειδικής Αγωγής, τα ΚΕΔΔΥ και την Παράλληλη Στήριξη, φέρνει στη βουλή, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κώστα Γαβρόγλου.
Την ερώτηση συνυπογράφουν η Τομεάρχης Παιδείας,Έρευνας και Θρησκευμάτων,βουλευτής Επικρατείας, κ. Νίκη Κεραμέως και οι αν. Τομεάρχες κ.κ. Μαρία Αντωνίου,βουλευτής Ν. Καστοριάς και Ιωάννης Ανδριανός,βουλευτής Ν. Αργολίδας.
Για το θέμα,ο αν. Τομεάρχης Παιδείας,Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Χρήστος Κέλλας προέβη στην παρακάτω δήλωση:
«Τα εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και την παράλληλη στήριξη, “γκρεμίζουν” τις δεσμεύσεις των Υπουργών Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ για ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και τις καθιστούν κενό γράμμα. Η εύρυθμη λειτουργία των Μονάδων Ειδικής Αγωγής, του πιο ευαίσθητου τμήματος της εκπαίδευσης, δεν χωρά άλλες καθυστερήσεις. Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ελλιπής και αναξιόπιστος ο κυβερνητικός προγραμματισμός, δημιουργώντας προβλήματα και στον τομέα της Παιδείας.»
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Είναι κοινώς αποδεκτό, ότι η Ειδική Αγωγή αποτελεί το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαίδευσης, καθιστώντας αναγκαία την έγκαιρη στελέχωσή της με το απαραίτητο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
Τέσσερις μήνες όμως, μετά την έναρξη των μαθημάτων, Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης υπολειτουργούν, τμήματα ένταξης δεν λειτουργούν και εκατοντάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη, μένουν ανικανοποίητα.
Σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία, περισσότερα από 300 είναι τα κενά εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και πάνω από 1.800 στην παράλληλη στήριξη.
Βάσει των ανωτέρω, επιτακτική κρίνεται η διασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των κενών, και αναγκαίος ο προγραμματισμός για το σχολικό έτος 2017-2018, ούτως ώστε να γίνει εφικτή η έγκαιρη στελέχωση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής.
Η εύρυθμη λειτουργία των Μονάδων Ειδικής Αγωγής δεν χωρά άλλες καθυστερήσεις. Οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών αποτελούν την βασική προϋπόθεση για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων του χώρου.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Πόσα επακριβώς είναι τα κενά στην Ειδική Αγωγή και πόσα στην Παράλληλη Στήριξη;
2. Πώς και πότε προτίθεται το Υπουργείο να καλύψει τα κενά αυτά;
3. Θα υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στο ευαίσθητο αυτό κομμάτι της εκπαίδευσης και αν ναι, ποιο το ακριβές χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας;