Στο 8ο Λύκειο Λάρισας πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος "Επιστροφή στα θρανία" (“Back to school”) και με την ενεργό υποστήριξη του συντοπίτη μας και στελέχους της Ε.Ε, Δημοσθένη Μαμμωνά, άσκηση προσομοίωσης λήψης αποφάσεων στο Συμβούλιο Υπουργών της Ε.Ε. 
Οι μαθητές είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα πάνω σε πολύπλοκα ζητήματα που άπτονται των διεθνών σχέσεων και της ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής με τη βοήθεια των καθηγητών του σχολείου (Γ. Κουλουρά, Ι. Καρδά και Ι. Σάκκα) και την αμέριστη συμπαράσταση του Διευθυντή του 8ου Λυκείου, κ. Δ. Ιωαννίδη. Με τη βοήθεια του έντυπου και οπτικοακουστικού υλικού που στάλθηκε ειδικά για το σκοπό αυτό από τις Βρυξέλλες, είχαν μελετήσει με μεγάλο ενθουσιασμό τους ρόλους τους και έκαναν την προσωπική τους έρευνα στα ειδικότερα θέματα που θα τους απασχολούσαν. Ως καλοί ανώτατοι διπλωμάτες, λοιπόν, έπαιξαν τον ρόλο των Μονίμων Αντιπροσώπων («Πρέσβεων») των 28 Κρατών–μελών του Συμβουλίου της Ε.Ε  σε "εικονική" συνεδρίαση με θέμα τα Δυτικά Βαλκάνια στο πλαίσιο της προετοιμασίας του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε. Οι μαθητές είχαν έτσι την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά σε μια διαδραστική ανταλλαγή απόψεων και σε μια ουσιαστική συζήτηση σε βάθος, που διήρκησε πάνω από δύο ώρες. Η προσωπική τους εμπλοκή στο όλο εγχείρημα τους βοήθησε να αποκτήσουν πολύτιμες εμπειρίες και να γνωρίσουν τα μυστικά της διαπραγμάτευσης αλλά και τους δαιδαλώδεις μηχανισμούς λήψης αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Μέσα από την όλη διαδικασία, ο κ. Μαμμωνάς είχε τη δυνατότητα να μεταλαμπαδεύσει στους μαθητές γνώσεις και εμπειρίες που προκύπτουν από την σχεδόν εικοσαετή, ακαδημαϊκή και επαγγελματική του ενασχόληση, με τα ευρωπαϊκά θέματα.  Οι μαθητές, από την πλευρά τους, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν εκτενώς και να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματα που τους απασχολούσαν πάνω σε μια ευρεία γκάμα θεμάτων που άπτονται της Ε.Ε (ρόλος των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, προετοιμασία και λήψη αποφάσεων, προάσπιση εθνικών και ευρωπαϊκών συμφερόντων, μεταναστευτικό / προσφυγικό, απασχόληση και προοπτικές για τη νέα γενιά, κλπ.) και να εκφράσουν το όραμά τους για την ενωμένη Ευρώπη.