Με δεδομένη την αναστάτωση που επικρατεί στην περιοχή - μετά την αιφνιδιαστική απόφαση που οδηγεί στην κατάργηση των τμημάτων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου στο Γυμνάσιο-Λ.Τ. Τσαριτσάνης – ο Θανάσης Παιδής απέστειλε επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Ο Θανάσης Παιδής ενώνει τη φωνή του με όλους τους τοπικούς φορείς, ζητώντας την οριστική αναθεώρηση της απόφασης, ενώ παραθέτει τις επιπτώσεις που θα έχει τυχόν εφαρμογή της τόσο στους μαθητές, όσο και στην τοπική κοινωνία. Παράλληλα, δηλώνει ότι βρίσκονταν πάντα κοντά στους κατοίκους της Τσαριτσάνης σε όλες τις δράσεις για την ανάδειξη της Οικονομείου Σχολής, όπως και στους αγώνες που απαιτήθηκαν κατά το παρελθόν ώστε να διατηρηθούν – ενισχυθούν οι σχολικές μονάδες στην ιστορικής κωμόπολης.

Αναλυτικά, στην επιστολή του Θανάση Παιδή που απευθύνεται προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και προς την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη επισημαίνονται τα εξής:

«Με έντονο προβληματισμό, καθώς η τοπική κοινωνία της Τσαριτσάνης παραμένει βαθιά αναστατωμένη, απευθυνόμαστε προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ζητώντας την αναθεώρηση της απόφασης υπ’ αριθμ. 105342/Δ2, 12-08-2020, με θέμα την «κατά παρέκκλιση έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ομάδων μαθημάτων προσανατολισμού» των Γενικών Λυκείων. Στο πλαίσιο αυτής – κατά το σχολικό έτος 2020-2021 - δεν εγκρίνονται τα ολιγομελή τμήματα των Ομάδων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, ρύθμιση που οδηγεί στην παύση λειτουργία αντιστοίχων τμημάτων της Γ΄ τάξης των Λυκειακών Τάξεων Τσαριτσάνης.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη μόνο αρνητικά έχει να επισυσσωρεύσει στους μαθητές, τους γονείς, την πορεία της ιστορικής Οικονομείου Σχολής και συνολικά στην εξέλιξη της ζωής στην Τσαριτσάνη.

Η απόφαση αυτή που ελήφθη λίγες μόνο εβδομάδες πριν την εκκίνηση του νέου σχολικού έτους, αφορά μαθητές Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι ως γνωστόν είναι ήδη σημαντικά επιβαρυμένοι τόσο με τις απαιτήσεις που έχει η τελευταία χρονιά στο δρόμο προς τις πανελλαδικές εξετάσεις, όσο και με τις σημαντικές αλλαγές που έχει επιφέρει στην καθημερινότητά τους η πανδημία.

Εφόσον καταργηθούν τα συγκεκριμένα τμήματα συνεπάγεται ότι οι μαθητές θα συνεχίσουν την φοίτησή τους σε σχολικές μονάδες της Ελασσόνας, γεγονός που οδηγεί σε ολική αναπροσαρμογή των σχεδίων που έχουν κάνει οι οικογένειές τους. Πιθανότατα θα επιφέρει επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για τις μετακινήσεις των παιδιών, ενώ η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, κατά την κρίσιμη αυτή χρονιά, θα προκαλέσει περισσότερο άγχος στους μελλοντικούς υποψήφιους των πανελληνίων εξετάσεων.

Καθώς η χώρα διανύει περίοδο έξαρσης της πανδημίας, με την συγκεκριμένη απόφαση προφανώς θα προκύψουν τμήματα με περισσότερους μαθητές, γεγονός που αυξάνει τους κινδύνους για την υγεία παιδιών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Προκαλεί εντύπωση πως ενώ – ειδικά αυτήν την περίοδο – που προτάσσεται η αποφυγή συγχρωτισμού, από την άλλη λαμβάνεται μια απόφαση που εντείνει ακριβώς αυτό το φαινόμενο.

Με την παύση λειτουργίας τμημάτων της Γ΄ Λυκείου πλήττεται το σύνολο της κοινωνίας στην Τσαριτσάνη, καθώς η βασική τοπική εκπαιδευτική δομή υποβαθμίζεται. Ένα τέτοιο πλήγμα δίνει σήμα συνολικής υστέρησης των υποδομών που διαθέτει η ιστορική κωμόπολη και αυτό αναπόφευκτα αποδυναμώνει τον κοινωνικό ιστό και μάλιστα στον πιο κρίσιμο τμήμα του όπως είναι η νεολαία. Πώς είναι δυνατόν να ζητούμε από τους νέους να παραμείνουν στις εστίες τους και να δημιουργήσουν εκεί τις δικές τους οικογένειες, όταν από την άλλη αφαιρούνται βασικά στοιχεία που απαιτούνται ώστε να είναι σίγουροι για το μέλλον τους;

Τελευταία μα όχι έσχατη είναι η επίπτωση που έχει η συγκεκριμένη απόφαση στο παρόν και κυρίως στο μέλλον της Οικονομείου Σχολής Τσαριτσάνης, όπου στεγάζονται το Γυμνάσιο και οι Λυκειακές Τάξεις. Ο συγκεκριμένος χώρος δεν είναι απλώς ένα σχολείο, αποτελεί Φάρο Παιδείας και Πολιτισμού που φωτίζει επί αιώνες – από το 1670 όταν και ιδρύθηκε- την περιοχή και αποτέλεσε μετερίζι από όπου πέρασαν τεράστιες μορφές των ελληνικών γραμμάτων. Μεταξύ αυτών το τέκνο της Τσαριτσάνης, ο Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων, ο σπουδαίος λόγιος και εκπρόσωπος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού.

Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν πως η απόφαση που έχει ληφθεί έρχεται σε ρήξη με την Παιδεία, τον Πολιτισμό, την Ιστορία της περιοχής και συνολικά με την κοινή λογική.

Γι’ αυτό και με αυτήν την επιστολή ζητούμε αναθεώρηση της απόφασης ώστε να μην καταργηθούν τμήματα Προσανατολισμού των Λυκειακών Τάξεων Τσαριτσάνης. Παράλληλα, δηλώνουμε πως θα μείνουμε πάντα κοντά στους κατοίκους της ιστορικής κωμόπολης με στόχο την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών και την ανάδειξη της μεγάλης συνεισφοράς που έχει η Οικονόμειος Σχολή στην πορεία των Ελληνικών Γραμμάτων» υπογραμμίζει, κλείνοντας την επιστολή, ο Θανάσης Παιδής.