Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 13ος Καλλιτεχνικός Διαγωνισμός, ο οποίος συνδιοργανώθηκε, όσον αφορά τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία, από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Λάρισας -Ο.ΚΑ.ΝΑ.Ο φετινός διαγωνισμός είχε ως θέμα: «Μπροστά στο απρόβλεπτο: Αλληλεγγύη, το ανάχωμα που αντέχει». Από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας συμμετείχαν στον Διαγωνισμό 482 μαθητές/τριες Ε΄- ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων,με 310 έργα (εικαστικά, φωτογραφίες και βίντεο), από τις εξής Σχολικές Μονάδες: Δημοτικά Σχολεία: 1ο, 3ο, 4ο, 9ο, 12ο, 23ο και 24οΔημοτικό Σχολείο Λάρισας, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελώνα, Δημοτικό Σχολείο Δαμασίου, Δημοτικό Σχολείο Μακρυχωρίου, Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας, 2ο, 3ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου. Νηπιαγωγεία:3ο, 19ο, 31ο, 48ο και 61ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, Ειδικό Νηπιαγωγείο Λάρισας, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Unikids, Νηπιαγωγείο Σταυρού Γηγενών, Νηπιαγωγείο Τερψιθέας και Νηπιαγωγείο Τυρνάβου -Άγιος Γεώργιος.

Με βάση: 1) την αυθόρμητη έκφραση του παιδιού, 2) την ολοκληρωμένη σκέψη όσον αφορά στην προσέγγιση του θέματος, 3) την τεχνική ικανότητα, 4) την χρήση διαφορετικών τεχνικών, 5) την δημιουργικότητα και η φαντασία και 5) το μήνυμα που εκπέμπει κάθε εικαστική δημιουργία, βραβεύονται τα εξής έργα:

Νηπιαγωγεία:

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ: 19ο Νηπιαγωγείο Λάρισας και οι μαθητές/τριες: Ελπίδα Καρβούνη,  Ρήγας Βαϊόπουλος, Μάριος Καλαντζής (εικαστικό έργο).

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ: 48ο Νηπιαγωγείο Λάρισας και οι μαθήτριες: Βασιλική Κοτσώνη, Ναντιρέ Σερεγιανάϊ, Έλενα Δελλή (εικαστικό έργο).

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ: 3ο Νηπιαγωγείο Λάρισας και όλοι οι μαθητές/τριες (ομαδικό βίντεο).

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ: Ειδικό Νηπιαγωγείο Λάρισας (ομαδικό φωτογραφικό έργο).

Δημοτικά Σχολεία:

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ: 9ο Δημοτικό Λάρισας και οι μαθήτριες: Λαδοπούλου Βασιλική,  Παπαδημητρίου Μαρία (εικαστικό έργο).

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ: 1ο Δημοτικό Λάρισας και οι μαθητές/τριες: Βασιλική Βάνη, Ιωάννης Βάνης (εικαστικό έργο).

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ: Δημοτικό Σχολείο Δαμασίου και οι μαθητές/τριες Ε΄ Τάξης: (ομαδικό βίντεο).

 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ: Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λάρισας (ομαδικό φωτογραφικό έργο).

Το 1ο Βραβείο αντιστοιχεί σε 1 ποδήλατο για κάθε μαθητή/τρια, το 2ο σε δωροεπιταγές 50 ευρώ για κάθε μαθητή/τρια, το 3ο σε δωροεπιταγές 40 ευρώ για κάθε μαθητή/τρια και η Τιμητική Διάκριση δωροεπιταγή για τη σχολική μονάδα.

Η τελετή βράβευσης πραγματοποιήθηκε στις 4/4/2024, στη στοά έξω από τον χώρο του Κέντρου Πρόληψης (Μανωλάκη 11Δ, Λάρισα). Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Καραγιώργου Αικατερίνη, απέστειλε στην τελετή βράβευσης τον εξής χαιρετισμό:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Λάρισας - Ο.ΚΑ.ΝΑ. και τους επιστημονικούς υπευθύνους του, για τη συνεχιζόμενη συνεργασία στο πλαίσιο των Μαθητικών Καλλιτεχνικών Διαγωνισμών που κατ΄ έτος συνδιοργανώνουμε με κοινό στόχο τη μετάδοση στη νέα γενιά σημαντικών μηνυμάτων, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, όμως, αδυνατώ να είμαι παρούσα στη βράβευση των μαθητικών έργων που διακρίθηκαν στον 13ο Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό. Το θέμα του, αναδείχθηκε μέσα από τα γεγονότα που προηγήθηκαν ιδιαίτερα επίκαιρο. Φαινόμενα όπως η πρόσφατη καταστρεπτική πλημμύρα, των συνεπειών της οποίας έγιναν κοινωνοί τα παιδιά της σχολικής και προσχολικής ηλικίας, απαίτησαν την από κοινού αντιμετώπιση και τη συνεργασία, το άνοιγμα προς τον άλλο και την ενσυναίσθηση. Η καλλιέργεια της αξίας της αλληλεγγύης, ως «ανάχωμα που αντέχει», έμπροσθεν απρόβλεπτων παραγόντων, αποτελεί θεμελιώδη στόχο της αγωγής των παιδιών και ο διαγωνισμός αυτός αποτέλεσε θαυμάσια ευκαιρία ευαισθητοποίησης και έκφρασης των μαθητών και των μαθητριών σε θέματα που αφορούν τη ζωή τους. Έφερε στην τάξη τη συζήτηση για τη σημασία της δράσης, αλλά και της αποφυγής του εγκλωβισμού σε ψυχολογικούς περιορισμούς και αδράνεια. Η επιτυχία του Διαγωνισμού αποτυπώνεται στις εξαιρετικές καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών, μέσω των οποίων φανερώνεται η αυξημένη κατανόηση από τη νέα γενεά κρίσιμων εννοιών.

Συγχαίρω θερμά το σύνολο των μαθητών και μαθητριών που έλαβαν μέρος στον Διαγωνισμό και ιδιαίτερα όσους και όσες βραβεύονται σήμερα για τις άρτια επιμελημένες και εμπνευσμένες δημιουργίες τους. Συγχαρητήρια και ευχαριστίες οφείλονται όμως και στους γονείς/κηδεμόνες τους και ασφαλώς στους/στις εκπαιδευτικούς που επιμελήθηκαν τις μαθητικές συμμετοχές, αλλά και στους Συλλόγους Διδασκόντων και τις Δ/νσεις των Σχολικών Μονάδων».