Ξεχαρβαλωμένα καθίσματα, έλλειψη θέρμανσης και φθορές σε απαρχαιωμένες αμαξοστοιχίες αλλά και σταθμούς, συνθέτουν την καθημερινότητα 400 επιβατών, που μεταφέρονται με τον προαστιακό από τη Λάρισα προς τη Θεσσαλονίκη για να μεταβούν στην εργασία τους.

Γι’ αυτούς, οι αλλαγές των δρομολογίων που ξεκινούν από τις 16 Δεκεμβρίου, αποτελούν μόνο τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Οι καθημερινοί επιβάτες του προαστιακού, καταγγέλλουν ότι αντί να βελτιώνονται οι συνθήκες της μεταφοράς τους, -για την οποία πληρώνουν μηνιαίες, εξάμηνες ή ετήσιες κάρτες -, οι παθογένειες διογκώνονται.

Οι εικόνες του Θεόφιλου Δαδή από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Σίνδου και τον προαστιακό που εκτελεί το δρομολόγιο προς Λάρισα, αποτυπώνουν τις συνθήκες εξαθλίωσης και εγκατάλειψης.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

“Είναι ντροπή να ανεχόμαστε αυτές τις συνθήκες”

Προτεραιότητα στις ανάγκες του εργατικού δυναμικού ζητά ο Περικλής Καραγιαννίδης που καθημερινά διανύει με τον προαστιακό το δρομολόγιο Άδενδρο-Θεσσαλονίκη και πίσω τονίζοντας πως κατά τις αλλαγές των δρομολογίων που θα εφαρμοστούν από τις 16 Δεκεμβρίου και μετά δεν ληφθήκαν υπόψην οι ώρες αιχμής.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

“Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν δρομολόγια για Λάρισα από τις 12:15 μέχρι και τις 15.00 και να μην υπάρχει από τις 15.00 μέχρι και τις 17.30 κανένα και να είμαστε αναγκασμένοι να υποστούμε τις όποιες καίριες συνθήκες σε ένα σταθμό που τον χαρακτηρίζει η εγκατάλειψη. Είναι ντροπή εμείς που καταβάλλουμε μεγάλα ποσά (με τις προπληρωμένες κάρτες μεταφοράς) να ανεχόμαστε αυτές τις συνθήκες και αυτή τη συμπεριφορά εξαθλίωσης από τους ιθύνοντες της Hellenic Trein”, υπογραμμίζει.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

“Δεν μας ακούει κανείς”

Η Ανθή Χατζόπουλου, μητέρα τριών παιδιών από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας μετακινείται καθημερινά από Πλατύ Ημαθίας μέχρι τη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 8 χρόνια. Περιγράφοντας στο Thesstoday.gr τις συνθήκες στις μετακινήσεις με το σιδηρόδρομο, κάνει λόγο για φθορές αλλά και αδυναμία επικοινωνίας με τους ιθύνοντες.

“Οι αμαξοστοιχίες είναι απαρχαιωμένες, τα πατώματα τρύπια και υπάρχει δυσωδία που θυμίζει πετρέλαιο. Μεγάλη μερίδα επιβατών δεν έχει που να καθίσει. Άλλες μέρες μπορεί να μην έχει θέρμανση και όλα αυτά, τα ανεχόμαστε προκειμένου να φτάσουμε στις εργασίες μας, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική”, εξηγεί.

“Με τα νέα δρομολόγια θα περιμένω μιάμιση ώρα για να επιστρέψω στην κατοικία μου, καθώς δεν ληφθήκαν υπόψην οι ώρες που σχολάνε οι περισσότεροι εργαζόμενοι που ήδη έχουν προπληρώσει κάρτα για τη μετακίνηση με το τρένο. Έχουμε απευθυνθεί και στο παρελθόν στους αρμόδιους, αλλά χωρίς να αλλάξει κάτι”, σημειώνει η κα Χατζοπούλου, τονίζοντας ότι οι προσπάθειες επικοινωνίας πέφτουν στο κενό.

Οι 400 οικογένειες των συνεπιβατών ζητούν να αλλάξουν τα νέα δρομολόγια ώστε να μην υποχρεώνονται σε αναμονή και να υπάρξει συντήρηση των υποδομών και των τρένων. Οι ίδιοι, δεσμεύονται πως θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς “μετά από τόσα χρόνια θα περίμενε κανείς να υπάρξει κάποια βελτίωση. Ήμασταν οι πρώτοι που επιστρέψαμε στα τρένα μετά την τραγωδία, όταν δεν υπήρχε κανένας άλλος επιβάτης”.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Κωνσταντίνα Πλοιαρίδη (thesstoday.gr)