Τα Τρίκαλα συνεχίζουν να καινοτομούν. Προ των πυλών βρίσκεται η λειτουργία του μεγαλύτερου σε μήκος πιλότου αυτόνομης οδήγησης σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην πόλη των Τρικάλων, μετά την υπογραφή της σχετικής υπουργικής απόφασης από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Η υπουργική απόφαση καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων που αφορούν την κυκλοφορία επιβατηγών οχημάτων χωρίς την παρουσία οδηγού, η οποία επιτρέπεται με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, μετά τη σύμφωνη γνώμη των κατά τόπους αρμοδίων υπηρεσιών της Τροχαίας.

Κατά τη δοκιμαστική περίοδο προβλέπεται, αρχικά, η κυκλοφορία των συγκεκριμένων οχημάτων με παρουσία οδηγού και σε δεύτερο στάδιο, η κυκλοφορία χωρίς οδηγό, αλλά με την παρουσία επόπτη εντός του κάθε οχήματος και χωρίς την παρουσία λοιπών επιβατών.

Η μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο γίνεται μόνο ύστερα από επιτυχή αξιολόγηση του προηγούμενου σταδίου, ενώ σε περίπτωση βλάβης, προβλέπεται η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος.

Τα βγαλμένα από το, όχι και τόσο μακρινό, μέλλον οχήματα κυκλοφόρησαν το 2015 σε μία από τις πέντε πόλεις που συμμετείχαν σε ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα, στο CityMobil2. Η ιδιαιτερότητα, όμως, των Τρικάλων εντοπίστηκε στο γεγονός ότι ήταν η μοναδική από τις πέντε συμμετέχουσες πόλεις που τόλμησε να δρομολογήσει τότε, το 2015, τα λεωφορεία σε μη ελεγχόμενο αστικό περιβάλλον.

Οι άλλες τέσσερις πόλεις –Μιλάνο (Ιταλία), Λεόν (Ισπανία), Λα Ροσέλ (Γαλλία) και Βαντάα (Φινλανδία)– δρομολογούν τα οχήματα χωρίς οδηγό σε σημεία εκτός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα στην Ιταλία κινήθηκαν τα εν λόγω λεωφορεία σε παραλιακό πεζόδρομο, ενώ στο Λα Ροσέλ της Γαλλίας κυκλοφόρησαν σε μεγάλη προκυμαία της περιοχής.

Ζήσης Ηρειώτης thessaliaeconomy.gr