Σε ανακοίνωση της Ενωσης Γονέων Λάρισας σχετικά με το δημοτικό σχολείο Φαλάνης αναφέρονται τα εξής: 

"Για ακόμα μια φορά η ίδια τραγική πραγματικότητα ήρθε να διαψεύσει την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους της στην Τοπική Διοίκηση, πως «όλα είναι έτοιμα» και «λειτουργούν μια χαρά στην εκπαίδευση». Έτσι μετά το 21ο Δημοτικό σχολείο, το 6ο Λύκειο ήρθε η σειρά του Δημοτικού σχολείου Φαλάνης, για να επιβεβαιωθεί η τραγική κατάσταση της κτιριακών υποδομών στα σχολεία.

Το σχολείο της Φαλάνης χτυπήθηκε από το σεισμό του Μάρτη του 2021 (ένα κομμάτι του δε χρησιμοποιείται από τότε λόγω ακαταλληλότητας και τα παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερ), ενώ για 2 χρόνια τώρα κυβέρνηση και δήμος ρίχνουν ο ένας το μπαλάκι στον άλλο για το ποιος φέρνει την ευθύνη για τη ανέγερση νέου διδακτηρίου όπως είναι η ανάγκη , αλλά και η απαίτηση γονιών μαθητών, εκπαιδευτικών.

Τα χειρότερα για τους μαθητές αυτές τις μέρες αποφεύχθηκαν χάρη στους εκπαιδευτικούς του σχολείου, που παρατήρησαν ότι τα φωτιστικά είχαν αποκολληθεί ξανά από τη ψευδοροφή, και συγκέντρωσαν τα παιδιά σε άλλο χώρο. Έτσι μετά την επίσκεψη τεχνικού συνεργείου ο δήμος αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας του σχολείου λόγω έντονης βροχόπτωσης. Πραγματικά μόνο ως αστείο μπορεί να θεωρηθεί η δικαιολογία ότι το πρόβλημα είναι η «έντονη βροχόπτωση -13mm βροχής!!»

Φαίνεται λοιπόν ότι όλο αυτό το διάστημα το σχολείο λειτουργούσε με στατική επικινδυνότητα της στέγης και τα παιδιά μέσα στις αίθουσες. Μετά τις κινητοποιήσεις γονιών και μαθητών η δημοτική αρχή αναγκάστηκε να κλείσει το σχολείο, αναγνωρίζοντας την σοβαρότητα της κατάστασης. Συνέπεια αυτού είναι να μπαίνουν στους γονείς διλήμματα βάρδιας για την υποτυπώδη λειτουργία του σχολείου, όταν θα ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης του προβλήματος, με μια εκπαιδευτική διαδικασία που τελικά από κάθε άποψη γίνεται μετ’ εμποδίων.

Αν σ’ αυτά προσθέσουμε:

▪Ότι ειδικά σε πολλά σχολεία τοποθετούνται το ένα Kibbo μετά το άλλο για να εξασφαλιστούν αίθουσες διδασκαλίας (το ειδικό δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο ΔΑΔ στεγάζονται σε πρώην αποθήκες και οι αίθουσες του αντί για παράθυρα έχουν φεγγίτες). Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός σχολικών κτιρίων είναι κατασκευασμένα πριν το 1985, ενώ οι μαθητές δεν χωράνε πλέον σε τάξεις κλουβιά με 25άρια τμήματα

▪τις ελλείψεις σε υποδομές και μέσα, σε εκπαιδευτικούς, στην παράλληλη στήριξη, σε ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, τη μείωση της χρηματοδότησης για την Παιδεία, γίνεται ξεκάθαρο πως η κατάσταση στα σχολεία όχι μόνο καλή δεν είναι, αλλά είναι και επικίνδυνη.

Οι ευθύνες γι’ αυτή την κατάσταση βαραίνουν διαχρονικά όλες τις κυβερνήσεις, καθώς και τη δημοτική αρχή, που αφήνουν "γυμνά" από κάθε άποψη τα σχολεία και στην "τύχη" τους, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους μαθητές, εδώ και δύο χρόνια ζητάνε η κυβέρνηση να πάρει μέτρα:

-για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία,

-πλήρη κάλυψη όλων των πραγματικών κενών, με μόνιμους διορισμούς,

-για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης, ώστε να στηριχθούν ουσιαστικά και ολόπλευρα οι μαθητές.

-Την γενναία τακτική αύξηση της χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών.

Αντίθετα, το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι να προωθήσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν την υποβάθμιση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, οδηγώντας τα να λειτουργούν με όρους επιχείρησης.

Αλήθεια, το συγκεκριμένο σχολείο πώς ακριβώς θα το αξιολογήσει το υπουργείο Παιδείας; Ή, καλύτερα, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πώς πρέπει να αξιολογήσουν την κυβέρνηση που συνεχίζει να ακολουθεί μία πολιτική που θεωρεί την προστασία της ζωής και τη μόρφωση των παιδιών "κόστος";

▪Εδώ και τώρα, επιβάλλεται η κυβέρνηση και όλοι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς να σταματήσουν να παίζουν με τη μόρφωση και τη ζωή των μαθητών.

▪Το κράτος να αναλάβει την ευθύνη της σταθερής συντήρησης και επισκευής των σχολικών μονάδων, να εκπονήσει μελέτες στατικότητας και προσεισμικού ελέγχου στα σχολικά κτίρια, να γίνει άμεσα νέο σχολείο στη Φαλάνη και σχολεία στην περιοχή, όπου είναι απαραίτητο.

▪Οι όποιες αόριστες δεσμεύσεις αποσπάστηκαν από την Δημοτική Αρχή κάτω από το βάρος της προχθεσινής κινητοποίησης για εκκίνηση της μελέτης νέου σχολείου και αναζήτησης χρηματοδότησης, θα πρέπει να γίνουν αντικείμενο συνεχούς διεκδίκησης από τους γονείς μέσα από την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους."