Σε ανακοίνωσή της η Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Λάρισας για  την Παιδεία, αναφέρει τα εξής: 

1973-2023. Πενήντα χρόνια πέρασαν από την ηρωική εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου και του λαού μας ενάντια στη Χούντα των Συνταγματαρχών και το  κεντρικό σύνθημα «ΨΩΜΙ - ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» παραμένει ακόμα επίκαιρο και προβάλλει ως διαχρονικά  ανεκπλήρωτο αίτημα.

Ακόμα ο λαός μας ζητάει «Ψωμί» γιατί στην τραγική οικονομική κατάσταση που βρίσκεται σήμερα ο μέσος Έλληνας  πολίτης-οικογενειάρχης, μετά τα μνημόνια, την οικονομική κρίση, την πανδημία και την εκτίναξη  των τιμών  στα προϊόντα  μετά  τους πρόσφατους πολέμους (Ουκρανία-Ρωσία, Ισραήλ-Παλαιστίνη), προσπαθεί ν’ αντιμετωπίσει με  πενιχρές αποδοχές την ακρίβεια, τον πληθωρισμό, την ενεργειακή κρίση, την ανεργία και τις συνέπειες από τις πρόσφατες θεομηνίες (πυρκαγιές – πλημμύρες) και συναντά βουνό προβλημάτων.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., απέναντι σ’ όλα  αυτά, ενεργεί σα να βλέπει κινηματογράφο! Παρατηρητής! Η χαρά της αισχροκέρδειας! Με τα κάθε είδους “pass” δίνει ένα  «αντίδωρο» που προφανώς δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικά την οδυνηρή πραγματικότητα.

Ακόμα ο λαός μας ζητάει «Παιδεία» γιατί κάθε γονιός “αιμορραγεί” οικονομικά για ν’ αντιμετωπίσει τις ανεπάρκειες  και  τις  παθογένειες  του  σημερινού  εκπαιδευτικού  συστήματος,  με  την  υποχρηματοδότηση   της  δημόσιας  εκπαίδευσης,  τα  κενά  και τις  ελαστικές  εργασιακές σχέσεις  του  εκπαιδευτικού  προσωπικού, τα φαινόμενα  βίας  και  την  αυξανόμενη  γραφειοκρατία, τον  αυταρχισμό και  την έλλειψη  ουσιαστικού  διαλόγου  του  υπουργείου Παιδείας  με όλους  τους  εμπλεκόμενους  φορείς,  ώστε  να  διαμορφωθεί  επιτέλους  ένα  σύγχρονο  εκπαιδευτικό  σύστημα  που  έχει  ανάγκη η  κοινωνία  και  χώρα  μας  γενικότερα.

Η κυβέρνηση  της  Ν.Δ. αντί ν’ αντιμετωπίσει  με  διάθεση  σύνθεσης  τα  προβλήματα  στο  χώρο  της  εκπαίδευσης,  αυστηροποιεί  το  πλαίσιο των  απαιτήσεων  με  την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής,  την απαιτητική  Τράπεζα  Θεμάτων,  την  ανυπαρξία  υποστηρικτικών  δομών στην προσχολική και  τη  σχολική  αγωγή,  τις αυξανόμενες  ιδιωτικοποιήσεις,  την επιβολή μιας  γραφειοκρατικής  αδιέξοδης  αξιολόγησης,  μέτρα  που  είναι  σίγουρο  ότι  διευρύνουν  τις  ανισότητες,  εντείνουν τις  κοινωνικές  αδικίες  ενώ  στερούν το  δικαίωμα  των  ίσων  ευκαιριών  σε μαθητές,  φοιτητές και  εκπαιδευτικούς.

Ακόμα  ο  λαός  μας  ζητάει  «Ελευθερία»  γιατί  αντιλαμβάνεται  καθημερινά  ότι  αντί  να  διασφαλίζονται  τα  ατομικά  και  κοινωνικά  δικαιώματά  του,  αυτά  απειλούνται  συνεχώς από  σύγχρονα  μέσα  παρακολουθήσεων (τύπου predator),  από  τον  περιορισμό  των  συνδικαλιστικών  ελευθεριών  και  την  περικοπή  πλείστων  εργασιακών  δικαιωμάτων,  ενώ  από  την  κυβέρνηση  της  Ν.Δ.  λανσάρεται  μια  ψευδαίσθηση  φιλελεύθερων  πολιτικών  ρυθμίσεων  και  μεταρρυθμίσεων  οι  οποίες  στοχεύουν, υποτίθεται,  στο  κοινωνικό   όφελος,  ενώ  στην  ουσία  βυθίζουν  τον  κάθε  πολίτη  και  τον κάθε  εργαζόμενο  στην  ανασφάλεια  και  τις  νεοφιλελεύθερες  απειλές  για  το  χειρότερο.  Ταυτόχρονα  οι  όποιες  αλλαγές  εξωραϊζονται  με  ελεγχόμενο  τρόπο  από  μια  «πλύση εγκεφάλου»  της  δήθεν  πλουραλιστικής  ενημέρωσης.

Με  αφορμή  λοιπόν  την  50η  Επέτειο  της  Εξέγερσης  των  φοιτητών  του  Πολυτεχνείου,  Η  Νομαρχιακή  Επιτροπή  του  ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ  Λάρισας  αναδεικνύει  το   προγραμματικό  πλαίσιο  12  προτάσεων-διεκδικήσεων   του  ΠΑΣΟΚ  για  την  Παιδεία :

  1. Αύξηση της δημόσιας δαπάνης για την εκπαίδευση ώστε να φτάσει σταδιακά στη μέση δαπάνη των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  2. Ριζικός εκσυγχρονισμός και εφαρμογή των 16 δεικτών ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  3. Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων.
  4. Αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων. Ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικό και ένας διαδραστικός πίνακας με υπολογιστή σε κάθε τάξη.
  5. Στήριξη του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού με αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  6. Πιστοποίηση ξένης γλώσσας και ηλεκτρονικών υπολογιστών έως τη Γ’ τάξη Γυμνασίου.
  7. Ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και των δομών της για το σχολείο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
  8. Προτεραιότητα στην Επαγγελματική  Εκπαίδευση  και  τη Διά Βίου Μάθηση και σύνδεσή τους με τις σύγχρονες ανάγκες της παραγωγής .
  9. Κατοχύρωση επαγγελμάτων και καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων.
  10. Ασφαλές σχολικό περιβάλλον και υπηρεσίες ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία.
  11. Καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, Οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών που το διαμορφώνουν με στόχο την ποιοτική του βελτίωση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών.
  12. Εξωστρεφή πανεπιστήμια σε σύνδεση με την παραγωγή και την τοπική ανάπτυξη με χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.

Τιμή και Δόξα στους αγωνιστές του Πολυτεχνείου.

Ο  αγώνας μας  συνεχίζεται  για  μια δημοκρατική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με βασικούς άξονες τη Συμπερίληψη, την ανθρωπιστική παιδεία, την προαγωγή της νέας γενιάς δικαιωμάτων, τον  διαρκή εκσυγχρονισμό και εκδημοκρατισμό  του,   ανάλογο  με  τις  ανάγκες  της  κοινωνίας  και  την  ανάπτυξη  της  χώρας  μας.