Από το 2024 αναμένεται να εξυγιανθούν χρηματοοικονομικά τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ύστερα και από το κλείσιμο 143 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, τρία εκ των οποίων στη Θεσσαλία. Τα περισσότερα από αυτά ήταν ζημιογόνα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ο ετήσιος τζίρος τους δεν ξεπερνούσε τις 5.000 ευρώ.

Έχει προηγηθεί η εθελουσία έξοδος 2.000 εργαζομένων, που κόστισε στον οργανισμό 140 εκατ. ευρώ, με τα ΕΛΤΑ να επιδιώκουν αυτή την περίοδο τη στελέχωση νευραλγικών θέσεων, όπως αυτή του γενικού διευθυντή οικονομικών λειτουργιών. Οι κινήσεις αυτές, που εντάσσονται στο σχέδιο αναδιοργάνωσης της εταιρείας, που ξεκίνησε τον Ιούλιο κι έχει χρονικό ορίζοντα 18 μηνών, αναμένεται να έχουν θετική επίδραση στα μεγέθη των ΕΛΤΑ από το 2024.

Οι ενέργειες με πιο άμεσα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της λειτουργίας έξι κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου. Αντίστοιχα θα πράξουν τα ΕΛΤΑ, που διαθέτουν δίκτυο 1.000 καταστημάτων, και για ακόμη οκτώ καταστήματα στην περιφέρεια – σε Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα.

Την επόμενη χρονιά η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει στην ανάπτυξη καταστημάτων franchise και εναλλακτικών δικτύων last mile, σημείων παράδοσης και παραλαβής αποστολών, σημείων εξυπηρέτησης μέσα σε καταστήματα, αλλά και στην ανάπτυξη περισσοτέρων σημείων παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ Post Box». Τα ΕΛΤΑ επενδύουν και στην αναβάθμιση του στόλου οχημάτων τους, τα οποία είναι μεγάλης παλαιότητας, ενώ ενισχύουν και τη λειτουργία του ψηφιακού ταχυδρόμου. 

Περισσότερο όμως μακροπρόθεσμο ορίζοντα έχει η συνεργασία των ΕΛΤΑ με τη βουλγαρική εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω drones, Dronamics. Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της εταιρείας είναι σε θέση να μεταφέρουν φορτία με βάρος έως 350 κιλών και εάν κι εφόσον ενταχθούν στο δίκτυο των ΕΛΤΑ, θα συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της διανομής, ιδίως σε περισσότερο απομακρυσμένες περιοχές. Πρόκειται όμως, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, για ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, εάν ληφθεί υπόψη ότι η αδειοδότηση cargo drones από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) είναι μια ιδιαίτερα σύνθετη και χρονοβόρος διαδικασία.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Γιώργο Λαμπίρη, Capital.gr)