Κλιμάκιο του ΚΚΕ με επικεφαλής τον βουλευτή Γιώργο Λαμπρούλη, την Δευτέρα 11 Ιανουρίου, επισκέφθηκε το ΕΕΕΕΚ (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Λάρισας στους Αγίους Αναργύρους. Συναντήθηκε με το προσωπικό και περιηγήθηκε στους χώρους του σχολείου. 

Από την συνάντηση αναδείχτηκαν άλλη μια φορά τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στον ευαίσθητο αυτό χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης.  Συγκεκριμένα:

-Το ΕΕΕΕΚ μεταστεγάστηκε στους Αγίους Αναργύρους το 2011 ως προσωρινή λύση  προκειμένου να χτιστεί νέο κτίριο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σχολείου και από τότε δεν υπάρχει καμιά εξέλιξη και καμιά δέσμευση για μετεγκατάστασή του στη Λάρισα, σε κατάλληλο και επαρκές κτίριο.

-Τα παιδιά κυριολεκτικά στοιβάζονται σε χώρους παντελώς ακατάλληλους. Λείπουν χώροι διδασκαλίας,  εργαστηρίων, υγιεινής, τραπεζαρίας καθώς και γυμναστικής και πολλαπλών χρήσεων.

- Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για δωρεάν σίτιση των μαθητών. 

-Από τα σημαντικότερα ζητήματα είναι η έλλειψη μόνιμου εκπ/κού και ειδικού προσωπικού που είναι αδήριτη ανάγκη για τα συγκεκριμένα παιδιά. Είναι απαραίτητο στοιχείο για την στήριξη και εξέλιξη τους.

Η ίδια κατάσταση επικρατεί στο Νηπ/γείο και Σχολείο Δ.Α.Δ.(Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές) στην πόλη της Λάρισας, που το κλιμάκιο του ΚΚΕ επισκέφθηκε την ίδια μέρα. 

-Το ειδικό νηπ/γείο στεγάζεται σε κοντέινερ και το ειδικό σχολείο συστεγάζεται με σχολείο γενικής αγωγής, όπου του έχουν παραχωρηθεί 3 αίθουσες, με έλλειψη και εδώ άλλων απαραίτητων χώρων. Η μετεγκατάστασή τους σε κατάλληλο χώρο αναβάλλεται συνεχώς παρά τις όποιες υποσχέσεις.

-Το σχολείο  λόγω έλλειψης  διδακτικού και ειδικού προσωπικού λειτούργησε ουσιαστικά ενάμιση μήνα μετά από την έναρξη του σχολικού έτους.

Από πλευράς του ΚΚΕ ο Γιώργος Λαμπρούλης τόνισε ότιδιδιαχρονικά, η ειδική αγωγή και εκπαίδευση ήταν ο «φτωχός συγγενής» του εκπαιδευτικού συστήματος. Η παγιωμένη αυτή κατάσταση αφορά την έλλειψη, τόσο δομών για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών, όσο και του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. H πλειοψηφία αυτών των δομών (ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικά Γυμνάσια, ειδικά Λύκεια, ΕΕΕΕΚ, Τμήματα Ένταξης) λειτουργούν σε απαράδεκτους, εντελώς ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους, που δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε «πρώην αποθήκες» σε γωνιές από αίθουσες τελετών, διαδρόμους κ.α. ειδική αγωγή και όσο      Συνεχίζοντας ο βουλευτής του ΚΚΕ δήλωσε ότι ως Κόμμα απαιτούμε άμεσα:

Να χρηματοδοτηθεί η ειδική αγωγή και εκπαίδευση από τον κρατικό προϋπολογισμό, με τα απαιτούμενα κονδύλια προκειμένου να καλυφτούν οι ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό, δομές, και υλικά. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για την στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για την επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.

Να εξασφαλιστεί το αναγκαίο ειδικευμένο Εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό, Βοηθητικό και Τεχνικό προσωπικό σε όλες τις δομές Ειδικής Αγωγής. Να μονιμοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Να λυθούν άμεσα τα οξυμμένα κτηριακά προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης . Άμεση στελέχωση και ενίσχυση των ΚΕΔΔΥ.

Όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στο κατάλληλο δημόσιο δωρεάν σχολείο. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές του ανάγκες. 

Να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων: χρήματα, υλικά, βιβλία, βελτιώσεις υποδομών και να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους, με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς, δωρεάν και με απευθείας κρατική χρηματοδότηση.