Στροφή σε νέες ποικιλίες αχλαδιών που παρουσιάζουν σηµαντικό εξαγωγικό ενδιαφέρον και προοπτικές αυξηµένων απολαβών για τους παραγωγούς επιχειρεί να πραγµατοποιήσει σταδιακά ο ΑΣΕΠΟΠ Τυρνάβου, δίχως παράλληλα να παραµελεί τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς.
Όπως αναφέρει στην «ΥΧ» ο νέος πρόεδρος του συνεταιρισµού (σ.σ. ανέλαβε το Φεβρουάριο), Σωτήρης Ταµπόσης, µπορεί το Κρυστάλλι Τυρνάβου να είναι διάσηµο και να απολαµβάνει την προτίµηση των Ελλήνων καταναλωτών, ωστόσο αυτό που ζητάνε οι ξένοι πελάτες του ΑΣΕΠΟΠ είναι η ποικιλία Σάντα Μαρία, της οποίας το σύνολο σχεδόν της περυσινής παραγωγής κατευθύνθηκε προς εξαγωγή.
«Έχουµε έλλειψη στη Σάντα, οι συνεργάτες µας µας ζητούν όλο και µεγαλύτερες ποσότητες. Προς το παρόν, όµως, η παραγωγική δυνατότητά µας είναι περιορισµένη, γι’ αυτό και προσπαθούµε να στρέψουµε την παραγωγή προς τα εκεί. Το θετικό είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον από τους καλλιεργητές», δηλώνει ο κ. Ταµπόσης, συµπληρώνοντας πως «πρόκειται για ένα προϊόν που εµφανίζει ζήτηση τόσο στη Βόρεια όσο και στη Δυτική Ευρώπη. Αν είχαµε περισσότερες ποσότητες, µε τις επαφές που έχουµε αναπτύξει θα µπορούσαµε να καλύψουµε την αυξηµένη ζήτηση που υπάρχει ακόµα και από τη Μέση Ανατολή».

Παρά τον ισχυρό ισπανικό ανταγωνισµό, ο συνεταιρισµός κατάφερε πέρυσι να κρατήσει σταθερές τις εξαγωγές αχλαδιών, µε τις ποικιλίες Σάντα Μαρία και Κόσια να κερδίζουν έδαφος στις αγορές του Ισραήλ και της Ιορδανίας.
Την ίδια στιγµή και προκειµένου να ενισχύσει την εξωστρεφή του δραστηριότητα, ο ΑΣΕΠΟΠ Τυρνάβου προγραµµατίζει νέα επένδυση, ύψους άνω των 2,5 εκατ. ευρώ, µε σκοπό να υπερδιπλασιάσει τους χώρους αποθήκευσης και συσκευασίας των προϊόντων του. Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου, για το οποίο µάλιστα έχει υποβληθεί αίτηµα ένταξης στο Μέτρο 4.2.1 του ΠΑΑ («Μεταποίηση, εµπορία ή/και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων») µε επιδότηση σε ποσοστό 50%, η δυναµικότητα αποθήκευσης των εγκαταστάσεων του συνεταιρισµού θα ανέρχεται σε 2.500 τόνους.
«Εκτός από την αναδιοργάνωση του παλιού χώρου, σε ένα ευρύτερο συσκευαστήριο και σε έναν αρκετά µεγάλο χώρο σε σχέση µε τα παλιά ψυγεία, βρισκόµαστε και σε φάση αναδιοργάνωσης όλων των χώρων και των υπηρεσιών, που δεν θα έχουν καµία σχέση µε την εικόνα του συνεταιρισµού έως σήµερα», σηµειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ταµπόσης. «Πάµε σε καινούργιες βάσεις, µε νέες προοπτικές και επεκτάσεις, καθώς οι µεγάλες παραγωγές δεν µας επιτρέπουν να περιοριστούµε στην εγχώρια κατανάλωση», προσθέτει.
Χτίστηκαν γέφυρες σε Freskon και Fruit Logistica
Mε έδρα σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο 1ο χλµ. της οδού Τυρνάβου-Λάρισας, o AΣΕΠΟΠ Τυρνάβου µετρά περισσότερα από 90 χρόνια λειτουργίας και 160 ενεργά µέλη. Συλλέγει και διαθέτει συσκευασµένα, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά, εκτός από τα διάσηµα αχλάδια της περιοχής και άλλα προϊόντα, όπως ροδάκινα (σ.σ. το βασικό του προϊόν), νεκταρίνια και σταφύλια. «Έχουµε τη δυνατότητα και την ανάλογη τεχνογνωσία να παρέχουµε συσκευασµένα και τυποποιηµένα τα προϊόντα µας ανάλογα µε τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Κι αυτό είναι η επιτυχία µας», εξηγεί ο κ. Ταµπόσης.
Ο ίδιος προσθέτει ότι, από τις επαφές που πραγµατοποίησε πρόσφατα τόσο στη Fruit Logistica του Βερολίνου όσο και στη Freskon της Θεσσαλονίκης, προέκυψε σοβαρό ενδιαφέρον για τα προϊόντα του. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι κατάφερε να διοχευτεύσει στη διεθνή αγορά το 60% της παραγωγής του, κυρίως σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Ρουµανία, η Ουγγαρία, η Τσεχία και η Αυστρία.

Μαρία Αντωνίου (ypaithros.gr)