«Κατανοώ ότι το αφήγημα της “ελεύθερης πρόσβασης” στα Πανεπιστήμια είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε οικογένειες και παιδιά. Πόσο υπεύθυνο, όμως, είναι; Ακούγεται αναμφίβολα ευχάριστα στα αυτιά δεκάδων χιλιάδων μαθητών και των γονιών τους. Είναι, όμως, εγκληματικό μικροκομματικές λογικές να καθορίζουν την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας!

Θα συμφωνήσω ότι το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται αλλαγές, όχι, όμως, πυροτεχνήματα χωρίς να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Για ελάτε λίγο στη θέση των παιδιών που τελείωσαν την Α΄ Λυκείου και δεν γνωρίζουν με βάση τις αντιφατικές σας δηλώσεις με ποιο σύστημα θα εισαχθούν στα Πανεπιστήμια».'

Τα παραπάνω τόνισε ο αν. τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου με θέμα: «Σύγχυση για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση λόγω σειράς αντιφατικών δηλώσεων της κυβέρνησης».
Αδιάβλητες οι Πανελλήνιες…
Ο κ. Χαρακόπουλος επισήμανε ότι «η απόφασή μου να καταθέσω αυτήν την ερώτηση υπαγορεύτηκε από αίσθημα ευθύνης πρωτίστως προς τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, που “συναγωνίζονται” μαζί τους σε αυτήν την προσπάθεια εισαγωγής στα πανεπιστήμια, αλλά και τους εκπαιδευτικούς». Πρόσθεσε ότι «οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι ένας αδιάβλητος μηχανισμός εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αυτό είναι πραγματικά μια μεγάλη κατάκτηση της κοινωνίας μας.

Οφείλουμε, λοιπόν, να διαχειριστούμε το ζήτημα των εξετάσεων με την επιβεβλημένη σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
Με λύπη μου, όμως, διαπιστώνω την επιπολαιότητα –για να μην χρησιμοποιήσω κάποιον βαρύτερο όρο- με την οποία η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει το όλο ζήτημα. Έχω πλειάδα δηλώσεων, τόσο δικές σας κ. υπουργέ όσο και του Πρωθυπουργού, με τις οποίες πότε καταργείτε τις εξετάσεις και πότε τις επαναφέρετε».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανάφερε ότι «θα περίμενα κάποια αυτοκριτική για λάθη και παραλείψεις που έγιναν αυτό το διάστημα, όπως για την ‘‘Τράπεζα των Θεμάτων’’ εάν ήταν σωστό ή λάθος η κατάργησή της και για την κατάργηση της βάσης εισαγωγής του ‘‘10’’ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με την κατάργηση της βάσης του ‘‘10’’ έμπαιναν οι περισσότεροι με ευκολία στα ΑΕΙ, αλλά οι γνώσεις τους δεν ανταποκρίνονταν στο επίπεδο του Ιδρύματος και τελικά κατέληγαν να είναι ‘‘αιώνιοι φοιτητές’’; Τώρα, με την “ελεύθερη πρόσβαση” που εσείς υπόσχεστε για τις σχολές χαμηλής ζήτησης, το πράγμα θα χειροτερέψει και θα έχουμε αυτή τη φενάκη, την αυταπάτη, οι γονείς να πιστεύουν ότι τα παιδιά τους πέτυχαν στα Πανεπιστήμια και να δαπανούν για χρόνια οικονομικούς πόρους στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνούμε και τα παιδιά να μην παίρνουν ποτέ πτυχίο».
Ετοιμάζουν βαλίτσες…
Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «σήμερα που ανακοινώνονται οι βαθμοί των πανελλήνιων εξετάσεων, χιλιάδες οικογένειες θα ετοιμάσουν τις βαλίτσες των παιδιών τους για να μεταβούν στο εξωτερικό να σπουδάσουν. Αντί να έχουμε εισαγωγή φοιτητών και να είμαστε πόλος έλξης, ένα κέντρο εκπαίδευσης στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο, να προσφέρουμε εργασία σε νέους διδάκτορες και επιστήμονες, να φέρουμε ανάπτυξη με προσλήψεις νέων και διοικητικών υπαλλήλων, εμείς τους διώχνουμε.

Στην Κύπρο, ξέρετε, πηγαίνουν καθηγητές από ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, οι οποίοι όσο ήταν εδώ, βεβαίως, κατακεραύνωναν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια! Νομίζω ότι στην επικείμενη αναθεώρηση του Συντάγματος δεν πρέπει να περιοριστείτε μόνο στη συζήτηση που ανοίξατε περί χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας. Θα πρέπει να δούμε υπαρκτά προβλήματα, να ξεπεράσουμε ιδεοληψίες και να θέσουμε το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων, προχωρώντας και στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος».
Τέλος, ο Θεσσαλός πολιτικός συνεχάρη «τα παιδιά που έγραψαν καλά» ευχόμενος «να πετύχουν στις σχολές που επιθυμούν, ώστε τελειώνοντας να προσφέρουν τις γνώσεις τους στην ελληνική κοινωνία. Αλλά και στα παιδιά που δεν πήγαν καλά θέλω να τους πω να μην απογοητεύονται, να αναζητήσουν με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα τα επόμενα βήματά τους».