«Δεν ήθελα να εκφέρω γνώμη προτού ενημερωθώ από τον Πρύτανη του ΤΕΙ για τις ενδεχόμενες συγχωνεύσεις.

Ωστόσο, από τη συζήτηση προκύπτει ότι αιωρούνται ερωτηματικά για το αν υπάρχουν κοστολογημένες προτάσεις, εισηγήσεις, μελέτες και εναλλακτικές που αξιολογούν υποδομές, αποτελεσματικότητα, συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις προϋποθέσεις που μπορούν να κάνουν τα ιδρύματα που θα προκύψουν βιώσιμα και λειτουργικά.

Η εντύπωση που αποκόμισα είναι ότι οι αλλαγές στα τριτοβάθμια ιδρύματα είναι μάλλον προϊόν διαπραγμάτευσης, και όχι αντικείμενο ορθού σχεδιασμού».
Τα παραπάνω τόνισε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντηση που είχε με τον Πρύτανη του ΤΕΙ Θεσσαλίας κ. Ξενοφώντα Σπηλιώτη με αντικείμενο τη διαδικασία συγχώνευσης των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που προωθεί η Κυβέρνηση, καθώς και τις θέσεις και προτάσεις του ΤΕΙ Θεσσαλίας.
Ο κ. Χαρακόπουλος αφού ευχαρίστησε τον Πρύτανη του ΤΕΙ για την ενημέρωση και την ενδιαφέρουσα συζήτηση πρόσθεσε ότι «για να μην διολισθήσουμε σε λάθη του παρελθόντος, όπου ιδρύθηκαν τμήματα ή σχολές και μετά “ψάχναμε” για τις κατάλληλες υποδομές δαπανώντας εκατομμύρια, θα πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση και σωστός σχεδιασμός πριν ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση».
Δεν ζητούμε Σχολή Ναυτικών Δοκίμων….
Ο πρώην υπουργός αναπληρωτής Αγροτικής Ανάπτυξης υπογράμμισε με νόημα ότι «σε κάθε περίπτωση στο ενδεχόμενο συνένωσης του ΤΕΙ Λάρισας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, θα πρέπει να αξιολογηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των υποδομών του ΤΕΙ, ώστε το νέο ίδρυμα που ενδεχομένως προκύψει, να έχει ως ισχυρό δεύτερο πόλο, πέρα από την Ιατρική και τον Γεωπονικό τομέα στη Λάρισα. Δεν ζητούμε Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στη Λάρισα, αλλά το αυτονόητο, τη Γεωπονική Σχολή με έμφαση στον αγροδιατροφικό τομέα, καθώς η “καρδιά του θεσσαλικού κάμπου” με την έντονη αγροκτηνοτροφική δραστηριότητα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλη τη χώρα».
Ο Θεσσαλος πολιτικός σημείωσε ακόμη ότι «η παιδεία είναι το βασικό θεμέλιο επί του οποίου οικοδομείται η κοινωνική και οικονομική ζωή ενός κράτους. Από την αποτελεσματικότητα των αρχών που την διέπουν κρίνεται η μακροπρόθεσμη επιτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βασικός λόγος της μακροχρόνιας κρίσης που βιώνουμε είναι οι πολύπλευρες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο παρέκκλινε από τους στόχους του. Παρακολουθήσαμε τη διόγκωση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, χωρίς προηγούμενο σχεδιασμό και χωρίς ανταπόκριση στις πραγματικές παραγωγικές ανάγκες της χώρας, αλλά με κριτήρια αλλότρια, κυρίως ψηφοθηρικά. Θύματα βεβαίως, αυτής της τακτικής υπήρξαν οι φοιτητές και οι σπουδαστές που έπαιρναν πτυχία χωρίς αντίκρισμα για επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά και οι φορολογούμενοι που πλήρωναν και πληρώνουν αδρά για “μαύρες τρύπες”. Η ανάγκη, λοιπόν, για επανασχεδιασμό του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αδήριτη. Αλλά αυτή πρέπει να προέλθει μετά από έναν πραγματικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και να στοχεύει στον εξορθολογισμό και όχι στην ικανοποίηση επί μέρους αιτημάτων».
Παρόντες στη συνάντηση ήταν το μέλος της Συγκλήτου του ΤΕΙ και πρόεδρος στο τμήμα των Ιατρικών Εργαστηρίων κ. Αλέξανδρος Παπαχατζής και ο κ. Κώστας Τιβικέλης ως εκπρόσωπος του διοικητικού προσωπικού στη Σύγκλητο του ΤΕΙ Θεσσαλίας.