Ανοίγουν σήμερα Δευτέρα, οι πύλες των σχολείων, με την τέλεση των καθιερωμένων αγιασμών. Όπως ανακοίνωσαν τα σχολεία, οι ώρες των αγιασμών είναι οι εξής:

-Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, καθώς και στα 18ο και 38ο Νηπιαγωγεία, στις 8.30 π.μ.

– Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Γιάννουλης στις 9.00 π.μ., ενώ στο Νηπιαγωγείο στις 9.15 π.μ.

-Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Φαλάνης, στις 9 π.μ.

-Στο Δημοτικό Σχολείο Τερψιθέας, στις 9:00 και στο Νηπιαγωγείο στις 9:45.

-Στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Κοιλάδας, στις 9 π.μ.

-Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Πλατυκάμπου στις 9 π.μ.

-Στο Δημοτικό Σχολείο – Νηπιαγωγείο Καλοχωρίου στις 8:30 πμ

-Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και στα 36ο και 41ο Νηπιαγωγεία, στις 9:30 π.μ.

-Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γιάννουλης και στο 2ο Νηπιαγωγείο Γιάννουλης, στις 9 π.μ. Την ίδια μέρα θα διανεμηθούν και τα σχολικά βιβλία στους μαθητές.

-Στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Γιάννουλης και στο 3ο Νηπιαγωγείο Γιάννουλης στις 9.30 π.μ.

-Στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και στο 55ο Νηπιαγωγείο, στις 9 π.μ. Στη συνέχεια θα μοιραστούν τα βιβλία στους μαθητές.

-Στο 3ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, στις 9.30 π.μ.

-Στα 4ο και 37ο Δημοτικά Σχολεία Λάρισας, στις 10 π.μ. Στην τελετή θα χοροστατήσει ο μητροπολίτης Λάρισας κ. Ιγνάτιος.

-Στα 5ο και 36ο Δημοτικά Σχολεία Λάρισας στις 9:30 π.μ.

-Στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, στις 9 πμ.

-Στο 33ο Δημοτικό Σχολείο και στο 31ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, στις 9 π.μ.

– Στα 45ο και 33ο Νηπιαγωγεία στις 10 π.μ.

-Στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Μελισσοχωρίου στις 9 π.μ.

-Στα 24ο και 19ο Δημοτικά Σχολεία Λάρισας στις 9π.μ.

Για τους μαθητές του 24ου Δημοτικού, που μετακινούνται με λεωφορείο, ανακοινώθηκε ότι η αναχώρησή τους προς το σχολείο θα γίνει στις 8.30π.μ. από την πλατεία της Τούμπας και η επιστροφή τους από το σχολείο στις 9.45 π.μ.

-Στο 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και στα 13ο και 60ο Νηπιαγωγεία στις 9 π.μ.

-Στο 20ό Δημοτικό Σχολείο στις 9 π.μ.

-Στο 42ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας στις 8.30 π.μ. Οι μαθητές να έχουν μαζί τους και στις σχολικές τσάντες.

-Στα 9ο και 44ο Νηπιαγωγεία, Λάρισας στις 10 π.μ.

-Στο 39ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, στις 8.15 π.μ.. Οι μαθητές να έχουν μαζί τους τις τσάντες τους για την παραλαβή των σχολικών βιβλίων.

-Στο 17ο Δημοτικό Σχολείο και στα 4ο και 47ο Νηπιαγωγεία στις 9 π.μ.

-Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Γιάννουλης, στις 9.30 π.μ.

-Στο Δημοτικό Σχολείο Συκουρίου και στο Νηπιαγωγείο Συκουρίου, στις 9 π.μ.

-Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, στις 10.30 π.μ.

-Στα 16ο και 32ο Δημοτικά Σχολεία Λάρισας και στα 20ο και 43ο Νηπιαγωγεία, στις 8.30 π.μ.

-Στα 10ο και 48ο Νηπιαγωγεία στις 10.30 π.μ.

-Στο 31ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και στο 22ο Νηπιαγωγείο στις 8:30 π.μ.

-Στο 26ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και στο 29ο Νηπιαγωγείο Λάρισας στον Άγιο Θωμά, στις 10 το πρωί.

-Στα συστεγαζόμενα 6ο και 29ο Δημοτικά Σχολεία Λάρισας, στις 10.00 π.μ.

-Στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας στις 9.00π.μ.

-Στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Αρμενίου, στις 8:30 π.μ.

-Στα 7ο και 32ο Νηπιαγωγεία στις 10.30 π.μ.

-Στο 8ο Νηπιαγωγείο Λάρισας (στη συνοικία Χαραυγή) στις 9 π.μ.

-Στο 38ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και στα 12ο και 16ο Νηπιαγωγεία στις 9.30 π.μ.

-Στα 1ο και 26ο Νηπιαγωγεία στις 9.30 π.μ.

-Στο 15ο Νηπιαγωγείο Λάρισας στις 10.30 π.μ.

-Στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας στις 8:30 π.μ.

– Στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας στις 9:00 π.μ.

-Στα 15ο και 43ο Δημοτικά Σχολεία Λάρισας και στα 19ο και 30ο Νηπιαγωγεία Λάρισας στις 8.30 π.μ.

-Στο 21ο Δημοτικό Σχολείο και στο 39ο Νηπιαγωγείο, στις 8:30 π.μ. Την ίδια μέρα οι μαθητές θα παραλάβουν και τα σχολικά βιβλία.

-Στο 44ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, και στο 61ο Νηπιαγωγείο, στις 8.30 π.μ.

-Στο 12ο Δημοτικό Σχολείο στις 8:30 π.μ.

-Στο 58ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, (στο χώρο του ΤΕΙ), στις 9.30 π.μ.

-Στο 18ο Δημοτικό Σχολείο και στο 27ο Νηπιαγωγείο στις 9 π.μ.

-Στο 28ο – 37ο Νηπιαγωγεία Λάρισας στις 10 π.μ.

-Στο 57ο Νηπιαγωγείο στις 10 π.μ.

ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ

-Στο 1ο Λύκειο Ελασσόνας στις 10 π.μ. Θα ακολουθήσει η διανομή βιβλίων.

-Στο 1ο ΕΠΑΛ Λάρισας, στις 8:45 π.μ.

-Στο 2ο Λύκειο Λάρισας στις 9:00 π.μ και στο 2ο Γυμνάσιο Λάρισας στις 9:30 π.μ.

-Στο 2ο ΕΠΑΛ Λάρισας, στις 9π.μ.

-Στο 3ο Γυμνάσιο Λάρισας, στις 9:30 π.μ. Οι μαθητές να έχουν μαζί τους τις τσάντες τους για να παραλάβουν τα βιβλία τους.

-Στο 3ο Λύκειο Λάρισας στις 10 πμ. ενώ οι μαθητές θα -παραλάβουν και τα βιβλία τους.

-Στο 4ο Γυμνάσιο και Λύκειο Λάρισας, στις 9.00 π.μ.

-Στο 5ο Γυμνάσιο Λάρισας στις 8.30 π.μ. και στο 5ο Λύκειο Λάρισας στις 9 π.μ.

-Στο 6ο Λύκειο Λάρισας στις 9:00 π.μ.

-Στο 7ο ΕΠΑΛ Λάρισας στις 10.00 π.μ.

-Στο 7ο Γυμνάσιο Λάρισας στις 9.00 π.μ.

-Στο 8ο Λύκειο Λάρισας στις 8:30 π.μ. Αμέσως μετά οι μαθητές θα παραλάβουν τα βιβλία τους.

-Στο 12ο Γυμνάσιο Λάρισας στις 8:30 π.μ. Αμέσως, μετά οι μαθητές θα παραλάβουν τα βιβλία τους.

-Στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας, στις 10.30 π.μ., παρουσία του μητροπολίτη Λάρισας κ. Ιγνάτιου.

-Στο 10ο Γυμνάσιο Λάρισας, στις 9 π.μ. Θα διανεμηθούν και τα σχολικά βιβλία, γι’ αυτό οι μαθητές να φροντίσουν να έχουν μαζί τους τις τσάντες τους.

-Στο Γυμνάσιο στο Λύκειο Νίκαιας στις 9 π.μ. στον χώρο του σχολικού συγκροτήματος, όπου μετά θα διανεμηθούν και βιβλία στους μαθητές.

-Στο 8ο Γυμνάσιο Λάρισας, στις 9.00 π.μ. Οι μαθητές να έχουν μαζί τους τη σχολική τσάντα για να παραλάβουν τα βιβλία που θα δοθούν αμέσως μετά τη λήξη του αγιασμού.

-Στο 9ο Γυμνάσιο και στο 7ο Γενικό Λύκειο Λάρισας στις 9:30 π.μ.

Θα ακολουθήσει διανομή βιβλίων.

-Στο 9ο Λύκειο στις 9.30 π.μ. Οι μαθητές μετά τον αγιασμό θα παραλάβουν βιβλία και καλούνται να έχουν μαζί τους τις τσάντες τους.

-Στο 10ο Λύκειο Λάρισας στις 8.30 π.μ.

-Στο 11ο Γυμνάσιο και 11ο Λύκειο Λάρισας, στις 9:30 πμ ενώ θα μοιραστούν τα βιβλία στους μαθητές.

-Στο 12ο Λύκειο Λάρισας στις 9.30 π.μ. Θα ακολουθήσει διανομή βιβλίων.

-Στο 15ο Γυμνάσιο και Λυκειακές τάξεις Λάρισας, στις 9:00 π.μ.

Μετά τον αγιασμό θα γίνει η διανομή των βιβλίων στους μαθητές/τριες.

-Στο 13ο Γυμνάσιο Λάρισας στις 9 π.μ.

-Στο 13ο Λύκειο στις 9.30 π.μ.

-Στο Γυμνάσιο και Λύκειο Φαλάνης στις 10 π.μ.

-Στο Γυμνάσιο Κοιλάδας στις 9 π.μ.

-Στο Γυμνάσιο και Λύκειο Δομενίκου στις 9.30 π.μ. Θα ακολουθήσει η διανομή βιβλίων. Τα λεωφορεία θα ακολουθήσουν τα δρομολόγια που ίσχυαν το σχολικό έτος 2015-2016.

-Στο 1ο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Λάρισας στις 10 π.μ. στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

-Στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λάρισας (στους Αγίους Αναργύρους), στις 9:30 π.μ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ

ΡΑΠΤΟΥ

Στα Εκπαιδευτήρια Μαίρης Ν. Ράπτου ο αγιασμός θα γίνει στο κεντρικό κτίριο των Εκπαιδευτηρίων, επί της Οδού Καρδίτσης 21. Για το Δημοτικό Σχολείο, τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο στις 9:00 π.μ. Για το Γυμνάσιο και το Λύκειο στις 10:00 π.μ.

Τι αλλάζει από φέτος

Με σημαντικές αλλαγές ξεκινά την Δευτέρα η νέα σχολική χρονιά 2016-17. Οι αλλαγές αυτές είναι αποτέλεσμα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία που προηγήθηκε. Η πλειονότητά τους, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας είναι “αποτέλεσμα των προβληματισμών, των αιτημάτων και των αγωνιών της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας για το δημόσιο σχολείο, όπως αυτές έχουν καταγραφεί εδώ και πολλές δεκαετίες.”

Από τη Σχολική Χρονιά 2016-17 τα 5.394 Νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, 13.373 Νηπιαγωγοί θα έχουν πλέον Διδακτικό Ωράριο όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι εγγραφές στο νηπιαγωγείο θα γίνονται από τον Μάϊο μήνα για την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου επιδιώκει σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας “να προσφέρει ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα νήπια-προνήπια, καταργώντας την ύπαρξη διαφορετικών τύπων νηπιαγωγείων (κλασικά και ολοήμερα) και αμβλύνοντας τις ανισότητες που υπήρχαν μέσα στην ίδια σχολική μονάδα, η οποία λειτουργούσε με δύο (2) διαφορετικά τμήματα και με δύο (2) διαφορετικά προγράμματα.

Τώρα, εξασφαλίζεται η δημιουργία τμημάτων με ισόρροπη κατανομή των μαθητών ως προς το φύλο, την ηλικία και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες τους, ενώ πριν η κατανομή γινόταν με βάση τις ανάγκες των γονέων για κλασικό ή ολοήμερο τμήμα.

Με το Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, όλα τα νηπιαγωγεία γίνονται εν δυνάμει ολοήμερα και λειτουργούν με βάση ένα ενιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο αρχίζει στις 8:20 και τελειώνει στις 13.00.”

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα απογευματινού προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος μετά τις 13:00 και μέχρι τις 16:00 για τα παιδιά των εργαζομένων, ανέργων και ευπαθών κοινωνικά ομάδων, με μείωση του ελάχιστου αριθμού εγγραφέντων νηπίων-προνηπίων από 14 σε 5 στα μονοθέσια, 10 στα διθέσια καθώς και λειτουργία πρωινής ζώνης από τις 7:45 μέχρι τις 8:30, με ελάχιστο αριθμό μαθητών 5 (νήπια – προνήπια) και όχι όπως παλιά που ήταν μόνο για νήπια.

Το προηγούμενο ωράριο της πρωινής ζώνης κρίθηκε αντιπαιδαγωγικό καθώς δεν είναι εφικτό για ένα παιδί αυτής της ηλικίας να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου από τις 7:00 μέχρι της 16:00 με δεδομένο ότι ούτε στο δημοτικό, ούτε ακόμα και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ένα παιδί δεν παραμένει τόσες ώρες στο σχολείο.

Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου

Από τη Σχολική Χρονιά 2016-17, 3555 Δημοτικά Σχολεία σε όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Η δημιουργία και η λειτουργία του, εδράζεται στη συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας.

Οι δύο πυλώνες στήριξης του Ενιαίου Τύπου είναι σύμφωνα με το υπουργείο “οι αρχές της παιδαγωγικής Ποιότητας και Ισότητας για όλους τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας σχολείων μέχρι φέτος στη Α/θμια εκπαίδευση προέκυπτε  ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται πλουραλισμός γνωστικών αντικείμενων μόνο σε 1337 σχολικές μονάδες”.

Στα υπόλοιπα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία (2.218 σχολικές μονάδες) δεν προσφέρονταν τα νέα διδακτικά αντικείμενα. Ταυτόχρονα, οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξεις ολοκλήρωναν τα μαθήματα 2 διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25).

Ο νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που όμως προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία, εξασφαλίζοντας τον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων νέων διδακτικών αντικειμένων των ΕΑΕΠ στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω. Το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση  των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες).

Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15 καταργώντας την αντιπαιδαγωγική, για παιδιά αυτής της ηλικίας, 7ης ώρας. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει τη δημιουργία ζώνης, ανάμεσα στο διδακτικό (8:00-13:15) και εργασιακό ωράριο(13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο και χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του διδακτικού προγράμματος.

Ολοήμερο πρόγραμμα

Η έναρξή του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00 με μειωμένο τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό σε 14 μαθητές άνω των 6/θεσίων και τους 10 μαθητές σε 4/θέσια-5/θέσια, αντί για 15 που ίσχυε μέχρι σήμερα στα ΕΑΕΠ.

Ταυτόχρονα, αναβαθμίζεται το Πρόγραμμα του Ολοημέρου, αφού εξασφαλίζεται και γενικεύεται σε όλα τα σχολεία η ώρα Μελέτης-Προετοιμασίας με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο  προετοιμασίας των μαθημάτων  και των εργασιών της επόμενης ημέρας.

Στη τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Τέλος, δύναται να λειτουργήσει Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών (7:00-8:00) των οποίων οι γονείς είναι εργαζόμενοι, άνεργοι ή ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, με ελάχιστο αριθμό αιτήσεων 7 μέχρι τα 8/θέσια και 10 από 9/θέσια και άνω.

Οι αλλαγές στο γυμνάσιο

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων ή προγράμματα περιβαλλοντικά κ.τ.λ.

Ο διδακτικός χρόνος χωρίζεται σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Έτσι τα υποχρεωτικά ωριαία διαγωνίσματα θα διενεργούνται με μεγαλύτερη άνεση, εφόσον διπλασιάζεται το διαθέσιμο χρονικό διάστημα (το 1ο τετράμηνο έως 20 Ιανουαρίου και το 2ο έως 31 Μαΐου).

Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να σχηματίσουν γνώμη σχετικά με την επίδοση των μαθητών/τριών τους. Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέξουν αντί διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας.

Μετατοπίζεται η εστίαση από την εξεταστική διαδικασία στη διδακτική-μαθησιακή. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του σχολικού έτους περιορίζονται από δώδεκα-δεκατέσσερα (12-14) σε τέσσερα (4): α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η παράταση των μαθημάτων έως 31 Μαΐου.

Η ενισχυτική διδασκαλία επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους: Το σχολείο θα προσφέρει τον Ιούνιο εντατικά μαθήματα σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα, και στη συνέχεια θα εξετάζονται στα τέλη του Ιουνίου. Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή ή -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο.

Θεσπίστηκε η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Σε κάθε σχολική μονάδα θα πραγματοποιηθεί από ειδικούς, κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας, αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο καθώς και σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης.

Νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ

Από το σχολικό έτος 2016-17 το ΕΠΑΛ αποκτά μια νέα δομή με την οποία αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση, εξασφαλίζεται η παροχή στέρεων γενικών και τεχνολογικών γνώσεων, δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο επαγγελματικού σχολείου, παρέχονται περισσότερες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές διέξοδοι στους αποφοίτους.

Το νέο ΕΠΑΛ θα έχει την εξής δομή: Α΄ ΤΑΞΗ με ενιαίο πρόγραμμα, Β΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών και Γ΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες.

Στους απόφοιτους. χορηγείται, απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο του Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικό Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.

Διευρύνεται η δυνατότητα της πρόσβασης των αποφοίτων στα ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Στρατιωτικές σχολές, σχολές Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Εμπορικού Ναυτικού μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων, με ειδικό ποσοστό θέσεων. Τους δίνεται επίσης η δυνατότητα να εισάγονται σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων με ποσοστό επιπλέον θέσεων 1%.

Ξεκινά σταδιακά από τη σχολική χρονιά 2016-17, ο νέος θεσμός του προαιρετικού «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας», με το οποίο δίνεται η δυνατότητα ασφαλούς ένταξης στην εργασία των αποφοίτων, υπό την εποπτεία του σχολείου, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, μισθό στο 75% του κατώτατου μισθού και ασφάλιση και συμπληρωματικής εργαστηριακής εκπαίδευσης στο σχολείο. Μετά από εξετάσεις πιστοποίησης απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5.

Οι αλλαγές ξεκινούν σταδιακά, από το σχολικό έτος 2016-17 και θα λειτουργήσουν ως «γέφυρα» από τη υπάρχουσα στη νέα δομή των ΕΠΑΛ. Έτσι, το σχολικό έτος 2016-17 η Α΄ και η Β΄ τάξη θα έχουν νέα δομή και πρόγραμμα ενώ η Γ΄ (καθώς και η Δ΄ εσπερινών) θα ακολουθεί τη δομή του υπάρχοντος συστήματος.

Αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Η έναρξη του σχολικού έτους 2016-17 βρίσκει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ενισχυμένη με ένα ευρύτερο δίκτυο δομών εκπαιδευτικής υποστήριξης και φοίτησης και με εκσυγχρονισμένο θεσμικό πλαίσιο προσανατολισμένο στην ενταξιακή και συμπεριληπτική εκπαίδευση.

Οι νέες δομές που προστίθενται στις υπάρχουσες και διευρύνουν τη δυνατότητα κάλυψης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε κάθε γωνιά της χώρας, μετά από 8 χρόνια αδιαφορίας και απραξίας, είναι 531 Τμήματα Ένταξης (61 σε Νηπιαγωγεία, 344 σε Δημοτικά και 126 σε Γυμνάσια), 3 Ειδικά Νηπιαγωγεία, 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, 5 ΕΕΕΕΚ, 9 Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και 12 Λυκειακές Τάξεις.

Η έκδοση δύο νέων Υπουργικών Αποφάσεων για τη λειτουργία των Τμημάτων ένταξης και την υλοποίηση προγραμμάτων Συνεκπαίδευσης ολοκληρώνουν τις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου και προωθούν την ενίσχυση των ενταξιακών θεσμών, ενώ ελαχιστοποιούν την περιθωριοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών και ενισχύουν θεσμικά τη συνεργασία των δομών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.

Γενικεύεται η λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου μαθητών ΑμεΑ και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η οποία λειτούργησε πιλοτικά την περασμένη σχολική χρονιά και για πρώτη φορά αναμένεται να υπάρξει μια κοινή βάση δεδομένων που θα έχει ως αποτέλεσμα τον ακριβή προσδιορισμό του πραγματικού αριθμού μαθητών που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης και να λειτουργήσει ως εργαλείο στήριξης αυτών, είτε στα πλαίσια Ενός Σχολείου που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, είτε στα ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

Για την Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση το σχολικό έτος 2016-17 αποτελεί σταθμό ως ένα μεταβατικό έτος λειτουργίας, το οποίο σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό των δομών της και προετοιμάζει τη μετάβαση στην καθολική εφαρμογή, του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου, κατά το σχολικό έτος 2017-18. Με το νέο τύπο σχολείου η φοίτηση διαρκεί 4 χρόνια στο Γυμνάσιο και 4 χρόνια στο Λύκειο. Στο Γυμνάσιο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του γενικού Γυμνασίου, προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, εμπλουτισμένο με θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα προεπαγγελαμτικής ετοιμότητας.

Στο Λύκειο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του Εσπερινού Επαγγελματικού Γυμνασίου προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Αυτές οι αλλαγές θέτουν τέλος αφενός στο άναρχο νομοθετικό πλαίσιο, υπό το οποίο λειτουργούσαν ως τώρα αυτές οι δομές και αφετέρου τερματίζουν την άκαιρη, άσκοπη και αναιτιολόγητη πρόωρη εξειδίκευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης

Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές που εργάστηκαν για τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, στοχεύοντας στα εξής: η διδακτέα ύλη να είναι αντίστοιχη των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, και εφικτό να ολοκληρωθεί εντός των ωρών που διατίθενται, η έκταση της διδακτέας ύλης και η ποσότητα των πληροφοριών να περιορισθεί, ώστε να εξασφαλισθεί χρόνος για διερευνητική, βιωματική μάθηση, η διδακτέα ύλη να επικεντρώνεται στα σημαντικά τμήματα/έννοιες και να επιδιώκεται εμβάθυνση σε αυτά, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία να προσεγγίζονται συνοπτικά.

Σήμερα προωθούνται στα σχολεία αναλυτικές οδηγίες διαχείρισης της διδακτέας ύλης ανά γνωστικό αντικείμενο και τάξη (που περιλαμβάνουν συμπληρωματικό υποστηρικτικό υλικό και προτάσεις δραστηριοτήτων) και έχει ήδη ξεκινήσει ανά ειδικότητα σχετική ενημέρωση των σχολικών συμβούλων, οι οποίοι θα αναλάβουν άμεσα την ενημέρωση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της πρότασης εξορθολογισμού.

Κοινό πιλοτικό πρόγραμμα Δημοτικού-Γυμνασίου

Σε σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική αξιολόγηση.

Πηγή Newsit.gr