Τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα μειώθηκαν τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων.

Ωστόσο, το 80% των τροχαίων σήμερα γίνονται μέσα στις πόλεις και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο για την Οδική Ασφάλεια που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στη Λάρισα.
Ο καθηγητής και υπεύθυνος του Εργαστηρίου Οδοποιίας και Οδικής Ασφάλειας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Π.Θ, Νικόλαος Ηλιού επισήμανε ότι σε όλο το μήκος του Ε65, της Ιονίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου έχουν τοποθετηθεί σύγχρονα στηθαία και απομένει η τοποθετήσή τους σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού.
Τα στηθαία αυτά, οι πλευρικές μπάρες δηλαδή κατα μήκος του δρόμου, αποκαλούνται και συγχωρητικά, επειδή είναι έτσι κατασκευασμένα, ώστε να αποτρέπουν σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους, συγχωρώντας το λάθος του οδηγού που θα βγει απο το δρόμο και θα πέσει πάνω τους.
Στο συνέδριο ανακοινώθηκε και η δανειακή σύμβαση, που αναμένεται να συναφθεί σύντομα, ύψους 450 εκ ευρώ από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προς την Ελλάδα για παρεμβάσεις στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας.
6.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη την Ελλάδα έχει εντοπίσει η Εγνατία Α.Ε με 60 μελέτες που προβλέπουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις: στηθαία, διαγραμμίσεις και σήμανση.
Σε ότι αφορά τις πόλεις, ο κ. Ηλιού τόνισε ότι με έξυπνες και χαμηλού κόστους παρεμβάσεις μπορούν να επιλυθούν αρκετά προβλήματα. Για παράδειγμα με υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών μπορεί να ελεγχθεί η ταχύτητα των αυτοκινήτων μέσα στις πόλεις και με την κατασκευή κυκλικών κόμβων επίσης, όμως με τις σωστές προδιαγραφές.
«Δυστυχώς, σε αρκετές περιπτώσεις, όπως και στη Λάρισα, κατασκευάστηκαν κυκλικοί κόμβοι χωρίς να τηρούνται οι απαιτούμενες προδιαγραφές. Οι νέοι κόμβοι που θα γίνουν μέσα στην πόλη (κατά μήκος της Ηρώων Πολυτεχνείου) θα πληρούν όλες τις προδιαγραφές» είπε στην ΕΡΤ Λάρισας ο κ. Ηλιού.
Στο συνέδριο για την οδική ασφάλεια που διοργάνωσε στη Λάρισα το Π.Θ παρουσιάστηκαν και καινοτόμες εφαρμογές για την βελτίωση της οδικής ασφαλείας, όπως είναι το σύστημα που ανέπτυξε το Ι.ΜΕ.Τ και το οποίο αποτρέπει την υπνηλία του οδηγού. Σημεία της ζώνης δονούνται και ενεργοποιούνται ήχοι που με ήρεμο τρόπο θέτουν σε εγρήγορση τον κουρασμένο οδηγό. Οι αισθητήρες «διαβάζουν» ακόμη και αν ο οδηγός είναι θυμωμένος ή έχει κακή ψυχολογία.
Το σύστημα έχουν ήδη τοποθετήσει σε ΙΧ, φορτηγά και τζάκετ μοτοσυκλετιστών 3 βιομηχανίες.
Στο περιθώριο του συνεδρίου, η πανελλήνια ομοσπονδία εκπαιδευτών οδήγησης ζήτησε απο το αρμόδιο υπουργείο να δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα που προκαλεί η αποχή των εξεταστών απο τις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος.
Οι εκπαιδευτές ζητούν οι εξετάσεις να γίνονται μόνο εντός του ωραρίου των αρμοδίων υπαλλήλων και όχι πέραν αυτού όπως γίνεται ως τώρα.
Οι σχολές οδηγών εκτιμούν ότι μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα οι οδηγοί που δεν θα έχουν δώσει εξετάσεις θα έχουν ανέλθει πανελλαδικά στις 10.000.

ert.gr