Ένα πολύ ενδιαφέρον διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Αφηγήσεις του 1821 με όχημα την Τέχνη», στο πλαίσιο των δράσεων για τον εορτασμό του 1821, αλλά και στήριξης των εκπαιδευτικών που υλοποιούν Πολιτιστικά Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Για πρώτη φορά συνεργάστηκαν σε επιμορφωτικό επίπεδο και οι οχτώ Δ/νσεις Α/θμιαςκαι Δ/θμιαςΕκπ/σης Θεσσαλίας, διά των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και συμμετείχαν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και από τους τέσσερις νομούς.

Με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, η διοργάνωση αυτή, με προσκεκλημένο το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης,στόχο είχε να δείξει πώς η τέχνη επηρέασε την εξέλιξη και την πορεία του αγώνα για την ανεξαρτησία.

Ήρωες της Επανάστασης, ένδοξες αλλά και τραγικές στιγμές του αγώνα αποτυπώθηκαν από Έλληνες και ξένους ζωγράφους, βοηθώντας στην ανάπτυξη του Φιλελληνισμού και στην εξέλιξη του αγώνα.

Από τον Ντελακρουά, στον Πέτερ βον Ες, από τον Βρυζάκη, στον Παναγιώτη Ζωγράφο και στον Θεόφιλο η τέχνη και η ιστορική ζωγραφική διαδραμάτισαν τον δικό τους σημαντικό ρόλο στον αγώνα. Μέσα από την ανάδειξη εμβληματικών έργων προσεγγίστηκε η συνομιλία της τέχνης με την ιστορία και αναδείχτηκε ο τρόπος και τα ερεθίσματα για διδακτική αξιοποίησή της.

Η Δ/ντρια Α/θμιαςΕκπ/σης Λάρισας, κ. Καραγιώργου Αικατερίνη και οι Δ/ντες, Μαγνησίας κ. Πολύζος Γεώργιος, Τρικάλων κ. Τρικάλης Χρήστος και Καρδίτσας κ. Μπότας Αθανάσιος,και οι Δ/ντριες Δ/θμιας Εκπ/σης κ. Ξυνοπούλου Ελένη Τρικάλων, κ. Ζιάκα Βασιλική Λάρισας και οι Δ/ντες κ. Σταχτέας Χαράλαμπος Μαγνησίας και κ. Παππάς Σωκράτης Καρδίτσας, στους χαιρετισμούς τους τόνισαν ότι ο αγώνας του 1821 αποτελεί παγκόσμιο ορόσημο και γεγονός με διεθνείς διαστάσεις που σηματοδότησε, άφησε τη σφραγίδα του και επηρέασε με τη δυναμική του τον ρου της ιστορίας και είναι πολύ σημαντική η παροχή υποστήριξης των εκπαιδευτικών στην ανάληψη δράσεων με τους μαθητές τους.

Ευχαρίστησαν δε τη Διευθύντρια του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης καθώς το σεμινάριο και το υλικό από τις Συλλογές του Μουσείου (χάρτες, αφίσες ηρώων, παλιά βιβλία, γραμματόσημα) θα αποτελέσει αφορμή για ένα συναρπαστικό ταξίδι στην ιστορία, αφού τα παιδιά με διασκεδαστικό τρόπο θα μάθουν τους ήρωες και τις ηρωίδες της Επανάστασης αλλά και σημαντικές στιγμές του αγώνα του 1821, θα γίνουν ερευνητές και μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, γρίφους και παιχνίδια θα ανακαλύψουν τα γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορική αυτή περίοδο.

Ειδικότερα, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κα Καραγιώργου Αικ. προλογίζοντας το σεμινάριο είπε ότι: «Με αφορμή τη συμπλήρωση διακοσίων (200) χρόνων από την απαρχή της δημιουργίας του νεότερου ελληνικού κράτους που ξεκίνησε από την Επανάσταση του 1821, σκοπός του σεμιναρίου είναι να αναδειχθεί όχι μόνο η Επανάσταση ως καταστατικό στοιχείο της Ελληνικής Ιστορίας, αλλά η Ελληνική Επανάσταση ως πεδίο σύζευξης της νεωτερικότητας και της παράδοσης, τιμώντας την ιστορία μας και τις κοινές αξίες που οδήγησαν στη σημερινή Ελλάδα και προδιαγράφουν την πορεία της που οραματιζόμαστε για το μέλλον.»

Και συνέχισε: «Αναδεικνύεται η συμβολή της αισθητικής εμπειρίας -η οποία αποκτάται από την επαφή με την τέχνη- στην ανάπτυξη του στοχασμού, του κριτικού στοχασμού και της δηµιουργικής ικανότητας των μαθητών-τριών και προβάλλονταιδιδακτικέςτεχνικές - μέσαπαιδαγωγικής αξιοποίησης των διαφόρων μορφών τέχνηςτης περιόδου εκείνηςστην εκπαίδευση».

Στο πρώτο μέρος της επιμορφωτικής συνάντησης η Διευθύντρια του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, κ. Ευαγγελία Κανταρτζή, παρουσίασε ήρωες και ψηφίδες της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από την τέχνη, ενώ στο δεύτερο μέρος ο Συγγραφέας-Δημοσιογράφος, Συνεργάτης του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης κ. Κώστας Στοφόρος και η Μουσειοπαιδαγωγός, του Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, ερεύνησαν και προσέγγισαν τα «μυστικά» που κρύβονται σε σπουδαία έργα τέχνης αλλά και τα στοιχεία και τους τρόπους έκφρασης που χρησιμοποιεί ο κάθε καλλιτέχνης.

Το σεμινάριο τίμησαν με την παρουσία τους ο Περιφερειακός Δ/ντης Π.& Δ. Εκπ/σης Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Δοδοντσάκης και η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Αειφορίας κ. Σοφία Τριανταφύλλου.

Συγκεκριμένα, ο Περιφερειακός Δ/ντης, αφού σχολίασε με ιδιαίτερα ευμενή λόγια κατά το χαιρετισμό του τη σημαντικότητα της από κοινού διοργάνωσης του σεμιναρίου από όλες τις Δ/νσεις Π.& Δ. Εκπ/σης Θεσσαλίας, επεσήμανε τη σπουδαιότητα διάχυσης των πληροφοριών και των γνώσεων αναφορικά με το 1821 και τις αφηγήσεις του μέσα από την τέχνη και τους μεγάλους ζωγράφους που εκτενώς παρουσιάστηκαν από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και τέλος, εξήρε το σημαντικό έργο των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων στην εκπαίδευση.

Συντονιστές και διοργανωτές του επιμορφωτικού αυτού σεμιναρίου ήταν οι Υπεύθυνοι/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων των Δ/νσεων Α/θμιαςΕκπ/σης κ. Αντωνίου Αντώνης Μαγνησίας, κ. Γκίκα Αθανασία Τρικάλων, κ. Παπαδούλη Σπυριδούλα Καρδίτσας, κ. Χατζημίχου Κωνσταντίνα Λάρισας και των Δ/νσεων Δ/θμιας κ. Σοφία Κανταράκη Μαγνησίας, κ. Θεοχάρης Δημήτρης Τρικάλων, κ. Ταμπάκη Αλεξάνδρα Καρδίτσας και Κατσούρας Χρήστος Λάρισας.