«Για να έχει αντίκρισμα η δημόσια παιδεία πρέπει να είναι ποιοτική και ανταγωνιστική. Να διαμορφώνει ενεργούς πολίτες και να προσφέρει ουσιαστικά εφόδια στα παιδιά να μπορούν να σταθούν στο δύσκολο ανταγωνισμό της παγκοσμιοποιημένης αγοράς εργασίας». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος απευθυνόμενος στην Ολομέλεια του Τομέα που συνεδρίασε στα κεντρικά γραφεία του κόμματος παρουσία βουλευτών, πρώην υπουργών και με μεγάλη συμμετοχή στελεχών από το χώρο της εκπαίδευσης. 

Ο κ. Χαρακόπουλος αφού ευχαρίστησε και δημόσια τον πρόεδρο της ΝΔ κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του, είπε μεταξύ άλλων τα εξής: 

«Δυστυχώς, και στον τομέα της παιδείας, η πρώτη και η δεύτερη φορά αριστερά, επέδειξε τα ίδια αρνητικά στοιχεία. Απαξίωση της αρχής της αξιοκρατίας, αλλεργία στην αριστεία, προσκόλληση στην κομματικοποίηση, εμμονή στις παθογένειες της μεταπολίτευσης, άκρατη ιδεοληψία.

Κάθε προσπάθεια που είχε γίνει να μπει μια τάξη στο χώρο της εκπαίδευσης φαίνεται ότι μπήκε στο στόχαστρο του υπουργείου παιδείας. Οι νομοθετικές εξαγγελίες έχουν ως σκοπό να εισάγουν ένα νέο μοντέλο για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα μοντέλο που σε πολλά σημεία μας γυρίζει ολοταχώς στο παρελθόν του 1980 με δομές και πρακτικές που σε μεγάλο βαθμό ευθύνονται για τα αρνητικά σημεία των ελληνικών ΑΕΙ. Όπως η συμμετοχή των φοιτητών στη διοίκηση των Ιδρυμάτων, η εισαγωγή του κομματισμού στα Ιδρύματα, οι αιώνιοι φοιτητές, η υποβάθμιση της αξιολόγησης, ο περιορισμός της λογοδοσίας.

Αρνητική προδιάθεση σε εθνική ιστορία και θρησκευτικά

Ταυτόχρονα, παρατηρούμε μια αρνητική προδιάθεση τόσο προς την εθνική ιστορία όσο και προς τα θρησκευτικά. Έκαναν αρχή με την αφαίρεση του κεφαλαίου για την γενοκτονία των Ποντίων, της οποίας ο κ. Φίλης είναι συνειδητός αρνητής, και γι αυτό επαινέθηκε και από τουρκικά μέσα. Η συνέχεια δίνεται με κάθε ευκαιρία, με την απαγόρευση της παρουσίας μητροπολιτών στα σχολεία ακόμη και με πρόσκληση των μαθητών, με την διάθεση να αλλάξει το περιεχόμενο της ιστορίας του ελληνικού έθνους όπως διδάσκεται στα σχολεία. Αναρωτιέμαι πόσοι από όσους ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ΑΝΕΛ στις εκλογές είχαν υπ’ όψιν τους αυτές τις προθέσεις. Αν συμφωνούν με τις συγκεκριμένες επιλογές. Αν τις επικροτούν. 

Ως Νέα Δημοκρατία οραματιζόμαστε μια παιδεία που θα κινείται σε άλλους άξονες: Βασικό κριτήριο θα είναι η ολοκλήρωση της προσωπικότητας των νέων, η διαμόρφωση συνειδητοποιημένων πολιτών, σε ένα πλαίσιο που θα αναδεικνύεται η αξιοκρατία, η εργασία, το ήθος, η ελεύθερη σκέψη, η απαλλαγή από τον σφικτό εναγκαλισμό από κομματικές φατρίες και παρασυστήματα. Μια παιδεία εθνική αλλά και οικουμενική, με ρίζες στην παράδοση αλλά και σύγχρονη, με την διαχρονική ελληνική παιδεία ως υπόβαθρο της γνώσης αλλά και κοντά στις ανάγκες της παραγωγής, στις ανάγκες της αγοράς. Μια παιδεία ανοιχτών οριζόντων. Με προσοχή στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπου ως χώρα υστερούμε, αλλά και την Ειδική Αγωγή που θεωρώ πως είναι και μέτρο πολιτισμού κάθε κοινωνίας». 

Μετά τις τοποθετήσεις των παρισταμένων βουλευτών και των Συντονιστών των Ομάδων Εργασίας: Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Παρασκευά Γιαλούρη, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Θοδωρή Γούπου, Δια Βίου Εκπαίδευσης κ. Βαγγέλη Ζαχαράκη και Ειδικής Αγωγής κ. Κώστα Λολίτσα, ακολούθησε συζήτηση υπό το συντονισμό του Γραμματέα του Τομέα κ. Σωτήρη Γκλαβά για τα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση και επιτάθηκαν ιδιαίτερα κατά τον χρόνο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.