Μετά την τεραστίων διαστάσεων τοιχογραφία σε πολυκατοικία  επί της οδού Μανωλάκη στο κέντρο της Λάρισας για τον διάσημο Ιταλό  μουσικοσυνθέτη, Ένιο Μορικόνε, που έφυγε από την ζωή σε ηλικία 91ετών, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Φίλων Μουσικής Ennio Morricone, σχεδιάζει και νέα τοιχογραφία.

Αυτό, επεσήμανε στην ΕΡΤ Λάρισας  η Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου, υπεύθυνη επικοινωνίας του Πολιτιστικού Συλλόγου Φίλων Μουσικής Ennio Morricone Ελλάδος. 

«Εδώ και αρκετό καιρό έχουμε αποφασίσει για να τιμήσουμε την μνήμη του Ένιο Μορικόνε, να φιλοτεχνήσουμε μια νέα τοιχογραφία σε πολυκατοικία που ήδη έχουμε βρεί και έχουμε και την σχετική άδεια και πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες».

Η κα. Μαργαριτοπούλου μίλησε και για τις δράσεις του συλλόγου καθώς και για τις σχέσεις και τη συνεργασία του ποιητή του σινεμά και διανοητή /σκηνοθέτη Pier Paolo Pasolini με τον  Ένιο Μορικόνε, τονίζοντας τα εξής:

«45 χρόνια συμπληρώθηκαν στις 2 Νοεμβρίου από την δολοφονία του ποιητή του σινεμά και διανοητή / σκηνοθέτη, Pier Paolo Pasolini, το 1975. Ο Pier Paolo Pasolini γεννημένος στην Μπολόνια στις 5 Μαρτίου του 1922, χρονιά που ανεβαίνει στην εξουσία ο Μουσολίνι, ήταν μια πολύπλευρη και εξαιρετικά πολυσχιδής  αιρετική προσωπικότητα, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της 7ης τέχνης.

Στο σινεμά εισήλθε το 1961 με το «Ακατόνε», ένα φιλμ που συνδυάζει τον νεορεαλισμό με τις δικές του ιδέες για το υποπρολεταριάτο. Έχει μπει στον κατάλογο των μεγάλων της σημαντικότερης ευρωπαϊκής κινηματογραφίας, μαζί με αρκετούς άλλους της ακμάζουσας ιταλικής μεταπολεμικής γενιάς σκηνοθετών.

Η μουσική στις ταινίες του έχει την ίδια σημασία με τα άλλα πρωτεύοντα στοιχεία, για το λόγο αυτό συνεργάστηκε και με τον «πατέρα» της κινηματογραφικής μουσικής μαέστρο Ennio Morricone, ο οποίος επένδυσε μουσικά τρεις ταινίες του, τις “Uccellacci e uccellini” (1966), “Teorema” (1968) και “Salò o le 120 giornate di Sodoma” (1975).

Η φιλοσοφική κωμωδία “Uccellacci e uccellini” (1966), μια πολιτική, μετα-νεορεαλιστική σάτιρα που συμμετείχε στο διαγωνιστικό του φεστιβάλ των Καννών με στόχο της να υποδείξει την αιχμαλωσία των Ιταλών, τόσο στην εκκλησία, όσο και στον μαρξισμό, καταγράφοντας την περιπλάνηση δυο περιθωριακών ανθρώπων-συμβόλων στο χώρο της υπαίθριας Ιταλίας, επενδύεται μουσικά με αριστουργηματικό τρόπο από τον μεγάλο μουσικοσυνθέτη.

Ενώ στο “Teorema” (1968), μία ταινία όχι μόνο με πολιτικό και φιλοσοφικό υπόβαθρο αλλά και με ποικίλες αλληγορίες, ένα υπαρξιακό θρίλερ, όπου ένας μυστηριώδης επισκέπτης στο σπίτι ενός Μιλανέζου βιομήχανου γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειας, η «ανησυχητική» μουσική του Ennio Morricone ενισχύει το επίφοβο κλίμα του έργου.

Τέλος, το “Salò o le 120 giornate di Sodoma” (1975) όπου το σενάριο βασίζεται στο βιβλίο του Μαρκησίου ντε Σαντ «120 Μέρες των Σοδόμων» είναι η τελευταία ταινία του μεγάλου Ιταλού σκηνοθέτη και το πλέον αμφισβητούμενο έργο του με σκηνές βίας, βασανιστηρίων και δολοφονιών.

Με βάση στη δομή της την Θεία Κωμωδία του Δάντη, η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα εικονικό κρατίδιο που είχαν ιδρύσει οι φασίστες του Μουσολίνι κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στην Δημοκρατία του Σαλό, όπου φασίστες αναλαμβάνουν την διαπαιδαγώγηση 9 κοριτσιών και 9 αγοριών τους οποίους και μεταμορφώνουν σε δούλους.

Ο μουσικός συγκερασμός της κλασικής μουσικής και της τζαζ που επέλεξε ο Ennio Morricone για την επένδυση της ταινίας, κάνει πιο απεχθή την επί της οθόνης λεκτική και σωματική βαρβαρότητα.

Και οι τρεις παραπάνω αριστουργηματικές ταινίες του Pier Paolo Pasolini προγραμματίζονται να προβληθούν στο πλαίσιο των δράσεων του Πολιτιστικού Συλλόγου Φίλων Μουσικής Ennio Morricone Ελλάδος το καλοκαίρι του 2021. Μείνετε συντονισμένοι!

Ο διάσημος συνθέτης αγαπήθηκε από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και είναι φυσικό και η Ελλάδα να έχει εκατοντάδες φανς του, συμπλήρωσε η κα. Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου.

ert.gr