Με δήλωσή του ο δημοτικός σύμβουλος Μάριος Ξηρομερίτης επιτίθεται στην δημοτική αρχή της Λάρισας με αφορμή τα προβλήματα που προκαλούν στην πόλη τα έργα στην οδό Μανδηλαρά και άλλους δρόμους, επικαλούμενος καταγγελίες πολιτών.

Η δήλωσή του τονίζει τα εξής:

Μετά από αλλεπάλληλες  προσωπικές οχλήσεις που έχουν φτάσει και στον ίδιο τον δήμαρχο Καλογιάννη αναγκάστηκα ως όφειλα να διερευνήσω το πολύ σημαντικό θέμα  των  έργων στα πεζοδρόμια που γίνονται σε οδούς της πόλης το τελευταίο διάστημα.

Σήμερα δε  θα ασχοληθώ με τον τρόπο με τον οποίο γίνονται από την δημοτική αρχή οι αναθέσεις  για μελέτες  κάτι που ήδη έχει συζητηθεί μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο και που θα έχει και συνέχεια τις επόμενες μέρες και που απαξιώνει με τον τρόπο που γίνεται, το επιστημονικό δυναμικό της περιφέρειας και της πόλης μας.  Η απόρριψη και το  «πολιτικό χαστούκι»  ήρθε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση  που απέρριψε την απόφαση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου με τρόπο εκκωφαντικό. 

Σε ότι αφορά τα πεζοδρόμια της πόλης που ανακατασκευάζονται αυτό το διάστημα σε συνδυασμό με κεντρικές οδούς της πόλης και πιο συγκεκριμένα της οδού  Μανδηλαρά, το ερώτημα είναι ένα και απλό ,προς όλους τους Αυτοδιοικητικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες. Μετά από μετρήσεις που  έγιναν και από κατοίκους της συνοικίας επιβεβαιώνοντας τα όσα λέμε, ρωτούμε το Δήμαρχο Λαρισαίων και τους μελετητές για το έργο

Τηρούνται στη μελέτη και στην πράξη οι διατάξεις του νόμου 2621Β/2009;

 

Τί αναφέρει ο νόμος σας  το παραθέτω με το επισυναπτόμενο φύλλο της εφημερίδας της Κυβερνήσεως με ημερομηνία 31/12/2009. Συνοπτικά το επίμαχο άρθρο 2 αναφέρει: 

 Άρθρο 2

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΠΕΖΩΝ –ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΥΨΟΣ

Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο και μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%.

Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση όπως σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός απαγορεύεται να τοποθετείται εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών.

Η πραγματικότητα είναι τραγική αφού σε αυτά τα πεζοδρόμια δεν μπορούν να κινηθούν ελεύθερα ούτε ΑΜΕΑ , ούτε  καρότσια ούτε να έρθουν ταυτόχρονα αντικριστά δύο πεζοί . Η διακίνηση εξαιτίας των στύλων της ΔΕΗ και των δέντρων  και των μικρών μπαλκονιών δεν επιτρέπει ορθή και απρόσκοπτη διέλευση . Όταν λοιπόν δεν τηρούνται οι νόμοι τότε τα έργα και οι πεζοδρομήσεις θα πρέπει να σταματήσουν, να γίνουν εκ νέου μελέτες και να δημιουργηθούν πεζοδρόμια κατάλληλα για την διέλευση των πεζών. Αλήθεια κύριε Δήμαρχε ρωτήσατε ποτέ πως μπορεί μια μητέρα με ένα καρότσι με το μικρό της παιδί να μετακινηθεί σε τέτοια πεζοδρόμια; Λάβατε υπόψη τα άτομα με ειδικές ανάγκες; Πιστεύετε ότι είναι ‘φιλικά’ τα πεζοδρόμια σε αυτές τις κοινωνικές ομάδες; Η μήπως θα είναι μια ακόμα περιπέτεια η μετακίνηση τους στην πόλη μας. Οι φωτογραφίες που επισυνάπτω είναι αδιάψευστος μάρτυρας. 

Για το αυτονόητα φωνάζουν όλοι οι κάτοικοι . Καταφέρατε επί του πρακτέου να μην αλλάξει  τίποτα από την προηγούμενη κατάσταση απλά στρώνονται νέα πλακάκια και να μη λαμβάνεται για μια φορά ακόμα τις πραγματικές ανάγκες κάθε γειτονιάς .Τ ο «μάρμαρο» όμως  το πληρώνει ο δημότης και όχι ο Καλογιάννης ! 

Όταν ξοδεύονται εκατομμύρια ευρώ από τα ταμεία του Δήμου Λαρισαίων αναμένουμε και η χρήση των πεζοδρομίων  να είναι βελτιωμένη . Και  αν για σας είναι έργα βιτρίνας εμείς κύριε Δήμαρχε θέλουμε για την πόλη μας έργα ουσίας. 

Μάριος Ξηρομερίτης 

Δημοτικός Σύμβουλος Λαρισαίων