"Η λειτουργία της αγοράς με την μέθοδο του click away είναι εντελώς ανεφάρμοστη" σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας.

Σε ανάρτηση στο facebook τονίζεται ότι "κανένα εργαλείο δεν μπορεί να υποκαταστήσει το φυσικό κατάστημα" με τους εμπόρους να ζητούν να λειτουργήσει το λιανεμπόριο έστω και με ραντεβού.

Στη σχετική ανάρτηση αναφέρονται τα εξής:

«Με αφορμή την χθεσινή πρεμιέρα της μεθόδου “click away”, επισημαίνουμε τα εξής:

Ο Εμπορικός Σύλλογος Λάρισας, όπως είχε άλλωστε προειδοποιήσει εξ αρχής, επιβεβαιώθηκε. Η λειτουργία της αγοράς με την μέθοδο του click away είναι εντελώς ανεφάρμοστη. ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ.

Δυστυχώς, η φωνή της αγωνίας μας δεν εισακούστηκε και η πρώτη μέρα της λειτουργίας του νέου, πρωτόγνωρου για τα ελληνικά δεδομένα μέτρου, επιβεβαίωσε στο έπακρο τους φόβους μας.

Πρακτικά, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που καλείται να λύσει.

Είναι μια μέθοδος με πολλαπλές δυσλειτουργίες, ενώ είναι φανερό πως γιγαντώνει τις μεγάλες επιχειρήσεις και πολυεθνικές, που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά και διαφημιστικά μέσα, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος της συντριπτικής πλειονότητας των καταστημάτων, αφού πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν ηλεκτρονική παρουσία για να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα προϊόντα τους, αλλά και πολλές άλλες υποδομές που απαιτούνται για να υποστηριχθεί αυτή η διαδικασία.

Επιπλέον, η απαγόρευση της χρήσης μετρητών (ενώ επιτρέπεται σε όλα τα καταστήματα τα οποία είναι ανοιχτά αυτή τη στιγμή) για αγορές, είναι ένας ακόμη περιορισμός που μειώνει σημαντικά τον αριθμό των υποψήφιων πελατών στα μικρά καταστήματα.

Άλλωστε έχουμε αποδείξει όλο το προηγούμενο διάστημα, ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε τηρώντας ευλαβικά όλα τα υγειονομικά μέτρα που μας επιβλήθηκαν.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Λάρισας προτείνει:

Έστω και την ύστατη αυτή στιγμή, να αρθεί το μέτρο click away και να λειτουργήσει το λιανεμπόριο έστω και με ραντεβού, έστω και με έναν πελάτη ανά 50 τετραγωνικά αρκεί να λειτουργήσουμε τα καταστήματά μας όπως ακριβώς γίνεται και με άλλους κλάδους.

Μπορεί το κάθε κατάστημα να εξυπηρετήσει συντεταγμένα τους πελάτες του, τηρώντας αυστηρά τις αποστάσεις και όλα τα υγειονομικά μέτρα, υποδεχόμενο με τηλεφωνικά ραντεβού τόσους καταναλωτές, όσους του επιτρέπουν τα τετραγωνικά του καταστήματός του.

Έτσι, θα δοθεί έστω και τις τελευταίες 15 ημέρες του χρόνου μια μικρή ανάσα και ελπίδα επιβίωσης στους χιλιάδες συνάδελφους μας, που αγωνιούν για την επιβίωση τους και θα αποφευχθούν παραβάσεις και αυστηρά πρόστιμα που θα επιτείνουν το πρόβλημα.

Καταλάβετε ότι τα προβλήματα και οι ζημιές που θα δημιουργηθούν μετά τις γιορτές θα είναι ανυπολόγιστα.

Λυπούμαστε, γιατί αποδεικνύεται ότι δεν έχει γίνει κατανοητό πως η ζωή μας περιλαμβάνει την δουλειά μας.

Οι επιχειρήσεις και οι οικογένειες μας έχουν φτάσει σε απόγνωση».