Επανήλθε, μια εβδομάδα μετά την ερώτησή της, με νέα κατεπείγουσα ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, η βουλευτής Λάρισας του Κινήματος Αλλαγής κ. Ευαγγελία Λιακούλη,  σχετικά με την κατάργηση τμημάτων προσανατολισμού Λυκειακών Τάξεων σε σχολεία του Νομού Λάρισας, λίγες μόνο ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, επισημαίνοντας ότι το θέμα  πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και με τη δέουσα ευαισθησία, καθώς αφορά σε πέντε δήμους του νομού  και επτά σχολεία δημοτικών διαμερισμάτων,  που δεν έχουν καν ενημερωθεί επίσημα για την απόφαση αυτή.

Ειδικότερα η κ Λιακούλη επισημαίνει:

«Μια εβδομάδα πριν, κατέθεσα ερώτηση στην Υπ Παιδείας για την ανιστόρητη απόφαση κατάργησης λυκειακών τάξεων και υποβάθμισης της ιστορικής Οικονόμειου Σχολής Τσαριτσάνης, με όλες τις συνέπειες,  που ειδικά αυτή η απόφαση συνεπάγεται. Ακολούθησαν παρεμβάσεις και από άλλους , που συντάχθηκαν με το περιεχόμενο της ερώτησής μου, θέτοντας τα ίδια ερωτήματα.

Παράλληλα, γνωστοποιήθηκε από συλλόγους γονέων, η απόφαση κατάργησης, εκτός της Τσαριτσάνης  και άλλων τμημάτων λυκειακών τάξεων στα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Κιλελέρ ( Πλατύκαμπο και Αρμένιο), του Δήμου Λάρισας (Κοιλάδα), του Δήμου Αγιάς, του Δήμου Τεμπών (Συκούριο και Μακρυχώρι), με τον ίδιο αιφνιδιαστικό τρόπο, χωρίς καμία διαβούλευση, λίγες μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και με  αποτέλεσμα να υποχρεωθούν τα παιδιά αυτά να μετακινηθούν αναγκαστικά σε όμορες και ίσως πιο μακρινές τους περιοχές, μέσα σε συνθήκες πανδημίας και ενόψει της χρονιάς των πανελλαδικών εξετάσεων! 

Εύλογα, έχουν θορυβηθεί όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι , τόσο οι  μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί,  όσο και οι  τοπικές αρχές. Χαρακτηριστική και ενδεικτική είναι η διαμαρτυρία του Συλλόγου  Γονέων και Κηδεμόνων της Κοιλάδας η οποία ,μεταξύ άλλων, επισημαίνει ότι η απόφαση αυτή: «… επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά της Γ΄Λυκείου και τους αποσυντονίζει.

Και πώς να αποδώσουν τα μέγιστα όταν δεν μπορούν να αφοσιωθούν στον σκοπό τους; Ανατρέπει τον προγραμματισμό της οικογένειας με τις άσκοπες μετακινήσεις των μαθητών, χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη υποδομή για τη μεταφορά τους, αφού χάνουν, αμφότεροι , πολύτιμο χρόνο και χρήμα.

Τα παιδιά έχουν μπει ήδη σε πρόγραμμα φροντιστηρίων και τελευταία στιγμή είναι απαράδεκτο να τα αποδιοργανώνεις! Και όλα αυτά εν μέσω πανδημίας…. τα περιφερειακά σχολεία έχουν αποδείξει περίτρανα την αξία τους και διατηρούν τις τοπικές κοινωνίες ζωντανές. Κάθε σχολείο που κλείνει, κλείνει και ένα χωριό!!!»

Αξίζει επίσης να σημειωθεί , ότι  όλοι οι Σύλλογοι των Εκπαιδευτικών, πανελληνίως  ζητούν από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας- λόγω των αυξημένων μέτρων προστασίας  κατά του κορωνοϊού- να εγκριθούν ολιγομελή τμήματα με μείωση του αριθμού μαθητών μέσω του διαχωρισμού των τμημάτων. 

Τέτοιες αποφάσεις μόνο περαιτέρω προβλήματα θα δημιουργήσουν στην ήδη δύσκολη και δύσκαμπτη στιγμή της εκπαιδευτικής διαδικασίας λίγο πριν το άνοιγμα των σχολείων

Το θέμα της λειτουργίας, ειδικά φέτος των λυκειακών τάξεων και μάλιστα της Γ Λυκείου, πρέπει να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και θεσμικά.
Οι συνθήκες είναι ειδικές και επιβάλλουν, ειδική διαχείριση.

Δεν είναι θέμα κομματικών σχέσεων ομογάλακτων ή…προσωπικής φιλίας με την κ. Υπουργό, στην οποία τελικά όλοι…παρεμβαίνουν.

Επιτέλους! Οι πολιτικές αποφάσεις είναι αποτέλεσμα σοβαρής πολιτικής διαδικασίας με όρους διαφάνειας και λογοδοσίας. Είναι διαδικασία ταυτόχρονα «παιδευτική», δίνει μηνύματα στους πολίτες. Ποιο είναι το μήνυμα που κάποιοι δίνουν στους πολίτες ; Ότι όλα γίνονται, παρασκηνιακά, «κατόπιν ενεργειών» κάποιων ; Των γνωστών, που επιλύουν τα θέματα …«επί τόπου»;

Οι πολίτες αντιλαμβάνονται και έχουν άποψη για τα πράγματα.
Κρίνουν, συγκρίνουν και αξιολογούν. 

Ζητώ δημόσια, θεσμικά και μέσα από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, να επανεξετάσει η κ Υπουργός το θέμα της κατάργησης των λυκειακών τάξεων των σχολείων του νομού μας και   να υπάρξει μέριμνα επαναλειτουργίας και επάρκειας διδακτικού προσωπικού για αυτές τις περιοχές αλλά και για όσες άλλες , τυχόν προκύψει παρόμοιο πρόβλημα» .