Στο πλαίσιο των δράσεων με θέμα: « Γνωριμία με τα Μουσεία και τους πολιτιστικούς φορείς στη Λάρισα»,την Τρίτη 15 Νοέμβρη του 2016 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο Μουσείο της Εθνικής Αντίστασης που συνδιοργανώθηκε από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας (δια των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης Λάρισας κ. Χατζημήχου Κων/να και κ. Οικονομάκη Ηρώ), το Κέντρο Εκπ/σης και Νοσηλείας Κτηνιατρικού (ΚΕΝΟΚ), την Α/ρχία Πολιτισμού και Επιστημών του Δήμου Λαρισαίων και το Σύλλογο «Ο Ιπποκράτης».

Η  κ. Αννυ Ψάρρα -Περίφανου , Αντιπρόεδρος της Πινακοθήκης-Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα και Υπεύθυνη του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης ξεδίπλωσε στους εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης Λάρισας,  που παρευρέθηκαν και παρακολούθησαν την εκδήλωση, την ιστορία του κτιρίου , τις αλλαγές στη χρήση του μέσα στο χρόνο (από την Τουρκοκρατία ως τις μέρες μας) , μίλησε για τις μαρτυρικές μέρες των ανθρώπων που φυλακίσθηκαν  στον χώρο αυτό, στα χρόνια της ναζιστικής  κατοχής .Επισημαίνοντας, πως χρέος όλων μας ,  να το παραδώσουμε  στην νέα γενιά , περνώντας τα μηνύματα του αντιφασισμού και της αντίστασης του λαού μας .

Μίλησε επίσης για τη συνεργασία της με το 5ο Γυμνάσιο Λάρισας που υιοθέτησε το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, καθώς  βρίσκεται στην αυλή του και σηματοδοτεί με την παρουσία του την τοπιογραφία του σχολείου.

Στη συνέχεια η κ. Δεληζώνα Ζωή, Δ/ντρια του 5ου Γυμνασίου Λάρισας παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της σχολικής χρονιάς 2015-2016 που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο βιωματικών εργασιών (project) και συνάμα του Πολιτιστικού προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων με θέμα: «Ανακαλύπτοντας τα μυστικά του μουσείου της αυλής του σχολείου: Το μουσείο της Εθνικής Αντίστασης» από την ίδια, την κ. Γούλα Μαρία (Υποδιευθύντρια του σχολείου) και την κ. Γκουνέλα Ευαγγελία. Τόνισε τη σημασία της τοπικής ιστορίας και παρουσίασε τους παιδαγωγικούς στόχους του εγχειρήματος με προεξάρχουσα σημασία στην καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης στους μαθητές, τη συνειδητοποίησή τους πως αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου συνόλου με ιστορική μνήμη και παράδοση, αλλά και έχουνκαι οι ίδιοι, όπως και κάθε ενήλικας, προσωπική ευθύνη για την πορεία της κοινωνίας ως εν δυνάμει ενεργοί πολίτες. Επίσης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων ενσυναίσθησης στα παιδιά, ώστε διαχρονικά να διατηρούν θετική στάση στο δράμα των ανθρώπων. Τέλος παρουσίασε το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε, για να χρησιμοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς που επισκέπτονται το μουσείο,παρέχοντας δυνατότηταδιάδρασης με το χώρο και βιωματικής προσέγγισης της ιστορίας μέσα από τα αντικείμενα, τα πρόσωπα, τα έργα τέχνης του μουσείου, αλλά και τους ανθρώπους που έζησαν τα γεγονότα. Το εκπαιδευτικό υλικό βασίζεται σε φύλλα εργασίας, τα οποία σχεδιάστηκαν με διπολική στοχοθεσία: α) να προάγουν την συνεργασία στην ομάδα, ώστε να διαχυθεί η γνώση που κρύβεται σε αυτά,  β) να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ατομικά. Προς αυτό το σκοπό εφαρμόστηκαν οι αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.