Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας πραγματοποίησε σεμινάριο με θέμα: «Αναγνώριση των Φυσικών Κινδύνων και μείωση της διακινδύνευσης: Μαθαίνω, προετοιμάζομαι, εφαρμόζω», την Τρίτη στις 7 Δεκεμβρίου 2021.

Το  σεμινάριο υλοποιήθηκε διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων CISCO Webex και στόχευε στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών όσον αφορά σε θέματα Πολιτικής Προστασίας, καθώς και στη διαχείριση προβλημάτων που προκαλούνται από τις φυσικές καταστροφές σε σχολικές μονάδες Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης.  

Η αθρόα συμμετοχή των εκπαιδευτικών και οι εμπεριστατωμένες ομιλίες των εισηγητών και εισηγητριών για τη σημασία της πρόληψης από τους φυσικούς κινδύνους, τη διαχείριση της σεισμικής διακινδύνευσης, την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών σε περιπτώσεις κρίσεων, καθώς και η παρουσίαση ενδεικτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων  και των Εργαστηριών δεξιοτήτων συνέβαλαν στην μεγάλη επιτυχία του σεμιναρίου.

Στο σεμινάριο παρευρέθηκαν, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ), Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), κ. Ευθύμιος Λέκκας.

Στην έναρξη του σεμιναρίου, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου, καλωσόρισε εγκάρδια τους ομιλητές και τις ομιλήτριες και τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες και έδωσε τον λόγο στον  Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνο Αγοραστό, ο οποίος συνεχάρη τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την πρωτοβουλία διοργάνωσης του σεμιναρίου και ανέφερε ότι: «Τα τελευταία 2 χρόνια αντιμετωπίσαμε πολλές κρίσεις, τον «Ιανό», την πανδημία, τους σεισμούς στη Θεσσαλία και προσπαθήσαμε να ανταπεξέλθουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η πρόληψη είναι σημαντικότερη από την θεραπεία.

Είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα για τα σχολεία να γνωρίζουν  όλοι τα πρωτόκολλα που πρέπει να ακολουθούνται  σε τέτοιες περιπτώσεις και με συνεργασία προσπαθήσαμε να λύσουμε πολλά προβλήματα».

Στη συνέχεια η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου, απήυθυνε χαιρετισμό.

Μετά την ολοκλήρωση των χαιρετισμών ακολούθησαν οι ομιλίες των εισηγητών και των εισηγητριών, του Προϊστάμενου Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Θεσσαλίας, κ. Βασιλείου Καραλή, της Αναπληρώτριας Γενικής Διευθύντριας Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, κ. Ζωής Φτίκα, της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντισεισμικής Άμυνας του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ),  Δρ  Ασημίνας  Κούρου,  της Ψυχολόγου του Εθνικού Κέντρου για τις εξαφανίσεις και τα παιδιά θύματα εκμετάλλευσης, «Το Χαμόγελο Του Παιδιού», κ.  Άγκυ Ξενάκου, της Αρχαιολόγου, Υπεύθυνης του Μουσείου Σιτηρών & Αλεύρων, κ. Κωνσταντίνας Κόντσα, της Υπεύθυνης εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Διαζώματος και  της Επιτροπής Ανασυγκρότησης Βόρειας Εύβοιας, Δρ Μαρίας Μπελογιάννη και της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Κωνσταντίνας Χατζημίχου.

Στο κλείσιμο των εργασιών του σεμιναρίου η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου, ευχαρίστησε θερμά τους αξιότιμους προσκεκλημένους που τίμησαν με την παρουσία τους το σεμινάριο, συνεχάρη τους αξιότιμους ομιλητές και τις αξιότιμες ομιλήτριες για την ενημέρωση που παρείχαν, μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων και οπτικών, σχετικά με τη διαχείριση ζητημάτων που προκύπτουν από τις φυσικές καταστροφές και τους συμμετέχοντες και τις  συμμετέχουσες που με το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν συνέβαλαν στην επίτευξη των επιδιωκομένων στόχων του σεμιναρίου.

Ολοκληρώνοντας ανέφερε ότι: «Η γνώση και η πρόληψη μπορούν να συμβάλλουν στη διαχείριση των πιθανών επιπτώσεων από  απρόβλεπτες φυσικές καταστροφές στο σχολικό περιβάλλον. Φυσικές καταστροφές που απευχόμαστε όμως να βιώσουμε, καθώς θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα και την ψυχική υγεία των μαθητών και των μαθητριών μας και των εκπαιδευτικών».