«Μετά βαΐων και κλάδων» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, του γενικού γραμματέα Θάνου Βούρδα και των διοικήσεων των Οργανισμών του Σιδηροδρόμου το δοκιμαστικό δρομολόγιο του πρώτου express ηλεκτροκίνητου τρένου στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αθήνα, που καλύπτει τη συγκεκριμένη διαδρομή σε κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες. Τα τακτικά δρομολόγια ξεκινούν από αύριο το πρωί Δευτέρα 20 Μαΐου.
Αναλυτικότερα, θα πραγματοποιείται στις 6.25 το πρωί ένα πολύ γρήγορο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, διάρκειας τριών ωρών και 57 λεπτών, με το δρομολόγιο «51», που θα κάνει στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.
Στην αντίστροφη διαδρομή το δρομολόγιο «50» θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 10’ με στάσεις στο Λειανοκλάδι και τη Λάρισα (λίγο μεγαλύτερη διάρκεια, προκειμένου να εξυπηρετούνται και οι επιβάτες προς Δυτική Θεσσαλία).

Δεν προβλέπεται αύξηση του εισιτηρίου

Πάντως, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, τα εν λόγω δρομολόγια θα εκτελούνται με δύο υπάρχοντα τρένα Intercity Express, τα οποία έχουν αναβαθμιστεί εσωτερικά και εξωτερικά και όσον αφορά τη χρήση νέου τροχαίου υλικού, υπερταχείας προδιαγραφής και απόδοσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως γνωστοποιήθηκε, «δρομολογεί να φέρει νέο τροχαίο υλικό από την Ιταλία, το λεγόμενο Pendolino ή κάποιο παρόμοιο».
Σε κάθε περίπτωση, το κέρδος χρόνου για τους επιβάτες είναι σημαντικό, καθώς ανέρχεται σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο σε μία ώρα και 23 λεπτά.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι παρά τη μείωση του χρόνου δεν προβλέπεται αλλαγή -εν προκειμένω αύξηση του εισιτηρίου της συγκεκριμένης διαδρομής, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιθυμεί να έχει ανταγωνιστικό κοστολόγιο σε σύγκριση και με τα αεροπλάνα, με τα οποία πλέον μπορεί να ανταγωνιστεί στη σύνδεση της πρωτεύουσας με τη συμπρωτεύουσα από άποψη χρόνου αλλά και κόστους, αφού ο σιδηρόδρομος καταλήγει και στις δύο πόλεις στο κέντρο τους, σε αντίθεση με τα αεροδρόμια και τα συνακόλουθα κόστη χρόνου και χρήματος για μετάβαση προς και από αυτά.
«Νομίζω ότι είναι από τα πιο σημαντικά γεγονότα που ζει η Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες», τονίζει στη «ΜτΚ» σχετικά ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης.
«Επιτέλους η Ελλάδα αποκτά ένα σύγχρονο ηλεκτροδοτούμενο - ηλεκτροκινούμενο δίκτυο, ένα δίκτυο που το απολαμβάνει όλη η Ευρώπη και οι περισσότερες χώρες του κόσμου και δυστυχώς στην Ελλάδα καθυστέρησε 30 χρόνια, για να έρθει.
Εν πάση περιπτώσει, και έπειτα από ταχείες και εντατικές εργασίες την τελευταία τετραετία-πενταετία, ολοκληρώσαμε πολύ μεγάλα έργα στη γραμμή, όπως τη σήραγγα του Καλλιδρόμου και τη γέφυρα της Εκκάρας και από 20 Μαΐου ξεκινούν τα επίσημα δρομολόγια με υπερταχεία που θα έχει χρόνο 3 ώρες και 55 λεπτά, και από εκεί και πέρα ευελπιστούμε ότι τέλη 2019 - 2020 θα τελειώσει και το έργο της σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, οπότε ο χρόνος θα μειωθεί περαιτέρω, στις 3 ώρες και 15 λεπτά. Ανταγωνιζόμαστε πλέον το αεροπλάνο και με τη μείωση των αποστάσεων θα αλλάξει και η μικροοικονομία και μακροοικονομία ολόκληρων περιοχών».
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΣΕ, θεωρείται βέβαιη ως αποτέλεσμα της βελτίωσης των υποδομών και των υπηρεσιών, όχι μόνο για την επιβατική κίνηση, αλλά και την εμπορική, σε συνδυασμό και με την επικείμενη ολοκλήρωση του μεγάλου έργου, του εμπορευματικού σιδηροδρομικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο και η Ελλάδα θα καταστεί σημαντικός κόμβος, ο πρώτος κόμβος στην Ευρώπη που θα δέχεται εμπορεύματα και θα τα διαμετακομίζει από την Αφρική και την Ασία στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Βασιλική Σοφιανού (Μακεδονία της Κυριακής)