Το ψηφιακό μάρκετινγκ ή διαδικτυακό μάρκετινγκ μπορεί να λειτουργήσει για οποιαδήποτε επιχείρηση σε οποιαδήποτε βιομηχανία. Ανεξάρτητα από το τι πωλεί η επιχείρησή σας, το ψηφιακό μάρκετινγκ εξακολουθεί να συνεπάγεται τη δημιουργία προσωπικοτήτων αγοραστών για τον εντοπισμό των αναγκών του κοινού σας και τη δημιουργία πολύτιμου ηλεκτρονικού περιεχομένου. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ με τον ίδιο τρόπο.

Ψηφιακό μάρκετινγκ B2B

Αν η επιχείρησή σας είναι Business-to-Business (B2B), οι προσπάθειές σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ είναι πιθανό να επικεντρωθούν σε απευθείας σύνδεση παραγωγή, με τελικό μας στόχο να είναι κάποιος να μιλήσει με έναν πωλητή. Για το λόγο αυτό, ο ρόλος της στρατηγικής μάρκετινγκ είναι να προσελκύσει και να μετατρέψει τα υψηλότερα ποιοτικά αποτελέσματα για τους πωλητές σας μέσω του ιστότοπού σας και την υποστήριξη ψηφιακών καναλιών. Εδώ να υπενθυμίσουμε πως επειδή το digital marketing λαμβάνει χώρα στο διαδίκτυο, δηλαδή μέσω ενός site θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί κατά την δημιουργία του. Δηλαδή, θα πρέπει να επιλέξετε ένα εξειδικευμένο πάροχο φιλοξενίας ιστοσελίδων, έτσι ώστε να αποφύγετε ανεπιθύμητες καταστάσεις στο μέλλον.

Πέρα από τον ιστότοπό σας, πιθανότατα θα επιλέξετε να εστιάσετε τις προσπάθειές σας σε κανάλια με επίκεντρο τις επιχειρήσεις, όπως το LinkedIn, όπου το κοινό σας στόχος περνά τον χρόνο του online. 

Ψηφιακό μάρκετινγκ B2C 

Εάν η επιχείρησή σας είναι Business-to-Consumer (B2C), εξαρτώμενη από το σημείο τιμών των προϊόντων σας, είναι πιθανό ότι ο στόχος των προσπαθειών ψηφιακού μάρκετινγκ να είναι η προσέλκυση των ανθρώπων στον ιστότοπό σας και να τους κάνετε πελάτες χωρίς να χρειαστεί ποτέ να μιλήσουν με έναν πωλητή.

Για το λόγο αυτό, πιθανότατα είναι λιγότερο πιθανό να επικεντρωθείτε σε «οδηγούς» με την παραδοσιακή τους έννοια και πιθανότατα να επικεντρωθείτε στην οικοδόμηση ενός ταξιδιού επιταχυνόμενου αγοραστή, από τη στιγμή που κάποιος προσγειώνεται στον ιστότοπό σας, τη στιγμή που πραγματοποιεί μια αγορά . Αυτό σημαίνει συχνά ότι οι λειτουργίες του προϊόντος σας στο περιεχόμενο σας είναι υψηλότερες στη διοχέτευση μάρκετινγκ από ό, τι μπορεί για μια επιχείρηση B2B και ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε ισχυρότερες ενέργειες παρότρυνσης για δράση.

Για τις εταιρείες B2C, όπως για παράδειγμα μπορεί να είναι μια επιχείρηση που ασχολείται με συστήματα ασφαλείας, ή ασχολείται με την πώληση προϊόντων, τα κανάλια όπως το Instagram και το Pinterest μπορούν συχνά να είναι πιο πολύτιμα από τις πλατφόρμες LinkedIn που εστιάζονται στις επιχειρήσεις.

Σε αντίθεση με τις περισσότερες προσπάθειες κλασικού μάρκετινγκ, το ψηφιακό μάρκετινγκ επιτρέπει στους εμπόρους να δουν ακριβή αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο. Εάν έχετε βάλει ποτέ μια αγγελία σε μια εφημερίδα, θα ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να εκτιμήσετε πόσοι άνθρωποι στράφηκαν στην ίδια σελίδα και έδωσαν προσοχή στη διαφήμισή σας.

Δεν υπάρχει κανένας σίγουρος τρόπος να γνωρίζετε αν αυτή η διαφήμιση ήταν υπεύθυνη για οποιεσδήποτε πώληση. Από την άλλη πλευρά, με το ψηφιακό μάρκετινγκ, μπορείτε να μετρήσετε το ROI σχεδόν οποιουδήποτε μέρους των προσπαθειών μάρκετινγκ.