Το Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων, του ΤΕΙ Θεσσαλίας, για 4η χρονιά συμμετείχε στο διαγωνισμό Ecotrophelia, που διοργανώνει ο ΣΕΒΤ, με σκοπό την ανάδειξη καινοτόμων και οικολογικών τροφίμων που αναπτύσσουν ομάδες φοιτητών από όλη την Ελλάδα σε συνεργασία με εταιρείες τροφίμων. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 29 και 30 Ιουνίου 2016 στην Αίγλη Ζαππείου με συμμετοχή στη τελική του φάση 16 ομάδων από Πανεπιστήμια και ΤΕΙ όλης της χώρας. Το Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων συμμετείχε με 3 προϊόντα και συνολικά 12 φοιτητές, αποσπώντας ακόμη μια χρονιά, διάκριση. Το βραβείο καλύτερης παρουσίασης καινοτόμου προϊόντος τροφίμου απέσπασε το προϊόν «Crukies», υπό την επίβλεψη του Αν. Καθηγητή Δρ. Αθανασίου. Μανούρα και σε συνεργασία με την εταιρεία «Βιολάντα».

http://www.sevt.gr/gr/news-details/FM-O/diagwnismos-ecotrophelia-2015-o-sebt-brabeyei-kainotoma-proi

Το Crukies (Crude Cookies), είναι ένα ακατέργαστο προϊόν, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες. Ο μοναδικός συνδυασμός των συστατικών του και η πλούσια γεύση του, το καθιστούν ξεχωριστό στο είδος του. Αξιοποιώντας τα προϊόντα της ελληνικής γης, όπως το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και τα εσπεριδοειδή, καταφέραμε να προσδώσουμε ελληνικό «χρώμα» σε αυτήν την πρωτότυπη ιδέα. Η διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα από τη β-γλυκάνη και η καλή λειτουργία του εντέρου από τις φυτικές ίνες, είναι μόνο κάποια από τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στην υγεία του καταναλωτή.  Η αλόγιστη χρήση φυσικών πόρων και η απόρριψη μεγάλων ποσοτήτων αποβλήτων στο περιβάλλον από τη βιομηχανία τροφίμων, μας οδήγησε στο να χρησιμοποιήσουμε ακατέργαστες πρώτες ύλες, να αποφύγουμε την προσθήκη νερού καθώς και την παραγωγή απορριμμάτων. Όσον αφορά τη συσκευασία, είναι πλήρως ανακυκλώσιμη και βιοδιασπώμενη, γεγονός που την καθιστά φιλική προς το περιβάλλον. Ο χρόνος ζωής του προϊόντος στο ράφι είναι 12 μήνες, ενώ η τιμή του πολύ προσιτή. Το Crukies αναπτύχθηκε από τους φοιτητές του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων: Ουραήλογλου Δ., Κωστούλα Α., Μαλετούδη Σ., Κιόση Μ., Αγγελάκη Μ., Ζαγιάκου Μ., υπό την επίβλεψη του Αν. Καθηγητή Δρ. Αθανασίου. Μανούρα και σε συνεργασία με την εταιρεία «Βιολάντα».
Άλλη μία συμμετοχή του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων που προκρίθηκε στη τελική φάση του διαγωνισμού ήταν το προϊόν  “Onvit"- ένα παγωτό ονογάλακτος, με μέλι και β-γλυκάνη, χαμηλό σε λιπαρά. Όλα τα συστατικά δένουν αρμονικά και δίνουν ένα νόστιμο και αφρώδες παγωτό με ένα ιδιαίτερο οικολογικό χαρακτήρα - την αξιοποίηση ενός ζωικού είδους υπό εξαφάνιση.  Το “Onvit" κατέχει ισχυρισμό υγείας λόγω  της β-γλυκάνης που μειώνει τη χοληστερόλη και ισχυρισμό διατροφής μιας και είναι χαμηλό σε λιπαρά. To oNvit είναι μια καινοτόμια: είναι το πρώτο παγωτό ονογάλακτος στην Ελλάδα και το πρώτο που δεν χρησιμοποιεί ζαχαρη αλλά μέλι και β-γλυκάνη. Είναι ένα παγωτό χαμηλό σε λιπαρά, με ένα μοναδικό δυνατό άρωμα στόματος, ακατανίκητο άρωμα και   γλυκιά κρεμώδη υφή   εκτός από τα μοναδικά χαρακτηριστικά υγείας και ευζωίας που κατέχει. Το oNvit επιπλέον κουβαλά ένα σημαντικό οικολογικό μήνυμα:  υποστηρίζει την αξιοποίηση ενός είδους ζώων υπό εξαφάνιση: των όνων. Πέρα από την ενισχυμένη αξία των συστατικών του, το oNvit τονώνει την παραγωγή προϊόντων ονογάλακτος με διευρυμένη διάρκεια ζωής επιτρέποντας μια πιο ολοκληρωμένη οργάνωση των εκτροφών όνων. Εκτός του ότι είναι ένα «τρόφιμο με οφέλη υγείας και ευζωίας», το oNvit επανιδρύει σε μεγάλο βαθμό μια σχέση με  ένα αληθινό ξεχασμένο τρόφιμο.
Το προϊόν αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Γαλακτος του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, από την ομάδα Φοιτητών: Z. Αναγνώστου, B-N.  Κατσιώνη, A. Κρητικάκου, K.  Μπαμπατζιάνη και υπό την επίβλεψη της  Δρ. Ελένης Μαλισσιόβα, Καθηγήτριας Εφαρμογών και τη συνεργασία με την εταιρεία Vanilla Gelato, Πελόπιο Αρχαίας Ολυμπίας και τον παραγωγό ονογάλακτος, I. Δριμιλή.
Η 3η συμμετοχή του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων στο διαγωνισμό Ecotrophelia, αφορούσε  στο προϊόν  ME dip TERRANEO Tomato Sauce; μια σάλτσα τομάτας με Μεσογειακό χαρακτήρα λόγω των περιεχόμενων βοτάνων της ελληνικής υπαίθρου (ρίγανη και βασιλικός), του κρεμμυδιού και φυσικά του αγνού παρθένου ελαιόλαδου. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του προϊόντος έναντι άλλων του ανταγωνισμού έγκειται στο υψηλό διατροφικό του προφίλ λόγω του εμπλουτισμού του σε καροτενοειδή, φυτικές ίνες και βιταμίνες C & E-συστατικά που απαντώνται φυσικά στη τομάτα- τόσο με τη μορφή μικρογαλακτώματος όσο και αφυδατωμένης σκόνης, προερχόμενα από υποπροϊόντα της επεξεργασίας της τομάτας. Το προϊόν επιχειρεί μια σύζευξη ανάμεσα στην Τεχνολογία Τροφίμων και την Νανοτεχνολογία στοχεύοντας στην  μεγιστοποίηση της βιοδιαθεσιμότητας των εγκλεισμένων μορίων, την προστασία τους από το χημικό τους περιβάλλον και την ελεγχόμενη αποδέσμευση αυτών. Παράλληλα διακρίνεται για το βελτιστοποιημένο οργανοληπτικό του χαρακτήρα (έντονο κόκκινο χρώμα, ευχάριστο άρωμα, απαλή κρεμώδη υφή). Πρόσθετα το προϊόν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ‘’οικολογικής καινοτομίας’’ επειδή η συνεργαζόμενη εταιρία Damavand το εφαρμόζει το διαχειριστικό σύστημα Αειφορίας και προστασίας της Βιοποικιλότητας SAC (Sustainable Agriculture Code) που έχει παγκόσμια αποδοχή και απήχηση. Το προιόν αναπτύχθηκε από την ομάδα Φοιτητών: Αλημπαντέ Α. και Ανδριώτη Ε., υπό την επίβλεψη της  Αν. Καθηγήτριας Δρ. Όλγας Γκορτζή και τη συνεργασία με την εταιρεία Damavand S.A.