Του Χρήστου Κέλλα*
“Δική μου έγνοια είναι να σπουδάσετε σε πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. σύγχρονα, οργανωμένα, λειτουργικά, που θα δίνουν πτυχία με αξία και αντίκρισμα στην πραγματική ζωή… Στόχος μας είναι μια Ελλάδα που δίνει ευκαιρίες σε όλους. Που δίνει δουλειές. Που δίνει σε όλους τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, όποιες και αν είναι αυτές… Δικός  μας στόχος είναι να φτιάξουμε μια Ελλάδα όπου η ελπίδα είναι ζωντανή, όπου οι Έλληνες – ιδίως οι νέοι – μπορούν να ελπίζουν σε κάτι καλύτερο”.
Τα παραπάνω, τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης στη δήλωσή του, με αφορμή την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
Τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων ήρθαν λίγο διάστημα μετά την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου για την εκπαίδευση, που πρόσφατα ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία.
Όποιος διαβάσει προσεκτικά τις αλλαγές που προωθούνται στον χώρο της εκπαίδευσης, βάσει του νέου νομοσχεδίου και τις αντιπαραβάλει με τους στόχους που θέτει στη δήλωσή του ο πρόεδρος της ΝΔ, θα καταλάβει την πολιτική άβυσσο που χωρίζει τη ΝΔ με το κυβερνητικό μόρφωμα ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Από τη μια, αλλαγές που έχουν στόχο την προς τα κάτω εξίσωση και την επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας.
Την ισοπέδωση των εκπαιδευτικών στόχων και αξιών, με μοναδικό κριτήριο την επέλαση του κομματισμού στους χώρους των πανεπιστημίων.
Την κατάργηση της πραγματικής έννοιας του ασύλου και τη μετατροπή των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων σε χώρους ανομίας, μέσα από ένα ασφυκτικό γραφειοκρατικό πλαίσιο που τα καταδικάζει επιπλέον σε οπισθοδρόμηση και παρακμή.
 Την επιστροφή σε μία μεσαιωνικού τύπου δημόσια εκπαίδευση, εκεί όπου τα παιδιά θα μαθαίνουν μία ιστορία που θα γράφεται από κομματικές επιτροπές και όχι από ιστορικούς επιστήμονες και θα προετοιμάζονται για μία κοινωνία όπου ως πρότυπο θα προβάλει το "Σοβιετικό μοντέλο", όπως κυνικά παραδέχθηκε εσχάτως ο υφυπουργός Παιδείας.
Ακόμη και ο τρόπος εισαγωγής στα ανώτερα και ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με την “μετονομασία” των πανελληνίων εξετάσεων – και ενώ η Κυβέρνηση μιλούσε για κατάργησή τους - σε “κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις” και μάλιστα δυο φορές, έχει γίνει από την Κυβέρνηση αντικείμενο δημαγωγίας και πολιτικής εκμετάλλευσης.
Από την άλλη, μια Ελλάδα που θα δίνει τη δυνατότητα σε αυτούς που αξίζουν να βρίσκουν τη θέση που τους αναλογεί στην αγορά εργασίας και σε όλους τους υπόλοιπους ίσα δικαιώματα.
Μια Ελλάδα τα πανεπιστήμια της οποίας θα συνδέονται με την αγορά και θα πρωτοπορούν στον τομέα της έρευνας.
Μια Ελλάδα εξωστρεφή με τους επιστήμονές της εντός των συνόρων και όχι εκτός.
Κι αυτό θα επιτευχθεί με την αποφασιστικότητα να γεφυρωθεί το χάσμα που χωρίζει τις προθέσεις από την πράξη, μία διαδρομή που σχεδόν πάντα στη χώρα μας αλλοίωνε τις αρχικές επιδιώξεις μίας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης με την ικανοποίηση όλων, άριστων και μη.
Η προσπάθεια των κυβερνώντων να αλώσουν τον χώρο της εκπαίδευσης εντάσσεται στο γενικότερο, στοχευμένο, σχέδιο τους, για παραμονή στην εξουσία, πάση θυσία, για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα.
Καλλιεργώντας στους Έλληνες κλίμα του διχασμού, ευελπιστούν πως θα τους αποπροσανατολίσουν  από τα σημαντικά ζητήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν στην καθημερινότητά τους.
Στηριγμένοι στις ιδεοληψίες τους, προσπαθούν να πείσουν το παραδοσιακό τους κοινό, πως παραμένουν «αντιεξουσιαστές», ενώ στην πραγματικότητα έχουν μετατραπεί σε εξουσιολάγνους.
Καλά θα κάνει η κυβέρνηση να αφήσει έξω από το σχέδιο της τον χώρο της εκπαίδευσης.
 Εκεί το έγκλημα θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες…
*Ο κ. Χρήστος Κέλλας είναι αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας.