Μία μετά την άλλη οι Ζυθοποιίες που έχουν συμβόλαια με τους παραγωγούς ανακοινώνουν ότι θα τα τηρήσουν κανονικά, διαψεύδοντας τις... φήμες.

Στο τελείωμα είναι τα αλώνια στο κριθάρι και ιδίως στην Θεσσαλία, όπως μας μεταφέρει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νίκαιας, κ. Αντώνης Ρεντζιάς, οι αποδόσεις είναι σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα για τον παραγωγό όσον αφορά στο κριθάρι, όχι όμως και στα σιτάρια.

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Νίκαιας κάνει συγκέντρωση κριθαριού αλλά και σιταριού για λογαριασμό των παραγωγών, αλλά πουλάει πιο μετά μέσα στη χρονιά, για να εξασφαλίσει υψηλότερες τιμές.

Σε σχέση με αυτές, όπως εξηγεί ο κ. Ρεντζιάς, το ζωοτροφικό παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, της τάξης των 13-14 λεπτών το κιλό.

Το θετικό βέβαια είναι ότι μία μετά την άλλη οι εταιρείες ζυθοποιίας ανακοινώνουν ότι θα τηρήσουν τα συμβόλαια που έχουν με τους παραγωγούς. Την αρχή έκανε η Ζυθοποιία Μακεδονίας -Θράκης που παράγει τη μπίρα Βεργίνα τις προηγούμενες ημέρες, για να ακολουθήσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία την Τετάρτη 17 Ιουνίου που κάνει συμβολαιακή από το 2008.

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, στόχος για τη δύσκολη φετινή χρονιά είναι να εκμηδενιστούν οι επιπτώσεις της κρίσης στο εισόδημα των συνεργαζόμενων παραγωγών, με την αγορά όλης της συμφωνημένης ποσότητας στη συμφωνημένη τιμή.

Για την αγορά της συνολικής ποσότητας κριθαριού στη συμφωνημένη, όπως είναι αυτονόητο, τιμή των συμβολαίων δεσμεύεται η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και οι συνεργάτες της σε όλη την Ελλάδα.

Φέτος, συνεχίζει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, παρά το ότι ο κλάδος της ζυθοποιίας υπέστη πολύ μεγάλο πλήγμα μέσα στις απρόβλεπτες καταστάσεις που δημιουργήθηκαν λόγω της πανδημίας, η εταιρεία παραμένει σταθερή στη δέσμευσή της για την προμήθεια εγχωρίως παραγόμενου κριθαριού για όλες τις ανάγκες παραγωγής της στην Ελλάδα.

Καταρχάς αγοράζει σημαντικά περισσότερο κριθάρι από όσο θα χρειαστεί για την παραγωγή στη χώρα μας, καλύπτοντας ήδη το μεγαλύτερο μέρος των συμβολαιακών ποσοτήτων και  στρέφεται ακόμα πιο δυναμικά στις εξαγωγές ελληνικής βύνης.

Παράλληλα, ενώνει δυνάμεις με τους συνεργάτες της σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να μην πληγεί το εισόδημα των Ελλήνων παραγωγών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, υλοποιώντας μια συντονισμένη, συλλογική προσπάθεια για την αγορά της υπόλοιπης, πολύ μικρής πλέον, ποσότητας που περιλαμβανόταν στις συμφωνίες για αυτήν την χρονιά, και προφανώς στη συμφωνημένη τιμή αγοράς.

agrotypos.gr